fredag 13 december 2013

Lusse lelle, Lusse lelle...

... elva nätter före jul...
Jag var på lussefirande igår kväll... och barnen var såå duktiga... de sjöng  såå fint :)
Tyvärr var hela firandet utomhus och det var helt omöjligt att få någon bra bild. Alldeles för långt avstånd och väldigt mörkt.. och så alla reflexer... :)
Trevligt var det i alla fall...  Lina hade fixat med fika, men då det blåste ganska kallt och det var fullt vid alla bord så åkte vi hem till Ugglebo och avnjöt kaffe, saft och saffransbröd.
Idag har jag bakat en sockerkaka med saffran och russin... den blev lite för torr... men god var den ändå...
Hittade en gammal ljuskrona, som jag glömt att jag hade och som säkert inte använts de sista tjugo åren... så jag klädde den med mossa...
... hängde några äpplen och talgbollar i den... och så hängde jag upp den i förstukvistens tak utanför dörren...
15:-... visst måste det vara ett fynd för de här julgransprydnaderna...?
Hittade dem i en oöppnad förpackning på Erikshjälpen...
Tänder ett ljus så här på Luciakvällen...

... och i helgen är det redan 3:e Advent :)

Ha det gott!

9 kommentarer:

  1. Så många fina saker! Vi var på B1s dagis på lucia idag :) Mysigt! Det var också ute. Sen fika på glögg, lussekatter och pepparkakor. Trevlig luciakväll!

    SvaraRadera
  2. Lusse lelle...... jo, han ligger här rakt över tangentbordet och vill bli kelad med.....;-)
    Någon lucia har jag inte sett i år, men mycket saffransbröd och pepparkakor!
    Fina saker du hittat!
    Ha nu en fortsatt skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej! Ska man ha julpynt ska det antingen vara hemmagjort eller i gammal stil, dina halmpynt var jättevackra, dem hade mina katter älskat, hihi
    Plastigt och grällt, blinkande ljusslingor i regnbågens alla färger, bevare mig väl för dem. Inte slipper man dom helt, ungdomarna tycker det är skoj, själv tycker jag det är bordellvarning (oops) på dem...
    Så fint Lussefirande, här var vi inte vakna imorse då Lucia sjöng, vi hade riktig sovmorgon till halv elva!
    Kram och ha en fin tredje

    SvaraRadera
  4. Jag gillar din ljuskrona, och det gör alldeles säkert fåglarna också. Kram

    SvaraRadera
  5. Uppfinningsrikt med ljuskronan. Tyvärr slängde jag vår för ett par veckor sedan. Kram

    SvaraRadera
  6. Fin krona!!

    Vi har nu parkerat vid Medelhavet och har 18 grader kl. 19.50!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina lussebilder :-) Snön är borta sedan länge även hos mig. Veckans foton är tagna under söndagens snöstorm.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)