måndag 30 december 2013

Just nu känns det lite trist...

... eller väldigt mycket trist...
Visst är det trevligt att få välja kanal på tv:n... visst är det bra att själv få välja både mattider och tid för fika... och visst är jag van att vara ensam - Lasse var ju brandman... Brukade inte ha något emot hans olika arbetstider... tyckte faktiskt om det... men... nu saknar jag min Lasse, som sedan igår ligger inlagd på lasarettet i Norrköping. 
Diagnosen är rosfeber och nu får han antibiotika intravenöst och vätskedropp... och troligen blir han flyttad från AVA (akutvårdsavdelningen) till Infektionsavdelningen i morgon och får stanna över nyårshelgen...
Tog en skogspromenad... brukar hjälpa om man är lite nere eller ledsen, men inte idag... kunde inte koppla bort tankarna från Lasse... tänk vilken vanemänniska man är... vi är ju så vana att alltid vara tillsammans... känns lite skrämmande...
Helgstämning på salen med en stjärna i fönstret...
I morgon är det Nyårsafton... och kanske blir den den första på många, många år som vi inte firar 
den tillsammans...

Till dig som tittar in här vill jag passa på att tacka för året som gått
och hoppas vi ses nästa år igen...



34 kommentarer:

  1. Hälsa Lasse så gott. Skönt för dig att veta att han får den bästa vården. Just den påtvingade ensamheten, kan kännas riktigt konstigt. Vi har knappt aldrig varit ifrån varandra, mer än när jag körde långtradare. Helt plötsligt blev det akuten för Birgitta för ett par år sedan. Visserligen bara för en natt. Jag tyckte huset kändes konstigt och samma med trädgården, den kändes oviktig. Kram & Krya på hälsningar & Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  2. Klart jag lämnar en kommentar nu när jag har hamnat här. Förstår att det är tråkigt med kärestan på sjukhus men tänk på kommande nyårsaftnar och tänk det som en vanlig dag.

    SvaraRadera
  3. Förstår din nedstämdhet. Tur att vi har sjukhus. En konstig nyårsafton blir det nog men sen kommer han hem och då blir det som vanligt. Hoppas att det blir lindrigt för honom.

    Kram, kram till er

    annika

    SvaraRadera
  4. Så trist.

    Hoppas verkligen han kryar på sig och kommer hem till dig snart!

    Hade jag varit i " Lillröja " kunde jag kvistat ner till dig!

    Ha de nu så bra det går!

    Gott nytt år och hälsa Lasse!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men fy så bedrövligt, hoppas att gubben din blir kurant fort och kommer hem till dig igen!
    Grattis till alla dina 100 hus, helt fantastiskt jobb!
    Tänker på dig och hoppas du får ett skönt nyår och ett ännu bättre 2014.
    Kramar från Åsa

    SvaraRadera
  6. Jag skickar dig en riktig styrkekram....hoppas du känner den....

    Får ändå önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Men som du skriver, man är vanemänniska....men som orden säger, att prövingar är till för att övervinnas....men det tröstar ju föga nu...

    Sköt om dig och hoppas att du får hem din Lasse snart.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja de var ju inget roligt. Hoppas han snart mår bra igen. Gott nytt år på dej

    SvaraRadera
  8. Jag förstår det känns väldigt konstigt och ovant att behöva vara ifrån varandra så på nyårsaftonen! För båda er! Tråkigt din man blev sjuk, men samtidigt skönt att det är något som kommer gå över och går att bota.
    Och inte minst att han får vård!
    Jag var svårt sjuk i en kraftig bakterieinfektion i våras i nio veckor, i öron, näs, hals, lungor och bihålor, men fick hålla på att bråka i drygt fyra veckor innan jag fick någon vård här i Norrköping, och då hade jag svårt att hålla mig på benen någon längre stund... och när de väl tog några prover var sänkan katastrof dålig, så de nästan fick lite panik...
    Hoppas Lasse kommer hem om några dagar igen.
    Jag tror inte det bara är som man är vanemänniska, när man levt nära varandra under väldigt många år så tror jag att man delar någon sorts energi mellan sig, och att man känner saknaden av den när det blir så här.
    Hoppas det ordnar sig till det bästa!
    / Bosse

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt att Lasse är sjuk! Men bra att han får hjälp att bli bra igen, även om det innebär att ni får fira nyår på varsitt håll! Nyårskram till dig!

