tisdag 10 januari 2017

Har ingenting att blogga om...

... så här en helt vanlig måndag i månaden januari.
Så här kommer lite bilder från arkivet ... igen...
... och alla tagna den nionde eller tionde dagen i varje månad under förra året.
Januari - här fick vi lite snö...

Februari ... barmark igen. Trafikolycka mellan Kimstad och Skärblacka.

Mars - det blev en fin dag :)

April ... hemma hos mig...

Maj - med husbilen på småvägar i Dalarna.

Juni - stadsbesök. (Norrköping)

Juli ... med barnbarnen till Söderköping :)

Augusti - än blommar det!

September - Fjällmossen ... torrt som fnöske och garanterat både svamp och - myggfritt.

Oktober - Sixten kollar in höjden på nya stubben till fågelbordet.

November ... första snön.

December stadsbesök igen - de vackra gamla husen i Södra Promenaden.

Letade egentligen efter skyltar till Skyltsöndag, men så blev det så här :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Vilket härligt år du hade!

    SvaraRadera
  2. Vi hade alltså samma problem idag! :)
    Men du levererade en massa bra bilder till skillnad från mig som bara visade en ynka bild.
    Härligt att se ditt år i bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi är tydligen fler som har lite ämnestorka idag. Ditt sätt att lösa det var ju suveränt! Kul följa ett år bildåtergivet, och fina foton har du ju dessutom.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Nu tar jag nästan åt mig äran att det blev ett så fint blogginlägg även idag;-) Skyltsönda är faktiskt inte så tokig, temat fyller fler funktioner:-)))
    En toppen årskrönika till! Tack!

    SvaraRadera
  5. Toppenbilder med lite variation! Ibland löser sig knutarna självmant.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Den här tiden är det bara grått och vitt och inte lätt att hitta några fina bilder så det var väl lätt läge att visa lite olika från året som var.

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat med 12 bilder av året som gått, din krönika fixade du snabbt. Fast det tar ju tid att leta fram de rätta bilderna och redigera dem lite.
    Jag har svårt för att 'fatta mig kort', hmm vad kan det bero på, 'fniss'
    Nu varnar SMHI för nytt oväder med snö, undrar om vi får något denna gång.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  8. En vacker tillbakablick på det gångna året!

    God onsdag :D

    SvaraRadera
  9. En fin årskrönika. Kul bild och text på Sixtenbilden. Kram

    SvaraRadera
  10. Vi lever verkligen i ett land med variation på väder och säsonger :) vackra bilder allihop!
    Tack och lov för arkiv!

    SvaraRadera
  11. Idag har vi sådant ruskigt väder att alla eventuella tankar på att fota något blåste bort. Inte för att jag skulle ha hunnit fotografera i vilket fall, då det är en av mina långa arbetsdagar. Dina sommarbilder värmde :-)

    SvaraRadera
  12. Men se ett helt års fotominnen - bra bloggat! Små vägar är underbara vägar!
    :-) Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för att jag fick se år 2016 inne hos dig :-)
    Ha en bra dag kära fotovän/ kram Ljusletaren <3

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder! Det är tur att man har ett arkiv. Men ditt verkar mer väl ordnat än mitt. Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)