torsdag 5 januari 2017

Besviken...

Ni som följt mig lite kanske minns att vi har en liten fotoklubb, men betoning på LITEN. 
Igår kväll var det tänkt att vi gemensamt skulle fota konstverken som är med i årets "Light Festival"i Norrköping, men p.g.a. olika anledningar så blev det bara Karin och jag... och vi hade i och för sig en trevlig promenad, men det blev ändå inte alls som jag tänkt.
Här kommer i alla fall några bilder

Vattenfallet hör inte till utställningen, men är ju fint ändå :)
 Många färgskiftningar...
 Adventsljusen på värmekyran hör inte heller till utställningen...
 ... inte den upplysta kolelevatorn eller lyftkranen heller :)

De upplysta kvadraterna hör till...

... och de upplysta huvudena, som ändrar ansiktsuttryck
 ... likaså de färgglada bollarna i Hästskodammen
 I bakgrunden skymtar Gamlebro...
... så här ser det ut under bron.

Vi missade ett par konstverk ... inget att göra något åt, för Midvinternattens köld är hård... och det var kallt. Inte så mycket för mig, som nästan aldrig fryser, men för stackars Karin som snart frös riktigt rejält. Det gjorde att hon hade så bråttom att jag inte hann fota så som jag vill ... alltså att prova lite olika inställningar på kameran och olika vinklar. 
I december blir det kanske nya konstverk ... då gör jag ett nytt försök :)

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Du lyckades ändå fånga många fina konstverk tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Tänk att det som inte tillhörde, var det som föll mig mest i smaken. Vattenfallet är otroligt läckert. Av de faktiska konstverken gillar jag det sista bäst. Känner mig så oinspirerad att fota just nu. Vi har inga fina ljusinstallationer hos oss, för det hade varit kul att fota.

    SvaraRadera
  3. Jag säger också att den sista bilden var bäst, så annorlunda.
    Du har lyckats bra, men jag förstår, man vill kunna hinna med att göra som man vill. Då är det bäst att gå själv, kanske.
    Jag har ingen fotoinspiration, finns inget roligt just nu att betrakta. Men det kommer väl.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vackra bilder! Önskar jag kunde fota med den finess som man ser du gör trots du säger dig inte vara nöjd. I Örebro har vi årligen en utställning som heter Open Art där konstnärer från när och fjärran sätter upp olika typer av mer eller mindre spektakulära konstverk i stan. Det har tenderat bli en riktig turistattraktion för Örebro under några sommarveckor. Kanske skulle du ta dig hit och fota nästa gång. /kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackra bilder och belysningar kvälls- och nattetid ger verkligen liv åt staden!

    Trevlig afton!

    SvaraRadera
  6. Parad, min fina bubbe har fått sig en rejäl spark, troligtvis av det unga stoet i hagen. Han har precis nu avslutat en antibiotikakur, eftersom såret han fick blev kraftigt infekterat.

    SvaraRadera

  7. Tycker du bjuder på färgsprakande bilder. Sista bilden med den hängande cykeln är väldigt speciell.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. Det är tråkigt när hästar gör sig illa :-( Karat påminner om en häst jag red på 80-talet som hette Kavat.

    SvaraRadera
  9. Så fick jag dagens bildfröjd :-)
    Stor kram + G+

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk Light Festival! Absolut älskar vattenfallet och den upplysta kranen, trots att de inte tillhörde utställningen. De passade ju in helt perfekt!
    Nu fryser jag ju alltid om det är kallare än 10 plusgrader. Och det är ju nackdelen om man är fler - att man måste liksom ta hänsyn till sällskapet. Tänk om ni hade varit fler...
    De är bara att vänta till nästa december då. Tips: gör fotopromenaden på Light Festivalen ensam då...

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder. Jag var också med i en fotoklubb ett par år.
    Jag lämnade klubben då jag upplevde, att det var mest inbördes beundran och få eller ingen, ville dela med sig.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag tycker du hann få många fina ljusbilder. Kram

    SvaraRadera
  13. Riktigt läckra bilder. Men tråkigt att det inte blev en fullt ut lyckad kväll för dig!
    Beklagar verkligen.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Men så fina konstverk!½ En annan missar ju alla installationer av olika slag, ibland har dom faktiskt mycket fint inne i vår lilla stad. Inga problem att åka in, men man kommer inte hem igen...Sista bussen går vid halv fem, sen får man fixa en hotellnatt om man inte får skjuts...
    Synd att det var så inibaljankallt, vi har i skrivande stund -23 och jag är glad att långtidsprognosen lovar mildare snart.
    Kramiz

    SvaraRadera
  15. Vackra Norrköping i ny vacker skepnad :) Så fint du fångat alla ljusen!
    Tråkigt med dålig uppslutning!
    Öskar dig en fin trettondagshelg!

    SvaraRadera
  16. Vackert med alla ljus! Gillar! :) Hälsningar från de österrikiska Alperna!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)