torsdag 2 januari 2014

Glad igen :)

Först ett stort TACK till er alla... tack för alla kommentarer och er medkänsla... känns så skönt att ni finns därute :)

Nu är Lasse hemma igen - fortfarande lite tagen och ganska trött, men det ska nog gå åt rätt håll... en dunderkur med antibiotika och sen hoppas jag han är återställd...

Yngste sonen och hans sambo tog med mig till stallet... -Tänkte att du behövde muntras upp sa de... och kan man bli annat än glad när man träffar de här :)
Vad har du i fickan?
Ove, den minsta av dem är lite nyfiken... :)
... den andra heter Peppe...
 Kolla in den rumpan :)
 Stalltjänst,,,
... gillar den smarta upphängningen av hammaren i tränsbettet... Frodo undrar varför kaninerna är inlåsta och för vissa gäller det att se upp :)
Jag har fått en del försynta frågor om jag ska vara med i någon ny utmaning i år... svaret är JA :) och länk till den utmaningen finns om du kikar till höger, uppe under min presentation... "365 FOTON 2014" heter den och där ska man ur en förutbestämd temalista lägga in 365 bilder under året - får se hur jag fixar det...

Än en gång...
Tack för att ni finns!

God fortsättning!

30 kommentarer:

  1. Ove och Peppe verkar ju vara ett par härliga "killar" som hittar godisfickan såklart... :D

    SvaraRadera
  2. Så skönt!
    Jag har allt tänkt på dig en del. Nu hoppas jag han repar sig och så antar jag att ni så småningom ser fram emot turer med bobilen.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Lasse är hemma igen
    hoppas att allt blir bra nu
    vilka härliga hästar
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  4. Hej Anki, så skönt för er att det återgår till det normala igen.
    Beundrar din entusiasm för foto, skall bli kul att följa dig ytterligare 365 dagar med olika temafoto. Det fixar du som en dans. :)
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  5. Skönt att mannen är hemma igen. Då blir han nog kryare snabbare.
    Mysiga hästar! De är fina och roliga...individer.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Oj! Har varit lite si och så med mitt bloggande och bloggläsande här under helgerna. Så det var då för väl att jag idag såg att L hade kommit hem från sjukhuset som jag missat att han vistats på :-) Sköt om er nu! Kramar

    SvaraRadera
  7. Så skönt att det inte blev någon långvarig sjukhusvistelse. Ska bli intressant att följa dig i den nya utmaningen. Kram

    SvaraRadera
  8. Så skönt han är hemma igen Lasse, ge han en energi och pigga på dig kram från mig :)
    Oh oj vilka sötisar, varje gång jag ser en häst så saknar jag o längtar, svårt de där att vänja sig av med sina älsklingar. Kramiz o ta nu hand om varandra.

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du fått hem Lasse igen,nu repar han sig fort !!!
    Och fotoutmaningen det fixar du lätt som en "Plätt"..

    Ha nu en god fortsättning bägge två/Kram

    SvaraRadera
  10. Såå skönt!
    Hälsa Lasse välkommen hem från oss!

    God fortsättning!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Än en gång...skönt att han är hemma, och att allt går åt rätt håll!! Förstår om han kommer att vara medtagen ett bra tag framöver, men det är bara att försöka ta det lugnt och låta det hela läka ut.
    Du, det var ena riktiga sötisar i stallet!! Och rumpan, så snygg bild..*skrattar*...!! Jag är ju inte så hemma på hästar längre, så var det för ras i dessa små knubbiga djur?? Ser väldigt små och behändiga ut.
    Kul med fotoutmaningen, du är duktig på att dra saker och ting iland.
    Ha det nu så gott och hälsa Lasse!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Har varit borta och firat nyår, så jag har inte varit här på ett tag. Läser att Lasse har rosfeber och ligger på inf.klin. Hoppas att han är på bättringsväg, och att du snart får hem honom igen!
    Fotot med bärfisen och de små äggen, är jättefint!
    Kramar med lite extra styrka!
    Karin

    SvaraRadera
  13. God fortsättning på det nya året.
    Hade också funderat om jag skulle hoppa med i år på 365 utmaningen,
    men det blev som inte längre än så.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  14. Fint att det verkar att ordna sig till slut. Gillar den runda fina hästen. Min pappa var hovslagare och vi hade alltid flera hästar när jag var liten men nu var det länge sedan.

