tisdag 24 januari 2017

I skogen...

... kan man möta konstiga varelser.

Det började förresten redan innan jag nådde skogskanten med 
de här hundarna - eller i alla fall en hel och en halv :)

 I ett träd satt denna och betraktade mig...

En bit bort såg jag detta konstiga djur.
 När jag kom närmare stirrade den lite förvånat på mig :)

Till sist en grön slingrande orm ... 
Härligt med skogspromenader :)

Nu tillbaka till soffhörnan för andra halvlek mellan Sverige och Frankrike i handbolls- VM.

Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Men det ser ju precis ut som våra hundar. Helt otroligt :D

    SvaraRadera
  2. Här har du haft ögonen med dig Anki! Hundarna är härliga och den där gröna pytonormen med hästmanen (cool frisyr) och dracula-tänderna hade perfekt passat in i Harry Potter böckerna. Tvåan - ja, här undrar jag vad det var för nå't när det levde;-)

    SvaraRadera
  3. Haha ja i skogen finns många underliga varelser, du har verkligen lyckats fånga några av dem på bild. Härliga bilder.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar samling djur i din skog - och att du ser dem med dina vakna fina fotoögon!
    Tack så mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åååå, skogsdraken från Elsa Beskows "Landet längesen"... nån mer än jag som minns den? Fantastiskt fantasifulla bilder!

    SvaraRadera
  6. Ja man kan ju inte låta bli att dra på smilbandet....vilka bilder och vilken härlig fantasi....jag ser också alla djur.

    SvaraRadera
  7. Du måste ha hamnat i en sagoskog. Kram

    SvaraRadera
  8. :) Du har samma sätt att se dig omkring som jag ;) Visst gör det världen lite mer intressant? :)
    Tack för stort leende att starta dagen med!

    SvaraRadera
  9. Nog hittar man en del i naturen om man har ögonen med sig, som du har!

    SvaraRadera
  10. Vilka skönt grönt skogsdjur du mött! Och de söta snöhundarna - tänk så det kan bli. Ha en fin onsdag trots att den ser går ut, men vem vet när solen tittar fram - det fullt fågelkvitter här ute iallafall! Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga djur i din gröna skog! Och jag slutar inte beundra din header, den är så otroooligt vacker!
    Kram 💗

    SvaraRadera
  12. Wow vilket fint och uppiggande inlägg :-)
    Fantastiska hundar och annat som du hittade på din prommis.
    Ha en bra dag/ kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  13. Härliga skogsvarelser :-) Mycket fint inlägg. Kanske var det en gång i tiden riktiga skaklar på vagnen.

    SvaraRadera
  14. Fantastiska fantasifulla Anki....du ser ut att bo nästan i urskogen....skulle vilja gissa, men kanske inte offentligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej Anki, helt otroligt vad naturen kan göra egna konstverk, sen gäller det att ha livlig fantasi.
    Det har du verkligen, den fantasin har jag mött flera gånger på din blogg, jag har också den livliga fantasin.
    Kan du inte göra några fejkade ögon till monstret i skogen 'live', så när andra går där förbi får sig ett skratt eller en funderare vad de ser,
    hi hi . . .
    Det är jätte roligt att gå i skogen och filosofera, när jag och Rolf går skogspromenader undrar han ofta varför jag stannar tusentals gånger.
    Men han har lärt sig vid det här laget hur jag är, och vad jag ser som inte han ser på direkten. Rolf gillade dina bilder och tyckte att just
    den med hundarna inte alltid lätt att se, det gäller att gå med huvudet i backen, hi hi . . .
    Nu har jag åter satt mig vid datorn, har haft lite stiltje, inte lust och ingen inspiration fast det finns massor med dokumentation för min egen del.
    Jag hade slarvat bort ett minneskort, då fattades en månad av mitt liv helt plötsligt, kom inte direkt ihåg vad jag vi gjort maj och juni.
    Vet vi hade fullspäckade program förra våren, att skriva en årskrönika ska jag aldrig göra mer, alldeles för mkt jobb att leta bilder.
    Men nu har jag städat i datorn, många bilder i mappar togs bort och många bilder la jag över på cd och usb. Tina i Kanada fick tala om för mig var jag hade mitt 'chip', ha ha . . . vilken flopp av mig. Äntligen lossnade mitt liv och jag kan åter börja leva normalt igen, hi hi hi . . . .
    Men jag får pina mig igenom det sista krönikan, kan ju inte som du göra den normalt kort fattad.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  16. Jag älskar skogen och att gå där och fantisera, precis som du har gjort denna gången.

    SvaraRadera
  17. Det gäller att ha ögat för livets mysterier och det har du verkligen och det är alltid lika härligt att se dina bilder. Lyckos dig som har snöfritt så du kan se allt fint som finns i skogen

    SvaraRadera
  18. Hej hej. Vad är de för bild jag ska länka Anki. Jag länkande texten. Hjälp.
    Kramiz

    SvaraRadera
  19. En halv pudel och en terrier av något slag tror jag du fångade där. Vem som hänger i trädet och ser benig ut har jag ingen aning om men det ser ut som en strutshals på nästa iaf.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)