måndag 16 januari 2017

Tacksamhet

 Eva har inspirerat mig till att reflektera mera och sätta det positiva på pränt.
Det finns så mycket att vara tacksam över ... även när livet känns lite tråkigt för tillfället.
Det gäller att reflektera och försöka ta fram de positiva sakerna i livet.


Mina tankar har vandrat lite hit och dit under den gångna veckan, men här är min första tacksamhetslista...

Barn
 Barnbarn
Mysiga fikastunder
Bra dubbdäck 
Järnspisen i köket
Gott om ved
Naturen runt knuten
Årets första tulpaner
Sköna skogspromenader
Tända ljus varje morgon
Vrinnevisjukhuset i Norrköping
Lasse på bättringsvägen




Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Mycket att vara tacksam för. Skönt att läsa att Lasse är på bättringsvägen!

    SvaraRadera
  2. Jamen du ser, så många fina saker på din lista. Vi kanske skulle skicka ut en inbjudan till övriga bloggare att reflektera över sin egen tacksamhetslista. Förra veckans visdomsord på min blogg löd ju " Det är du som formar dina tankar". Man ska försöka tänka positivt och jag kan rekommendera Kaj Polacks bok "Att välja glädjen". Okej, man kan inte vara glad jämnt och saker händer i livet som man inte kan vare sig rå över eller känna direkt glädje över. Men att din Lasse är på bättringsvägen gör oss alla både glada och tacksamma.
    Kram på dig och ha en finglad måndag och vecka!

    SvaraRadera
  3. Visst har man skäl att tänka positivt och vara tacksam!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att Lasse kryar på sig! Visst måste man försöka tänka positivt ibland och att känna tacksamhet är viktigt. Underbara tulpaner och vacker skogsbild.

    SvaraRadera
  5. Naturen är underbar och läkande. Så fina bilder och så fin lista.
    Det är mycket bättre att tänka i positiva banor, för då händer det bra ting. Krya på sig, maken din!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. När man tänker efter finns det mycket att vara tacksam över...både små och stora saker. Låter bra att Lass mår bättre. Kram

    SvaraRadera
  7. Är Lasse sjuk?!?!
    Älskade att vara och lämna en länk om min tacksamhet hos Eva men någon förstörde det hela så jag bytte blogg.
    Jag är så tacksam att få uppleva det varje dag ... tacksamheten alltså.
    Allt som vi får gratis ska vi uppskatta mera ... då menar jag inte prylar (fast de kan också vara bra) utan t.ex som igår få vandra i det magiska skenet när solen förberedde sig för att stiga upp /kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  8. Det ska naturligtvis stå Lasse.

    SvaraRadera
  9. Det är mammas alltid lika okeliga katt :-)

    SvaraRadera
  10. Att Lasse är på bättringsvägen måste väl ändå vara det du är mest tacksam över. Åsså kommer han sist i listan;-) Kan inte låte bli att skratta en aning här:-)
    Din bild är magisk!

    SvaraRadera
  11. ÅÅÅ vad härligt att höra att han mår bättre. Ta hand om dig vännen. Kram

    SvaraRadera
  12. Det finns så mycket att vara tacksam över och din lista prickar in allt som jag värdesätter i tillvaron. Men det som i slutänden är allra viktigaste är att nära och kära mår bra och så roligt höra att Lasse är på bättringsvägen. Önskar dig en fin vecka. Varm kram :-)

    SvaraRadera
  13. Det finns verkligen mycket att vara tacksam över så det kan vara nyttigt att stanna upp och tänka till. Så skönt att Lasse är på bättringsvägen för hälsan är bland det viktigaste vi har.

    SvaraRadera
  14. Det är så sant, och så fina tänkvärda saker du fick med.
    Ha det bra kramar

    SvaraRadera
  15. Välkommen till det tacksamma gänget! :)
    Va roligt att höra att Lennart, Nej jag menar Lasse, är på bättringsvägen! ;)
    Riktigt fin lista du bjuder på trots allt! Trevlig kväll! ❤
    Kram

    SvaraRadera
  16. Skönt att läsa att din Lasse är på bättringsvägen! :) Det bästa på hela listan!
    Skogsbilden i inlägget är fantastiskt fin! En tid som närmar sig igen - ljuset är på väg!
    Härlig lista du delar med dig av!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  17. Underbar bild! Nu har jag inte riktigt hängt med i svängarna. Lasse på bättringsvägen... var som än har hänt hoppas jag det löser sig till det bästa och hälsa från oss.
    /Anette

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig miljö! Klart man blir glad åt den miljön :) Instämmer till fullo med veden och spisen :) Att någon i sin närhet bättrar på sig känns ju också bra :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)