torsdag 13 oktober 2016

På riktigt!

Knappt man tror det är sant ... men det är det - asparnas höstfärger lyser upp på riktigt!
Så här såg det ut igår när jag åkte in till civilisationen.

 Färggrannt är mer än man kan säga om "mackens hörna för kasserade däck". För någon vecka sedan målades den vita Shellmacken om i svart... hm... hur snyggt är det? Man fick förmodligen lite färg över och målade de gamla containrarna i samma trista färg.
Stannade vid kvarnen för att inhandla lite fågelfrö ... och där utanför stod den här skönheten!
Kolla in prylarna på taket :)

Här är kvarndammen med länsväg 215 mellan Skärblacka och Finspång i bakgrunden...
... nedanför dammen är Orgaån bara en  tunn rännil...

På hemvägen svängde jag in vid Ribbingsholm och hoppade få några fina bilder i den gamla allén.
 Tyvärr lyser de där riktiga höstfärgerna med sin frånvaro ... det mesta går i gult och brunt, men visst är det vackert ändå.
Konkurrenter till sonen var där och grävde ... gillade deras lilla röda grävmaskin - den såg ut som en tomat i storformat :)

OJ! 
Hörde just vem som fick årets Nobelpris i litteratur ... otippad enligt mig som inte begriper bättre, men ändå ... 
Grattis Bob Dylan! Kul med överraskningar och jag gillar många av hans texter :)

Ha det gott!


19 kommentarer:

  1. Nog tycker jag du har fått till fina höstbilder :)

    SvaraRadera
  2. Landsväg 215, tummen upp för den vyn.
    Svart, nej fy fasen vad trist . . . . men Chevrolet med 'tillbehör' är hur läckert som helt,
    ROLF KOM OCH TITTA, japp han gillar oxå.
    BOB DYLAN ??? Missade detta. kan det vara sant ???

    men snart ska vi på surströmmingsfest, det ska bli nam nam, vi väntar så . . . .
    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera
  3. Höstbilden är vacker, nästan att man glömmer att himlen är grått.

    Vad gäller de svarta containrar så säger jag bara välkommen till en graffiti konstnär! Ger honom totalt fria händer. Finansierar till och med sprayfärgen.

    Bilen är ju såååååå läcker!

    Gillar ägget också. Ser ut som om det har tre ben med soptunnorna framför:-)

    Bob Dylan är ett toppen val tycker jag. Han har ju skrivit riktigt bra texter. Dessutom äntligen en pristagare som man känner igen och vet vem han är!

    SvaraRadera
  4. Åh, du är så fantastisk på att ta fina bilder. Vilka färger naturen bjuder på. Bob Dylan är värd det, jätteroligt

    SvaraRadera
  5. Du tar dig tid att stanna och fota du när du ska till stan. När jag var i din stad idag, såg jag riktigt fina lönnar på vägen..... men inte stannade jag. Ja varför målar man i svart tro?? Kanske tror de på en snörik vinter och är rädda för att gå in i vita containrar?
    Ja, priset var otippat, men himla kul att man kände igen namnet på den som det tilldelas =) Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Nog syns det att det är höstbilder!

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  7. Höstens färger är fantastiska ute i naturen. Däremot hatar jag allt skräp som står och skräpar ned.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så trevligt att du nämner just nämner Dylans texter :) Han har skrivit i många år nu. Och bra!

    SvaraRadera
  9. Hösten är idyll, tänk å vandra där in i bild 5! Stor bildglädje finnes här!
    Det svarta bilden lystes upp av den blå lådan :-)
    Och den gamla bilden - jag menar bilen är helt suverän!
    Bob D har ju lysande texter som jag inte tänkt så mycket på - och nu kommer tyckandet att höras både för och imot - vi behöver överraskningar tänker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart när naturen växlar i alla dessa färger, även om det inte är lika färgsprakande som vanligt!
    Tycker det är kul att Nobelpriset för en gångs skull går till någon man känner till, har lyssnat till och tycker om ;)
    Ha en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Hösten är vacker och det syns så väl på dina foton :-) Bilen var en riktigt gammal skönhet.
    Vi som ändå jobbar med litteratur är också helt frågande inför nobelpriset i år. Eller i alla fall många av oss.

    SvaraRadera
  12. Nämen borta i 4 mån. Var i hela friden
    Då var eran Sixten inte svulten eller nåt, han måste väl fått mat av någon.
    Eller är han en jägare, för det är våran, de kanske kan klara sig på möss småfåglar m.m. Ja man undrar ju vad de då har tagit vägen, och inte berättade din katt heller vad han varit, hi hi..
    Men jag är både hoppfull och skeptisk över denna händelse.
    Våran Sixten är då 8 år och kastrerad.
    Borde inte gå långväga tycker man.
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  13. Höstfärger är vackrare än bildäck

    SvaraRadera
  14. Tycker nog det mest är gult i höstens färger i år eller så har jag missat alla de röda tonerna. Du har i alla fall hittat fina färger. :) Jag gillar hösten ....men inte kylan :( Jo nog vet man vem Bob Dylan är, men det är nog det enda namn jag känt igen av alla nobelpristagare under åren.

    SvaraRadera
  15. Skönheten gick som en tråd igenom alla dina bilder :) Även en grävmaskin finns det skönhet i :) Löven finns bara en kort tid i den nyansen, så passa på och njut ;) Chevan tar naturligvis priset på dina fina bilder :)

    SvaraRadera
  16. Vilka fina höstbilder du fick till, o vilken läcker bil! Ha en fin helg 🍁

    SvaraRadera
  17. Här har de flesta löven blåst bort från träden så tiden med det färgsprakande höstlöven blev kort men vacker så länge det varade.

    SvaraRadera
  18. Fin tur i mina "hemtrakter". Nu är det vackert!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)