onsdag 5 oktober 2016

Svårt?

Ja, den här gången var det visst det ... ingen gissade helt rätt, men eftersom jag är ganska snäll så får BP en poäng, då hon var närmast med mikroskop...

Det rätta svaret ska vara LUPP ... min lilla hopfällbara ficklupp, som är min följeslagare på svamputflykterna. Hittade den i lådan och kunde bara konstatera att jag inte behövt den en enda gång i år.


Tack ni tappra skara som var med och gissade :)

Sammanlagd poängställning finns t.h....


Nästa GW blir om två veckor ... tisdagen den 18 oktober.

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Ja, det var svårt. Visste inte ens att det fanns hopfällbara luppar - men det var ju en smart sak! Ha en härlig onsdagskväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Yiipphhiieeeee! 1 000 tack för den snälla poängen och länken:-) Det var verkligen otroligt snällt av dig att ge mig den poängen måste jag säga:-) Å det roliga är att jag faktiskt äger en sådan lupp, fast den är vit och har inga måttstreck. Luppen användes flitigt på 1980-talet för att kolla upplösningen och tryckkvalitén på bilder i tidskrifter och böcker. En svunnen tid med tanke på vårt digitala samhället idag.

    SvaraRadera
  3. Åh, jobbat mycket och varit barnvakt, så missade denna gången, ha det bra kramar

    SvaraRadera

  4. Hi hi, så lurigt... :)

    Kram ❤

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)