tisdag 3 januari 2017

inlåst...

... och bortglömd var han den lille busige tomtenissen. 
Övriga julsaker är förpassade till mörka garderoben i Överhuset - den här filuren hittade jag igår kväll  :)
 Det såg ut att bli en fin dag idag ...
 Morgonen var solig, men när jag hade varit till affären så började det mulna på,,, 

Stannade till vid Ljusfors, där vi bodde innan vi flyttade till Granmyra. Hade tänkt fota änderna i Strömmen, men det tyckte inte de, utan höll sig på behörigt avstånd.
Dessutom hade jag fel kamera med mig :)
Den dagliga promenaden förde mig förbi grannarnas fårhage där det var vallningskurs.
Alltid kul att titta på de duktiga vallhundarna ... så här var snöläget då....
... nu ser det ut så här utanför dörren!

Ha det gott!


17 kommentarer:

  1. Här var det tio minus i morse ich nu på nollan.
    Önskar god fortsättning med en kram

    SvaraRadera
  2. Vi hade också snö i morse. Ikväll regnar och blåser det...

    SvaraRadera

  3. Här snöar det för fullt....
    Stämningsfulla bilder, speciellt dasset, hi hi...

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. En fin kompott av bilder! Här har det regnat. Jag vet inte när snön behagar komma.
    Allt gott, kram ♥

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Trädgårdstomten sitter ju mitt i ett trädgårdsfängelse där han verkar trivad ypperligt:-)

    Vädret här har varit precis detsamma som hos dig! Men med tanke att det ju ändå är vinter och bara den 3 januari så har jag ett visst överseende med det vita...

    PS. Andra och tredje bilden är helt suveräna:-) DS.

    SvaraRadera
  6. En sådan söt liten tomtenisse :-)
    Håller med BP om bild två och tre!
    Hoppas att fåren hade överseende med att de var kursmaterial ;-)

    SvaraRadera
  7. Snart är alla mina tomtar också bortplockade. Det ska bli kul att sätta fram lite annat nu. Kram

    SvaraRadera
  8. å det är ju så underbart med bilderna - bild 2 och 3 till ögats fröjd och själens mitt!
    God fortsättning Anki!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder och snön kom här med nu,nästan 20 cm!

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  10. Fina bilder som vanligt. Här kom det snö inatt. Vackert, men jag hade nästan hoppats att vintern skulle hoppa över iår. / britt

    SvaraRadera
  11. Har min feber spelat mig ett spratt?? Jag har för mig att en bild av Sven Erik Magnusson i Sven Ingvars fanns på bild vid min blogglista - men jag kan inte hitta det nu ?

    SvaraRadera
  12. Stackars tomten som hamnade bakom lås och bom! Men det är lätt att man glömmer någon liten sak framme...

    SvaraRadera
  13. Jag tror tomten har detta bra där, jag har också en bakom lås �� Kram

    SvaraRadera
  14. Jamen vad skoj att du kan följa både får o deras vallare på nära håll! Bordercollien är en underbar hund men behöver verkligen arbeta, annars blir den odräglig o får en massa ovanor och hyss för sig. Jag ska också förpassa mina två svarta tomtar till sitt härbärge snarast, kanske rentav imorgon...
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja, den vackra "vårdagen" följdes av riktig vinter! Väldigt vackert och ljust, men mycket att skotta.
    God fortsättning!
    Lena

    SvaraRadera
  16. Hej Anki och god fortsättning på det nya året.
    Har du redan 'slängt' ut julen ? Ja varför inte, är man trött på det så blir det så. Jag har inte gjort det ännu, har inte haft tid, har haft mycket att göra med att vila och läsa och lata mig, hi hi . . .
    Rolf brukar ju hjälpa mig plocka ner julen, jag bara rafsar ihop allt, han håller mer ordning på alltet, för han vet att till nästa jul är det han som får 'ta fram julen' igen. Han varit upptagen med skogen och diverse vedkapning, dotter Maria vill ha ved till öppna spisen och sonen behöver lite också.
    Mikael med familj varit på G.Canaria över nyåret, Rolf varit katt-hus skötare hos dem, vi hjälpt alltid åt med dessa 'passningar' vid resor.
    Idag jag bakat frallor och fyra bröd plus kokat risgrynsgröt, när familjen kommer hem inatt står gröten på bordet och de får färskt bröd till frukosten.
    Tur den värsta stormen inte kom just nu för dem, jag ser på väder-rapporten hur många stackare blivit drabbade av snö och vattenflöden.
    Vi har ingen snö, det började lite igår, 5 min. sen slut och sen regn, väder gå från minus till plus på ett tjohej . . .

    Den första bilden på den glömda 'tomtenissen' är ju för söt, han gömde sig med flit så nog får han vara kvar lite till när man busar på det viset, hi hi
    Den nya Headern blev jätte fin, tummen upp !
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)