onsdag 11 januari 2017

Ensam hemma...

... ja, så blev det när Lasse hamnade på Lasarettet idag...
Han blev sjuk i natt och på morgonen blev han sämre. Jag pratade med en sjuksköterska på sjukvårdsupplysningen som rekommenderade mig att ringa efter ambulans. När de kom hade han nästan 40 graders feber och mådde ganska dåligt.
Det tar ju sin tid på akuten - många prover togs... efter en timme flera prover och sedan ytterligare prover. Jag led med Lasse att behöva ligga på den hårda sängen och ha så vansinnigt ont i ryggen, i alla leder och muskler,,,
Vid halv sex bestämdes det att han skulle vara kvar för observation och jag kunde åka hem - en kraftig infektion sa läkaren ... kanske influensa...

Och här sitter jag nu ... och det är inte ett dugg kul :(
Hoppas han mår bättre redan i morgon så han får komma hem.
 Det jag oroar mig för är hur han ska ta sig från bilen och in i huset. Jag får försöka skotta bort den snö som finns kvar i backen så jag kan komma upp med bilen och på så vis komma lite närmare...

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Händelser som ger tankar och ensamheten omsluter dig; du får av mig goda tröstetankar och all god energi som jag kan dela med mig av till dig hemma och Lasse som nu får vård! Håller tummarna!! Första dygnet jag blev sjuk hade jag också 40 i feber. Om jag bodde nära skulle jag kunna hjälpa dig att skotta, lite i taget skulle
    Var rädd om dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Massor av kramar! Håller tummarna för att han kommer hem imorgon.

    SvaraRadera
  3. Birgitta och jag har praktiskt taget aldrig varit sjuka. När Birgitta sedan drabbades av rosfeber, för somras ett år sedan och låg på enskilt rum en hel vecka. Helt plötsligt kändes allt så tomt, trädgården var tom, huset var tomt. Jag förstår hur det känns! Hälsa till Lasse!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att höra. Förstår att det måste kännas ensamt. Hoppas Lasse blir bättre snabbt så han kan komma hem. Kram

    SvaraRadera
  5. Stor och varm kram till dig Anki! Håller tummarna hårt att Lasse får komma hem imorgon och att infektionen ger med sig. Hoppas också att han får en bekvämare säng att sova i än britsen på akuten.
    Sedan kan jag ju inte låta bli att småle lite här - du är då lika "bloggskadad" som jag. Först fotar du när Lasse bärs in i ambulansen, sedan trotsar du fotoförbudet. Större skylt finns ju inte att uppbringa. Ja, vad gör man inte för bloggen...
    Nu börjar jag hålla alla tummar och tår att allt blir bra med Lasse.

    PS.Att vara ensam hemma utan sin man/sambo/partner är det tråkigaste som finns, speciellt då man själv inte kan göra ett dugg och oroar sig hela tiden. DS.

    SvaraRadera
  6. Hälsa Lasse, hoppas han tillfrisknar fort!

    Kram

    SvaraRadera

  7. Men så tråkigt, måtte han snabbt bli återställd.

    Styrka till er båda.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. En del äventyr klarar man sig verkligen utan :/
    Hoppas du har honom hemma idag igen - och långt mycket kryare!

    SvaraRadera
  9. Verkligen inget roligt :( Men tryggt att de har honom på sjukhuset! Hoppas han frisknar till snart och får komma hem igen!

    SvaraRadera
  10. Nej, men så tråkigt. Lider med er. Hoppas nu bara han tillfrisknar illa kvickt och på bättringsväg.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh hoppas han blir bättre snart! Kramar

    SvaraRadera
  12. Hoppas din man mår mycket bättre nu och förhoppningsvis redan är hemma. Förstår din oro. Vår vuxna son har åkt in och ut på sjukhuset sista månaderna och på juldagen fick vi ringa ambulansen och åka in igen. Nu är han kvar men det har inte börjat vända ännu. Man känner sig så maktlös som förälder/anhörig. Stor kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas din man mår mycket bättre nu och förhoppningsvis redan är hemma. Förstår din oro. Vår vuxna son har åkt in och ut på sjukhuset sista månaderna och på juldagen fick vi ringa ambulansen och åka in igen. Nu är han kvar men det har inte börjat vända ännu. Man känner sig så maktlös som förälder/anhörig. Stor kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)