    SvaraRadera
  15. Ja, iskonvaljer doftar som de ska. Det är vanliga fast drivna för att blomma på vintern. Jo det blir fler bilder om de artar sig.

    SvaraRadera
  16. Ove borde minsan stoppa fötterna i ett fotbad, hemskt vad smutsig han är om svanstippen och hovarna den lilla rackaren. Glädjs med er för att mannen mår bättre. Kramar

    SvaraRadera
  17. Det var skönt att han kommit hem! Omtänksamt av barnen att hålla dig sysselsatt :)

    SvaraRadera
  18. Så bra att starten av året är så mycket gladare än slutet av förra. Inte kul när någon blir sjuk.
    God fortsättning :)

    SvaraRadera
  19. Va skönt att Mannen är tillbaka i hemmet. Vilka gulliga hästar! Och små! Blev ofrivillig hästskötare i helgen. Hästen var gigantisk, var livrädd men det ordnade sig. Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Gött med nära och kära som ser till att man mår lite bättre.
    kram och god fortsättning på nya året.
    och så skönt att din Lasse är hemma igen.

    SvaraRadera
  21. Djur och natur, bättre läkande krafter finns inte, du får se till att snart få upp gubben på en kuse och ta en maklig ridtur i terrängen. Ja sen när han mår mycket bättre förstås. Rider du själv? Jag kan tyvärr inte rida, något jag är riktigt ledsen över för jag gillar hästar. Men då jag var barn fanns inga ekonomiska förutsättningar att få ta ridlektioner. Nu har vi ju hästar här i byn som turisterna kan hyra, men tror nog det är bäst att jag avstår det nöjet. Tung stor och klumpig ska man hålla sig på backen!
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Så underbart! Varm kram till er båda <3

    Lisa

    SvaraRadera
  23. Vad skönt att familjen är hel och hemma igen. Jag gillar de där lena och goa hästmularna. Kram

    SvaraRadera
  24. Vad skönt att du har gubben hemma igen och att allt går åt rätta hållet!
    Mysigt med en dag i stallet.
    Ha det fint och sköt om er!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  25. Vilka mysiga bilder, krya på din lasse. Önskar er en god fortsättning på 2014. Kram Åse

    SvaraRadera
  26. Vad glad jag blir att höra att Lasse är hemma igen! Nu kan det bara bli bättre :) Fina bilder från stallbesöket och den prickiga hunden. Fint med barn och barnbarn runt sig när livet är lite ner. Spännande med den nya utmaningen ;)
    Kram Sivan

    SvaraRadera
  27. Morron Anki ! vad ledsna vi blev när vi fick läsa att lasse är dålig. men dom har bra resurser och sjukvård i Norrköping så gubben är nog snart hemma igen ska du se. Här regnar och regnar och regnar det hela tiden och himlen är gråsvart. Ha det bar och hälsa Lasse att han ska krya på sig !!!

    SvaraRadera
  28. Hej!
    God fortsättning på året! Trots att du verkar ha det lite träkigt, hoppas jag det blir bättre dag för dag.
    Mysigt med stalldjuren!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  29. Hej och god fortsättning!
    Skönt att Lasse är hemma igen. Nu går det säkert åt rätt håll!

    SvaraRadera
  30. Så skönt att du har maken hemma igen :-) Har tänkt på honom och dig ;.)
    Men du så mysiga djur du visar upp *lyllo dig* Är de som har kossan med kalven också?
    Ha en bra dag fina vän/ kram

    Ps Ska kolla in länken du pratar om

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)