söndag 29 december 2013

Trädgårdsfärger - GRÖN

Årets sista färg är GRÖN... 
och det finns ju en del i bildarkivet :)

Under en lind en försommardag...
... olika nyanser av grönt... vallmoknopp i morgonljus..
Vårdag... och jag vänder blicken uppåt... mot knoppande träd och blå himmel...
Blivande körsbär och sommarblå himmel...
En grön bärfis för släktet vidare...
... bärfis i larvstadium...
... ormbär som sträcker sig mot ljuset...
... och en vanlig bladlus...
Sommarens grönska börjar naggas i kanten...
En sensommardag i månadsskiftet augusti/ september...
Och så finns det gröna svampar också :)
... ärggrön kragskivling... inte giftig, men ändå ingen matsvamp...
På bloggen Charlottas trädgård finns fler gröna bidrag :)

Tack Charlotta för inspirerande färgtema!

17 kommentarer:

  1. Nu kommer det att gå fort, vi har ju grönt redan och snart blir det ännu grönare. God fortsättning & Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej Anki, jättefina bilder i grönt. När man tittar på dem kommer längtan till våren.
    Vill önska dig ETT GOTT SLUT och ETT GOTT NYTT ÅR.
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Åhhh ett verkligt poetiskt inlägg om det gröna. Poesi, i alla fall fram till bärfisen, *fniss* men den var å andra sidan en söt och trevlig bekantskap. :))
    Imponerande vackra bilder!

    Kram! /Charlotta

    SvaraRadera
  4. Det finns ju så många gröna nyanser! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att se lite vårgröna nyanser! Snart, snart får vi se det igen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Grönskan är så vacker. Såg på våra gräsmattor att de faktiskt är gröna. Det känns ju redan lite som vår i luften….

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Grönt ja, bara att titta ut genom fönstret de korta stunderna vi har dagsljus! En kilometer längdspår har turisterna att åka på här och tre ynka nedfarter. Folk i bygden är helt beroende av turismen, det är därför jag blir så förtvivlad när inte kylan vill komma! För egen del klarar man det mesta, det finns ju fördelar med barmarken också, man kan ta skogspromenader! Fast jag föredrar nog sparkturer i skoterspåren... Nå, till vår glädje så blev det fina segrar i skidspåren idag, att det var Dalaåkare värmde hjärtat lite extra
    Kram

    SvaraRadera
  8. Finns lite grönt här nere men framförallt är färgen blå, himlen!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Men ååååhh....vad jag längtar till vår och sommar nu! Spelar ingen roll att folk säger att vi behöver alla årstiderna för att lära oss uppskatta...jag nöjer mej med två och njuter av dess grönska!! Och tänk att bara lyfta blicken mot himlen när man står under träden, så vackert effektfullt det blir på bild sen!!
    Sen ser jag att de hundra husen snart är i mål....Jag måste säga att jag dels beundrar din entusiasm som orkat dra det i land, och sen har jag lärt mej mycket på resan också. Sen om det sitter kvar...det är en annan sak!! Jo, TvålJocke, han fastnade...*skrattar*...Men många är vi nog som fått se Norrköping med helt andra ögon, fått mycken historia. Ja även hus från andra ställen med, men just Norrköpings byggnader har iallafall jag uppskattat att läsa om.
    Ha nu en skön söndagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Älskar dina bilder!!!
    Vad har du för kamera?
    Eftersom det är min dag idag så önskar jag Vallmobilder. Ser att du har med en knopp men ...
    Ringblommor är fina också och med mera / kram

    SvaraRadera
  11. Jag njuter verkligen av dina bilder och får en verklig längtan till kolonin och sommaren
    Ha ett Gott Nytt År på återseende då
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga gröna bilder som får mig att längta. Kram

    SvaraRadera
  13. Jagser att du också gillar småkryp! Kul. Är det en äggsamling där du har bärfisnymfen också eller?

    SvaraRadera
  14. Härligt varierande grönska!! Ha ett gott slut på 2013 och ett riktigt gott nytt år! Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Jag gillar dina gröna bilder. Får mig att minnas sommaren.

    SvaraRadera
  16. Som alltid enormt fina bilder. Bärfisen med ägg är ju underbar. Lusen med liksom "handtag" som på en skottkärra likaså.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)