söndag 22 januari 2017

Skyltsöndag # 89

Söndag igen ... och därmed dags för Skyltsöndag :)

Bara "skåpmat" denna vecka ... tur man har arkivskafferiet.

 Det här är väl inte någon skylt egentligen, men jag gillar den ändå :)

Vet inte om den här skylten är ämnad för båtfolket eller för fåglarna - men det spelar ju mindre roll...
Det här är i alla fall en skylt med klartext...
 ... och lika bra är kanske det ... man vill ju inte störa :)

Bästa BP  förvaltar denna utmaning
 och
  HÄR hittar du hennes länklista till övriga "skyltare"

Ha det gott!



15 kommentarer:

  1. Vilka underbara skyltar!
    Gillar särskilt den där....kör försiktigt -det dammar!
    Ja Hötorget här i stan har ju verkligen bytt skepnad....inte ens jag som inte kommer härifrån från början känner riktigt igen mig.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Goa skyltar! Särskilt den med Här slutar allmän väg! Den skulle jag använda, absolut. Ser väldigt spännande ut, trots dammet.
    Sista skylten, har det funnits nyfikna damer här, tro? Hihi.
    Skyltsöndagskram 💗

    SvaraRadera
  3. De tre sista är ju alla i klartext! Blåa och fina. Du tusen tack för att du tipsade mig om bloggen Rost och Rädisor - jag är inne där och suger åt mig massa ny kunskap. Ha nu en fin söndag med Lasse och Sixten! Kram

    SvaraRadera
  4. Humoristiska skyltbilder som vanligt. Kram

    SvaraRadera
  5. Ett välfyllt skafferi ser jag! Toppen tycker jag! Den första skylten på båten är ju hur cool som helst. Gillar golfklubban som accesoar där. Sedan har jag aldrig sett en så trevlig uppmaning att köra sakta för att det dammar. Då lyder jag, helt klart!
    Nakenbadet för män - diskriminering! Hoppas det finns ett ställe för kvinnor också;-)
    Hoppas på fler roliga skyltar från ditt skafferi:-)

    Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Riktigt roliga skyltar allihopa! 19:e hålet var extra kul!

    SvaraRadera
  7. Hej, visst har jag tänkt försöka hänga på rubriktemat! Skyltarna däremot, det går ju inte när vi har så stor brist på skyltar här på vischan. Tänkte på det så sent som härom dagen, alla våra skyltar är nämligen översnöade för tillfället. Inte en läsbar skylt i hela byn, det du....
    Ha en skön söndag, här står teven på från tidig förmiddag, men man orkar ju inte sitta o glo på skidåkning hur många timmar som helst...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Båtliv blev min tanka om bilden och på 19 hålet jaa, då har en gått en 18 hålsrunda och börjar om i golfen :-) Bra med arkivskafferi! Och vad gäller enbart för herrar - ja, det gör det samma....
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härlig skyltning! Bra att det klargjordes där att herrarnas nakenbad bara var för herrar. Du kollade väl noga så att den blev åtlydd, skylten? ;-)

    SvaraRadera
  10. Helt underbara skyltar och VA ???? är HERRARNAS NAKENBAD endast för herrar Där ser man....Skönt att det stod för annars hade ju ingen förstått...
    Gillar skylten på båten :) heter den det måntro eller vill dom säga att det har varit 19 hål i den ??
    STOR KRAM till dig

    SvaraRadera
  11. Bra med arkivskafferi hihi.

    Tack för skyltsöndagen och nu önskar jag dig en fin ny vecka.

    Kramkram.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)