måndag 10 oktober 2016

Skyltsöndag # 74

... ett försenat sådant, men det har sina skäl...
Som vanligt är det BP som styr över denna söndagsutmaning :)

Jag var in till Norrköping i fredags morse för ett besök hos tandhygienisten och passade då på att gå en promenad ... hoppades hitta några skyltar, då det börjar sina i förrådet.

Det här kan man väl också säga är en slags skyltning...

Trodde i min enfald att såna här lite ruffiga bakgårdar inte fanns längre...
På Hospitalsgatan finns denna skylt...
... och avser detta hotell, The Lamp...


På andra sidan gatan...
... där finns fler rum på The Lamp.

En liten bit längre bort finns detta fantastiska skyltfönster :)
Det var vad jag hade i skyltväg för den här gången ... ska försöka besöka er andra under dagen.
Fler som skyltar hittar du HÄR

Så en bonusbild till BP!


Ha det gott!

Själv kryper jag nog ner i sängen igen...

9 kommentarer:

  1. Tyckte också skyltfönstret, ha en fin dag och kraaam

    SvaraRadera
  2. Det smockfulla skyltfönstret är min favorit. Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså det som mest fastnade i ditt inlägg idag, var faktiskt ingen av skyltarna utan färgen på gallergrinden i kontrast med övriga färger, speciellt den på fönsterkarmarna. Yikes!
    Sedan kan jag tänka mig att BP blir väldigt glad över bonusbilden :-)

    SvaraRadera
  4. Sitter och har kurs idag, men nu ær det paus. Tar en kik in till dig. Fina skyltar och bilder från min hemstad och det gillar jag.
    ha nu en fin måndag vidare.
    Kram Synnøve.

    SvaraRadera
  5. Om man väntar på nå't gott så...
    Å idag har du till och med hittat två riktiga favoriter åt mig - kranen såklart och så den lila grinden i första bilden. Riktigt läckert!
    Åsså gillar jag Lampan. Vilken fyndig och rolig skyltning med griffeltavlan samt texten på andra skylten. Innovativ tycker jag.
    Köttaffärens skyltfönster skulle kunna vara utomlands, gillas skarpt:-)

    Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Lila grindar det var högst ovanligt!
    Ja, du lyckades ju bra med skyltningen, hoppas att det även gick bra hos tandhygienisten. Kram

    SvaraRadera
  7. Underbar skyltning 💕 Och jag gillar att den var anorlunda såååå bra ! Hoppas att du haft en bra start på veckan ❤️

    SvaraRadera
  8. Tycker du lyckades Bra med skyltningen för den var trevlig den.

    Ha en jättefin dag och kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)