fredag 21 oktober 2016

Härligt grått väder ...

... och jag behöver inte ha det minsta dåliga samvete för att jag sitter framför datorn istället för att gå ut i trädgården -  nu har jag tid att leka med bilderna igen :)
Lite dubbelexponering...
Vi firar inte Halloween, men jag tycker grannen har gjort en fin pumpa av hästskor... 

Granmyras ridhus är klart, men jag har nog inte visat er hur det blev på insidan. Det såg lite tomt ut, så jag lekte dit ett par hästar :)


För några år sedan fick jag en krukväxt som heter elefanttunga ... i augusti blommade den för första gången och nu har den fått röda bär. har jag tur kanske det blir några frön att så...

Fortfarande finns en del färgklickar att njuta av - som rönnarna nere i samhället och i rabatten blommar ännu, kärleksört, marguerit och höstastrar - och de brukar fortsätta till dess frosten blir för hård.


På aspstammen lyser den gula vägglaven...
... på de nedfallna löven finns röda "bär" - som inte alls är några bär utan s.k. galler, orsakade av gallmyggor. Baldersbrå brukar blomma som bäst på sommaren, men verkar ha kommit in i en "andra andning" och blommar igen :)

Från det ena till det andra.
Jag antar att ni inte kunnat undgå att det pågår rättegång om vargattacken 2011, då en kvinnlig djurvårdare dödades. En allvarlig händelse förstås och det är inte min mening att skoja bort det som hände, men jag kunde inte låta bli att dra lite på munnen när jag såg den här notisen i tidningen härom dagen...

... och undrar vad vargpappan hade att säga...


Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Oj det blev ju lite spökhästar där i hagen med de andra hästarna! Firar inte heller halloween, men den pumpan var ju riktigt cool.
    Blir ju allt lite avundsjuk på deras nya fina ridhus.
    Tänk att naturen fortfarande bjuder på vackra blommor :-)

    SvaraRadera
  2. Bär som inte är bär utan galler orsakade av gallmyggor ... gillar att bli upplyst av dig ... tack!
    Fina foton och fin text ... njuter ... tack!
    Kul text på annonsen ... skrattar gott ... tack!
    /kram <3 Ljusletaren

    SvaraRadera
  3. Tack för den färgbomben. Den var välbehövlig kan jag säga och jag njuter:-)
    Känner lite som du, även om jag inte är kapabel att leka och redigera bilder som du gör. Men att sitta framför datorn när solen skiner ute och det är varmt är inte lockande. Men nu kan man blogga igen mitt på dagen;-)

    Vargattacken har jag missat, men jag undrar också vad vargpappan har att säga till sin frus försvar;-)

    SvaraRadera
  4. Eminenta vackra bilder du trollar fram!
    Men vi gillar mest Sol o Värme :-)

    Ha det gott.....Trevlig Helg.....Kram

    SvaraRadera
  5. Jo idag är det grått och blött - skönt att sitta inne och bara gör det som faller en in. Tack för alla fina glada bilder! Ha en skön helg =) Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar hästskopumpan. Här får det bli en orange som Rasmus fixar åt mig. Har aldrig hört talas om elefanttunga. Det finns mycket nytt att lära. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Njuter av höstfärgerna på Söderåsen 😍 hemma blommar det inte så mycket längre, men det blommar härligt hemma hos dig!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är en del som blommar än, det är skönt att inte allt blir mörkt och grått med en gång!

    SvaraRadera
  9. Min presentation! Hej! Jag heter Mia Kommer från början från ? Jag är sjuk pensionär på dagtid. Två dagar i veckan så har jag en sysselsättning som jag bruka går till och det är genom kommunens psykatrin! Är det något ni undra så hör av er då!
    Älskar att skriva och jobbar på att få ut information om Aspergers Syndrom, Autism, psykisk ohälsa till allmänheten! Om det blir verklighet vet jag dock inte! Håll tummarna att det lyckas!
    Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om mina diganoser m.m.
    Mer får du veta efterhand om ni fråga mig!
    Kontakta mig gärna om ni vill! Jag har en E-mail adress: ?
    Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång vetja! //Mia.
    Bloggadress: http://nouw.com/annorlundalivdiganoshttp%3A//nouw.com/annorlundalivdiganos

    SvaraRadera
  10. Så roligt att kunna redigera och fixa med bilder, jätte fint och bra gjort
    Fantastiskt att det fortfarande finns så mycket blommor ute. Hästskopumpan var riktigt häftig. Här är också riktigt gråmulet och regnigt. Trevlig dag och stor kraam

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder! Lite som om delar av sommaren finns kvar...

    Önskar dig en fin lördag!

    SvaraRadera
  12. Hej, är det i Photoshop du leker? Jag försökte mig på den för många år sedan men den var för svår för mig, dottern hade införskaffat proffsvarianten! Jag är fortfarande efter många år nybörjare på redigering och fotolek, men jag hoppas man aldrig blir för gammal...Ha en fortsatt fin helg, jag sörplar kräftor i afton
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)