måndag 17 oktober 2016

Överraskad!

Ja, det blev jag faktiskt ... trodde att telefonkatalogen i pappersform var utrotad ... inget man bläddrar i varje dag precis :)
 Under dagens promenad hittade jag en röd flugsvamp, förmodligen både den första och den sista för i år. Den fanns inte där igår ... kanske finns det någon mer i morgon :)
 Det regnade lite lätt och de nedfallna asplöven var fulla med stora regndroppar ... kul effekt hur dropparna fungerar som förstoringsglas.
 Hälsade på den här sötnosen när jag gick förbi hagen...
 Här är vägen hem... hade gjort sig bättre i solsken :)

Ett vårtecken ... ett björkhänge som är startklart tills vårvärmen återkommer om så där ett halvår

Ha det gott!


PS 
I morgon (tisdag) är det dags för en ny bild att gissa på!

13 kommentarer:

  1. Den gamla stora katalogen var allt länge sedan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det är fantastiskt hur långt innan naturen förbereder sig för kommande säsong!
    Något som också är fantastiskt är ditt fina foto på lövet med regndropparna. En 10-poängare!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  3. Vi fick också hem "din Del" i fredags. Ärligt talat så åkte den raka vägen ner i pappersåtervinningen. Oooops tänker du nu, jag vet!

    Gillar frisyren på sötnosen - helt moderiktig är han, helt klart:-)

    Brukar se flugsvampar på vägen hem från tåget, men har inte sett en enda i år. Så tack för att du har hittat ett exemplar att titta på:-)

    SvaraRadera
  4. Oj! Det var nog många år sen jag såg en telefonkatalog senast...!

    SvaraRadera
  5. Vi brukar få hem Min del, men den nya har inte kommit än. Fantastisk bil då det konstiga förstoringsglaset. Jag tycker du har en väldigt tjusig väg att gå hemåt. Kram

    SvaraRadera
  6. Oj kan svampar i den storleken bara poppa upp på en dag! Tänk att Din Del finns kvar. Har nog inte sett en sådan på minst fem år.
    Det var verkligen en sötnos du hälsade på :-)

    SvaraRadera
  7. Hos oss åkte telefonkatalogen direkt i återvinningen! Undrar om någon läser i den numera? NEn generationsfråga skulle jag tro :D

    Underbara höstbilder!

    SvaraRadera
  8. Jag blev glad då telefonkatalogen kom, det var en separat över Sundbyberg, roligt att kolla i som i gamla tider. En generationsfråga, som Znogge skriver, ja kanske det är så.
    Du är så otroligt duktig med din kamera. Så vackra bilder, bara att njuta. Tack!
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  9. Jag tyckte det var roligt när man fick den riktiga telefonkatalogen :)

    SvaraRadera
  10. Varför skickar man ut en telefonkatalog? Säkert fem- tio år sedan jag tittade i en sådan
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fin promenad, fina bilder, min del katalog ligger i lådan. Jättesöt häst. Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej, det ser ut som hästen har plockat på sig vinterpälsen, lite grov och raggig och ack så underbar. Du märker hur jag saknar hästarna va? Alldeles förfärligt, fattar först nu hur priviligierad jag var, och man blir ju hemmablind när man ser kusar varje dag...nu får jag åka rätt många mil till närmaste hästhage.
    Ha en skön oktoberhelg o kramen

    SvaraRadera
  13. Vad trevligt att du hittat vårtecken. :)
    Söndagskram Bosse

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)