söndag 29 januari 2017

Skyltsöndag # 90

Dags för ännu en Skyltsöndag!
Bästa BP förvaltar denna utmaning
 och
  HÄR hittar du hennes länklista till övriga "skyltare".

Här följer mina skyltar fotade under promenaden härom dagen...

Vid kraftledningsgatans vägövergång ...
... den satt här för en månad sedan också, men någon som utförde något jobb har jag inte sett :)

Det här är ju ingen skylt, men jag tyckte den var lite kul ändå. Helt malplacerad mitt ute i skogen...
Undrar så vem Dagny är ... och varför ligger hennes konstiga dammsugare här?

Tyvärr har vi ingen hund numer, men skylten har vi kvar...
... så om du blir överfallen av en hund så är den inte vår! 
Hm ... kanske är det vargen som setts i trakten...

Det här är inte vår skylt (och inte är den fotad härom dagen heller, utan låg i arkivet)...
... för Sixten behöver man inte varna för. Han är den som hellre flyr än visar klorna när vi får gäster :)

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Anfallande katt, anfallande hund. Anfallande dammsugare?? Hihi.
    Kul skyltning.
    Skyltsöndagskram 💗

    SvaraRadera
  2. Du är bra på att fotosnickra i ihop bra, roliga och lite udda skyltar du!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Här tänkte jag preis som Gerd. Å som du vet är jag väldigt hundrädd och gillar inte katter heller;-)

    Men vad jag definitivt gillar är perspektivet i första fotot! Å hur f*n ska man lyckas att "bryta av" stolpen...

    Å Dagnys dammsugare ÄR en skylt, då även dekaler ingår i mitt tänk om skyltar. Bara så du vet. Men var är dammsugaren;-)

    Härliga skyltar från dig även den här veckan! Tusen tack tjejen! Å stort tack för länkarna också:-)

    SvaraRadera
  4. Dina skyltar är alltid lika fantasifulla. Jag trodde aldrig det kunde vara så skoj med skyltar, men du har fått mig att titta lite extra när jag är iväg någonstans. Kram

    SvaraRadera
  5. Gillar ju så klart de skyltarna som har med djur att göra mest. Den som lämnade kvar Dagnys dammsugare i skogen, gillar jag inte, ty nedskräpare står inte högt i kurs hos mig.

    SvaraRadera
  6. Dagnys dammsugare - undrar om de smakar som vanliga eller om hon har en tvist på sina? Skylten med ligg stilla tills hjälp anländer så himla bra. Nu har jag kommit in från en solskenspromenad - så härligt med lite ljus! Ha en bra måndag!! Och du hade så rätt ang. mina fröer.... Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)