onsdag 12 oktober 2016

Bosses tävling...

Nu drar det ihop sig till slutspurt i Bosses låånga vår/ sommar/ hösttävling med uppgift nr. 29. 

Fönster mot naturen är rubriken och det verkar ju lätt som en plätt för en lantis som mig ... men när jag sen läser vad han vill ha fotat genom fönstret så krymper jag liksom. 

Katt - inga problem ... Sixten håller koll vid fågelmatningen utanför köksfönstret.

Fågel -  inga problem ...

Rådjur -  jodå de finns, men syns oftast inte medan det är dagsljus...

Hästar - inzoomade från rumsfönstret mot öster...

Ko - inga kor inom flera km. Kvigor finns en bit bort, men osynliga från alla fönster och nu var det ju inte kvigor utan kor det skulle vara.

Kanin/ hare - kaniner finns inte här - ja, vilda alltså och någon tam inom synhåll finns inte heller. Hare - jag såg en i våras, men inte inifrån något fönster.

Älg  - nix! Har inte sett någon på ett par år från något av fönstren.

Ekorre - ser jag varje dag, men inte inifrån något fönster, utan uppe på vedbacken...

Räv - Ingen räv i sikte från något fönster.

Orm - inte någon sen fisken tog slut i dammen :)

Varg - Nix! 

 Spindelnät - ja, inte ett av de snyggare byggnadsverken, men likväl ett spindelnät...

Gul postbil - nix!
Blå postbil - nix!
Ingen enda postbil passerar här - de vänder uppe vid gården ett par hundra meter bort. helt utom både syn och hörhåll...

Traktor - passerar då och då, men det krävs mycket tur att hinna med att få den på bild... dessutom är det ofta tidigt på morgonen innan det ljusnar, eller på kvällen när solen gått ner - svårt att få på bild när det är kolsvart ... här finns ingen gatubelysning :)

Sopbil  - ja, sophämtning har vi förstås... var fjortonde dag för nr. 2 med hushållssopor och kompost ... och det är inte den här veckan - en gång i månaden töms nr. 1 med tidningar, plast, metall och glas... och det är inte heller den här veckan :)

Så var det med det ... det blir inte mer än så... finito.
Tack Bosse, för en trevlig uppgift  - tyvärr lite för svår för mig :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Grattis till ett gott jobb! Själv kämpar jag i motvind...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Svårt här också, men du hittade ju en hel del. Men förstår att det är för dej som för mej att öppnat vi dörren och går ut så ser vi betydligt mer. Ändå sa jag till gubben, locka upp älgen hit. Grsttis och ha en bra dag, kramar

    SvaraRadera
  3. Duktigt av dig! Men du kunde väl ta kortet du tog från bilen på det lilla rådjuret, det är ju ett slags fönster.... Jag fick ett fönsterkort igår på mobilen från en kompis som hade en älgtjur i trädgården som mumsade på äpplen.
    Ha en bra onsdag! Kram

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat, det är ingen lätt uppgift denhär gången.

    SvaraRadera
  5. Bra kämpat, det är ingen lätt uppgift denhär gången.

    SvaraRadera
  6. Bra kämpat! Nu var ju den uppgiften "skräddarsytt" just för lantisar som jag har förstått det, men det verkar inte gå så bra för någon. Tycker du gjorde återigen ett suveränt jobb. Bilden med Sixten är kanoooon:-)

    SvaraRadera
  7. Jösses det var inga dåliga krav på vad man ska ha tur att få syn på genom ett fönster. Tycker att bilden på lilla mesen med stora solrosen är helt underbar och så klart gillar jag även den på Sixten och hästarna väldigt mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osis med sophämteveckan. Jag trodde det sprang vildkaniner/harar, ekorrar och rådjur utanför ditt fönster varje dag. Några björnar såg du inte till? :)
      En väldigt tjusig redovisning måste jag tillägga.
      Ha en fin fortsättning på denna oktoberonsdag.
      Kram Bosse

      Radera
  8. Du lyckades hitta fler djur än vad jag gjorde. Lite svårt när man inte fick gå utanför huset. Kram

    SvaraRadera

  9. Bra jobbat, Postbilar kan du låna av mig... :)) vacker fågel...

    Kram ❤

    SvaraRadera

  10. Bra jobbat, Postbilar kan du låna av mig... :)) vacker fågel...

    Kram ❤

    SvaraRadera
  11. Jag tycker du lyckats väldigt bra! Stort grattis! Och du bor ju naturnära.
    Jättefina bilder!
    Men visst var det en klurig uppgift.

    SvaraRadera
  12. Men de uppgifter du hade blev fina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)