söndag 23 oktober 2016

Skyltsöndag # 76

Skyltsöndagsdags igen! 

BP:s härliga söndagsutmaning är kul - tänk så många roliga skyltar det finns :) Tyvärr så dräller det inte av dem så här ute på landet. Det är ett tag sen vi var iväg med husbilen ... och nu är det kris i skyltarkivet!

Idag blir det bara om den mystiska gula bilen, som stått ett par månader på gräset mitt i  Linköpingsrondellen i Norrköping.

Jag har tänkt ta en egen bild på bilen och skylten, men det är inte så lätt vid denna oftast hårt trafikerade rondell när man kör... då kanske man hamnar där själv också :)
Kolla in länken så får ni både se och läsa historien om

Fler som skyltar hittar du som vanligt HÄR.

Nu hoppas jag kunna hitta lite nya skyltar till kommande söndagar, annars får jag kanske ta en paus.

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Haha, det var förbryllande! Och en sann historia. Kul. Eller tragiskt.
    Håller med, ibland är skyltarna få i arkivet, ibland dräller det, beroende på vart man befinner sig.
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  2. Förstår att det inte är alltför lätt att hitta skyltar på landet. När vi flyttade hit ut, hittade vi lite roliga skyltar som vi sparat, får fota och lägga ut dom vid tillfälle. Ha det bra i regnrusket kramar

    SvaraRadera
  3. En underlig historia.Man undrar ju verkligen vad som hänt med ägaren. Kram

    SvaraRadera
  4. Du får låna skyltar på nätet annars =)
    Ha en fin söndag trots regnet. Kram

    SvaraRadera
  5. Just denna ena skylt är verkligen spännande Anki, vilken historia och vad hände eller händer ...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Dessa skåningar som parkerar sina avställda bilar mitt i rondeller i Norrköping... Om bilen var fin och eftersom man trodde att det var en konstinstallation hade den gärna fått vara kvar tycker jag. En färgklick i en tråkig rondell är alltid lite kul, ungefär som rondellhundarna.

    Å du - skyltar finns överallt. Kolla inne i huset där du bor. Du kommer att upptäcka mängder, jag lovar!

    Tusen tack för skylten, länken till tidningen och länken till min blogg:-)

    SvaraRadera
  7. Vill bara önska dig en fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Men oj vilken mystik! Inte hörts av på ett år, låter ju oroväckande. Är den gula bilens ägare ens vid liv då, kan man ju undra.

    SvaraRadera

  9. Gillar gula bilen. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera

  10. Gillar gula bilen. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)