tisdag 10 december 2013

I morgon...

... då fyller älskade barnbarnet Casper fyra år!
Därför åkte jag till sta´n idag... och passade samtidigt på att fota lite fler hus till mina 100... 
Parkerade vid Nya torget... tittade bort längs Hospitalsgatan... och där hänger de gula stjärnorna, precis som när jag var barn :)
Julpyntad spårvagn på Nygatan - och trevligt budskap på parkeringsapparaten... Puss   :) 
Stannade till nere vid Hamnbron... två bogserbåtar låg vid södra kajen och på andra sidan låg ett par lastfartyg...
Strömmen ligger spegelblank... inte så vanligt...
 Så blev det ett besök i leksaksaffären för inköp av present till Casper... och så hemåt igen...

Måste bara visa min finaste nötknäppare... snart är vi ju mitt i "nötknäppparsäsongen" :)
 Och Gunnel... kolla! 
Den här har jag lyckats med en gång för sådär 35 år sedan... är lite stolt över den faktiskt... (om man nu inte kollar baksidan :))
I morgon kommer nog något av husen jag fotade...  och sen blir det födelsedagskalas :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. 1. Grattis till Casper - för en gångs skull är jag tidigt ute, brukar glömma födelsedagar annars;-)
    2. Älskar apoteket och spårvagnen - jag menar de är ju orangea
    båda två:-)
    3. Korsvirkning - duktig tjej! Förstår att du är stolt över detta verk. Tillsammans med matte var "hemslöjd" mitt sämsta ämne i plugget - ooops;-)

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Vilken fin bild från hamnen alldeles stilla. Nä du inte är det lätt att vara arg någon längre stund på våra härliga barnbarn, det är bara att, för det mesta, njuta av dom små liven. Tänk att bo på Gripsholms slott det vore nåt det, det ser otroligt fint ut. Nötknäppare som ser ut som en svamp har hamnat hos rätt person du som älskar att plocka å fota svamp.
    Ha en fortsatt fin vecka och en mysig tredje advent/kramen

    SvaraRadera
  3. Trevligt korsstygnsarbete! Du verkar vara flink med nål och tråd...

    SvaraRadera
  4. 4 år! Grattis! Precis samma broderade sak har jag knåpat ihop :) Enda jag sytt...

    SvaraRadera
  5. Vilken häftig nötknäppare, och en så vacker bild på båten där i vattnet!
    Kram från Åsa

    SvaraRadera
  6. Krama pojken från mig också!

    Saknar mina!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är ingen tävling Anki, men jag måste ändå få skriva att jag tycker att din nuvarande Header är den finaste av alla i Blogglandia just nu. Jag blir nostalgisk av att se spårvagnar. Häftig nötknäckare och gullig julvepa. (säger man så?). Kram

    SvaraRadera
  8. Och jag skall på 3-års kalas idag! Det är ju det som är det konstiga.. Så fort man säger att man gjort något själv blir alla så imponerade... och vänder på arbetet... och tittar på baksidan!!!! Det är ingen som lyfter på en köpeduk tex och kollar hur trådarna är fästade :-) Fin är vepan din! Du skall vara stolt! Kramar.

    SvaraRadera
  9. Grattis till Casper...så spännande att fylla fyra! :)
    Så fint du broderat..det är något jag skulle vilja kunna...
    Hoppas nu du får en riktigt härlig dag
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Den nötknäpparen gillar jag också. Du var duktig för 35år sedan. Hoppas Casper får en bra födelsedag.

    SvaraRadera
  11. Det var en kul nötknäppare, finns det inte fågel som heter det också? Kram.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)