måndag 30 januari 2017

Tacksamhet...

Bloggvännen Eva har inspirerat mig och några andra att reflektera och tänka på vad som gjort oss tacksamma under veckan som gått.

Jag kände först att ...  näe, jag har inte något att vara tacksam över - och tänkte då på att Lasse ramlat och på att finaste skogen är skövlad, men självklart finns det ändå mycket att vara tacksam över...

Att det inte blev värre skador efter Lasses fall
Att dagarna snabbt blir längre
Nya krispiga tulpaner
Första livstecknet av snödroppar i rabatten närmast väggen
Fågelkvitter
Golvvärme
God mat och dryck
Bra bok
Sköna skogspromenader
Trevligt möte


Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Ja, tänker man ett steg till finns det alltid något att vara tacksam över!

    SvaraRadera
  2. Oftast bjuder vardagen på mycket fint att fokusera på. Men i bland glömmer vi bort att tänka efter...

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Fin list du har :-) Finns alltid något fast det kan kännas "icke tacksamt".
    Kram

    SvaraRadera
  4. En bra lista! Och den här gången fick Lasse återigen stå överst;-)

    SvaraRadera
  5. Sitter just nu i solen med kaffe och hör en av grabbarna klippa gräset!
    Undrar vad jag gjort för gott!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Tacksamhet att vi snart drar till Sol o Värme!

    Ha det gott......Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det är märkligt hur mycket vi faktiskt har att vara tacksamma för när vi börjar inventera.
    Även om det känns som livet möter med motvind så finns det en hel del mild bris i den också.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Ja om vi sätter oss ner och känner efter så har vi mycket att vara tacksam över, små ting som vi kanske tar för givet men som kanske inte alltid är så självklara för alla. Kram

    SvaraRadera
  9. Fantastiska saker att vara tacksam över. Men att det ska vara så svårt att bara spontant komma på något.
    Trevlig kväll och kramar

    SvaraRadera
  10. Det finns nog inget som är större i mitt liv än, Tacksamhet. Jag kan inte lista upp det, det skulle bli så långt att ingen orkar läsa. Jag har gått från total fattigdom, till att ha allt, precis allt jag önskar. Utöver detta, har jag alltid varit frisk, jag har varit hemma från jobbet, max en vecka på snart 50 år. Kram

    SvaraRadera
  11. Fågelkvitter är positivt!
    Jag gör också tummen ner för alla skogsmaskiner som skövlar allt och gör fula sår i naturen. Alla fina bär/svampställen försvinner.
    Kram till dig och en extra till Lasse efter hans fall.
    Karin

    SvaraRadera
  12. Det händer ju att det nästan känns väl fräckt att vara tacksam över smått när hemska saker händer - men det ena kan inte utesluta det andra, och det bevisar ju din lista. Du fann mycket fint att vara tacksam över :) Längre dagar - ja det pratade vi om på vår sena promenad idag :) Golvvärme - det ska jag ha i nästa hus (drömma kan man ju) - tulpaner, den här veckan SKA jag köpa tulpaner :)
    Tack för att du är med och delar!

    SvaraRadera
  13. Det jag är mest tacksam för är livet. Att jag vaknar på morgonen och kan stiga ur sängen själv, frisk o glad.
    De e jag väldigt tacksam för.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Vi glömmer lätt att vara tacksamma för det vi har, men när något särskilt händer i ens tillvaro då ploppar den tanken upp om tacksamhet.
    Jag är precis likadan, måste 'peppa' mig ofta, man tar ofta allt för givet.
    Jag tänker ofta att man ska vara tacksam för att bo i ett land utan krig, (terror är ju hemskt men det är ändå inte krig).
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  15. Tänk att du lyckades hitta så mycket fint trots allt! :)
    Riktigt fin lista!
    Trevlig Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Fin lista med lite vårliga inslag! Finns alltid saker att vara tacksam över, även när livet är tufft.

    SvaraRadera
  17. Tacksamhet över det man faktiskt har och inte gnälla över så mycket. Jag har en ful ovana att gnälla såna dagar som man känner sig ja ni vet inte tipp topp precis. Det finns ju massor att vara tacksam över....
    Kramar♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)