torsdag 12 december 2013

Hipp hipp hurra...

... för Casper som fyllde fyra år igår!
Lite svullen på vänstra kinden... 
Lek, kiv... och liten knuff från brorsan... och så ramlade Casper ... ajajaj... 
Mycket mer svullet och ont i tisdags så det blev besök hos doktorn med remiss till röntgen - som tur var ingen fraktur... :)
Lillebror hjälper till att blåsa ut ljusen...
Kan själv! 
Önskepresenten... den gröna fantasidräkten fick han av pappa och mamma...
... pussel från farmor och farfar - koncentration krävs av både mor och son...
Födelsedagsbarnet i bild från 2009 till nu... :)
På söndag blir det mera kalas med fler presenter och större tårta :)
... men först... lussefirande på dagis. Dit ska vi ikväll - mysigt :)

Ha det gott!

8 kommentarer:

  1. Grattis till Casper! De där kärvänliga "knuffarna" kan ge oväntade resultat. Så mysigt att gå på Luciafirande. De finaste Luciatågen är de med små barn.

    SvaraRadera
  2. Ja den där berömda "syskonkärleken". Min dotter knuffade undan sin bror så han spräckte läppen mot glasbordet. Vi fick åka in och sy. Läkaren tittade på sonen och frågade hur det gått till. Han bara blängde på sin syster som satt och tittade ner i golvet. Läkaren flinade lite. Pekade på ett är på sin kind precis under ögat. Det här gjorde min syster på mig! Det lättade upp stämningen...

    SvaraRadera
  3. Precis 'syskonkärlek' kan visas på många sätt, ibland blir det tyvärr besök hos 'farbror doktorn'.
    Grattis till Casper och tiden den går . . . . . vad paketer det blir i december månad hi hi . .
    Ungarna är ju för härliga och tala inte om den hemska dräkten, vilka påhitt !
    Barnen gillar ju sådant och att få 'klä ut sig'. Det gillar jag också, skulle kunna tänka mig att spela teater för alla busiga barn, hi hi . . .

    Ha ett trevligt 'lussefirande'. kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Ja jag säger då det, ungar kan då ställa till det, men det var ju skönt att det inte blev värre än smärtan och svullnaden för Casper! Fina härliga grabbar!

    SvaraRadera
  5. Å här kikar jag fram lite under kanten på skämsmössan...och säger GRATTIS till stora killen!! Men det var en riktigt bula han fick på kinden, tur att det inte var något allvarligare!! Men det är lätt hänt, och i den åldern är det ju full fart och lite till...Snygg kostym han fick, undrar just om den ska vara på i luciatåget också...Kommer ihåg när prinsen skulle på sitt första luciafirande, och där blev det tvärt kast när det gällde könsrollerna, för han skulle vara lucia. Nu kommer jag inte ihåg hur det blev till slut, men med hans envishet så...
    Ha en riktigt skön kväll med lusse och fika och allt vad det blir!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Sicket sött litet födelsedagsbarn men aj aj för kinden, de ser redigt otäckt ut, skönt de inte var något trasigt. Fina bilder på honom o lillebror. Jag gjorde faktiskt en lite bildserie igår på min mellanprinsessa som blir 3 i januari.
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Roligt med kalas!

    Särskilt när barn är inblandade!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis, grattis och en sådan dräkt skulle Tant Spanaren också vilja ha *skratt*
    Så svullet *huva då*
    /kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)