    SvaraRadera
  10. Men vännen då...skickar mejl istället tror jag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Massor av kramar till dig! Jättejobbigt när någon älskad ligger på sjukhus, huvudsaken han blir frisk! Det nya året borde då alltså bli jättebra och fira kan ni göra närsomhelst! Jag var ensam för några år sedan - maken jobbade i norr. Jag åt gott, drack lite gott vin och tände en massa tomtebloss i trädgården. Ensamt och knasigt men det blev nytt år ändå...
    Pussa nu din make en krya-hälsning från oss alla och en extra till dig!

    Fler kramar från Lisa & co i skogen

    SvaraRadera
  12. krya på dej häls till gubben din! Farfar (svärfar)har haft ros i flere omgångar o det är en besvärlig "sjukdom" som "gärna " kommer igen..inget att leka med.Du ska ha en bra nyår!

    SvaraRadera
  13. Nej, usch vad tråkigt! Hoppas att han snabbt kryar på sig!
    Sköt om dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Så ledsamt....jag kan lätt leva mig in i hur det skulle kännas...tomt och oroligt :(
    Hoppas och håller tummarna att Lasse tillfrisknar snabbt.
    Ta hand om dig vännen <3
    En varm styrkekram och en Gott Nytt Års-hälsning från
    Lollo

    SvaraRadera
  15. Ohhh lilla vännen Jag vet exakt hur du känner.Ni har också varit ihop länge vad jag har förstått.
    Skulle Kennet bli liggande på lasarettet vet jag inte vad jag hade gjort.
    Jag lider med dig samtidigt som jag lider med din älskling som är så sjuk.
    Hoppas att allt reder upp sig och att han snart är hemma igen.
    Massor av styrkekramar kommer här.Hoppas du känner värmen av dem.
    Du får ha det så gott det nu går Jag tänker på dig .
    Kramizzzzzzz.Hoppas att det nya året startar bättre än det gamla slutade.

    SvaraRadera
  16. Oj då. det där lät inte alls kul. Får du inte besöka honom på nyårsaftonen då?
    Håller tummar och tår att han snart kommer hem till dig. Ha det så bra du kan Tänker på dig.
    Önskar dej ett godare 2014 än slutet på 2013
    Kramar i massor till dig.
    Meta

    SvaraRadera
  17. Å, nej, så jobbigt för er båda. Hoppas han inte har för ont, jag har hört att det kan göra förskräckligt ont. Men så bra att han får medicinering och att man tittar till honom. Hälsa honom! Och du får säkert vara där och fira med honom, tror du inte det? Eller fira och fira, det har man kanske ingen större lust till, men säga det man brukar säga vid den här tiden på året.

    Gott Nytt År och hoppas det blir ett kanonbra 2014!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Hoppas på snabb tillfrisknande för Lasse...inte roligt att vara dålig. Jag önskar er ett gott slut på detta år och Ett Gott Nytt 2014.
    Kramizar

    SvaraRadera
  19. Oh nej stackas Lasse, tänker på honom och hoppas han piggar på sig snabbt. Ja klart de känns tomt för dig som är van att ha honom där vid din sida och naturligtvis är du orolig för din käraste, man kan inte koppla av när sånt här händer, dina tankar är alltid hos honom. Jag håller alla tummar och tår för att Lasse piggar på sig snabbt som blixten och att någon kanske ett barn eller god vän kommer och finns vid din sida när du behöver o när du inte kan vara hos Lasse. Massa Kramar gott slut och Gott Nytt År

