tisdag 4 oktober 2016

GW # 4

GW - vecka 40 - varsågod ... en alldeles ny och  klurig bild att gissa på!

Vad är det jag har fotat den här gången?

Hos Sanna med bloggen Gems of my life finns allt du behöver veta om denna utmaning, så gå gärna in där och se vilka vi är som är med ... och om du också vill vara med och lägga ut kluriga bilder, så är det just till Sanna du meddelar ditt beslut :)

Snabbast med rätt svar får tre poäng, alla med rätt svar får två poäng och de med "nästan" rätt får ett poäng ... och det är jag som är domare :)
Sammanlagda poängställning finns i den högra kolumnen!

Nu sätter jag på kommentarsgranskningen - och så får det vara tills jag avslöjar det rätta svaret i morgon (onsdag) e.m.

Sätt igång och gissa nu - gissa så många gånger du vill!
Lycka till!

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. en måttstock av något slag. Kanske ett anhåll till en cirkel eller sticksåg. Eller så är det ett gammalt bruksföremål du fotat typ till en gammal symaskin. Kommer jag på något bättre så hör jag av mig =) Kram

    SvaraRadera
  2. En gammal vinkelhake el linjal

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på en äldre vinkelhake.
    Ja bild 1 och 3 är samma sto :-)

    SvaraRadera

  4. Det är en linjal av något slag. :)

    SvaraRadera
  5. Spontant var jag inne på måttband eller en lådkamera/mikroskop med måttenheter. Gammalt är det i alla fall, men det svaret ger ju förstås inga poäng;-)

    SvaraRadera
  6. Kan det tro vara en vinkelhake?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)