    SvaraRadera
  20. Stackars Dig! Och stackars Din man! Har också haft det kämpigt hela december. Valdemar fick hjärnblödning och håller nu på att repa sig från den. Igår fick Svärfar Polismästarn hjärnblödning. Det är då man får plocka fram dom krafterna som man absolut inte trodde att man hade. Hoppas allt ordnar sig för Er! Och GOTT NYTT ÅR till Er! / Lilla gummann

    SvaraRadera
  21. Verkligen trist - för er båda två! Roligare kan man ju ha än att tillbringa nyårshelgen på sjukhus. Men så bra att det finns hjälp att få när man blir sjuk. Önskar maken ett snabbt tillfrisknande - och er båda ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Så tråkigt för er båda! Hoppas verkligen att din livskamrat snabbt blir frisk och får komma hem så att allt blir som vanligt igen! Måste kännas hemskt när man är van att alltid vara tillsammans.
    Kram och Gott Nytt År!
    Annika

    SvaraRadera
  23. Vad tråkigt för er..... Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  24. Åh vad jag lider med dig, så tråkigt. Men sjukdomar till trots hoppas jag att Ni båda får en fin kväll tillsammans.
    Stora kramen
    Monkan

    SvaraRadera
  25. Det händer så mycket i livet och inget kan man styra. Trösta dig med att han snart är hemma igen, och har många år att fira nyårsafton på. Lite tröst men ändå..........

    Kram och pussa maken!

    Gott Nytt År från Ulla & Torgny

    SvaraRadera
  26. Vilken tråkig avslutning på året för er. Hoppas att han blir frisk snart och får komma hem i början på det nya året. Han är i alla fall i goda händer nu. Önskar dig ett fint 2014. Nyårskramar från Bosse

    SvaraRadera
  27. Så trist att han blev sjuk så här i helgerna men du ska se att dom får honom frisk snart igen bara han får behandling. Jag som för det mesta är ensam tänker inte på det men just nu har jag sonen hos mig och visst är det skönt med sällskap. Ha det så bra det går under helgen och ett gott nytt år önskar jag dig. Snart är han nog snart hemma ska du se.

    SvaraRadera
  28. Inte precis det avslut man önskar på året. Hoppas din man blir frisk snart och kan komma hem. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  29. Maken är förhoppningsvis mycket snart hemma igen och då får du rå om honom desto mer, men det är klart att det är både ledsamt och ängsligt att han är sjuk... Nu får du ta hand om dig själv så länge ♥
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  30. Jag önskar er ett gott och bättre nytt år! Kramar Elisabeth

    SvaraRadera
  31. Usch så tråkigt ...jag vet hur det känns att ha det och det var ingen höjdare. Men han är säkert snart hemma igen och då blir det som vanligt Anki! :) Kram o Gott Nytt År till dig o Lasse!!
    //Sivan

    SvaraRadera
  32. Men så tråkigt att komma in hos dej och önska god fortsättning och få läsa att din man är sjuk! Rosfeber är inte en sjukdom jag vet något om, vilken tur dock att han får bra hjälp och mediciner. Alla kan vi råka ut för hälsoproblem, och jag förstår att det är trist att tillbringa nyåret i ensamhet. Hoppas han snart är på benen och hemma hos dig igen
    Styrkekram

    SvaraRadera
  33. Hoppas att din Lasse har fått komma hem så att du får ligga bakom han och snusa *ler*
    Du är precis som jag och känner dig halv när din äkta hälft inte ligger hemma. Skönt ändå att han får sin medicin och blir frisk! Allt nytt och gott till dig och de dina/kram

    SvaraRadera
  34. men min vän...att jag inte varit inne och läst detta inlägg tidigare.... :-( då jag kunde gett dig uppmuntrande ord och att du skulle förstå att du inte är ensam..<3 hoppas han mår bättre nu och att du känner dig bättre <3 varm och stärkande kram från mej.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)