torsdag 19 januari 2017

Igår...



... blev jag "inkallad" som barnvakt då Ludvig var ledig från "Dagis" och föräldrarna hade annat viktigt för sig...
Klart farmor ställer upp :)
Fikadags tyckte Ludvig...
 ... och Spiderman var inte sen att hänga på.
En utanför och en innanför...
Cilla ser missnöjd ut.

Så då är det dags då ...  finaste svampskogen
 som fortfarande fanns kvar är nu ett minne blott ... suck. 
Blir bara såå ledsen...
Jag var förberedd - har sett plastremsorna ett år nu - och skogsägarens jakter har varit intensivare än någonsin. Här har de bara börjat ... snart är allt borta.

Ha det gott!


15 kommentarer:

  1. Trevligt att få umgås med de små.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ingen rolig syn alls. Då är de första bilderna desto trevligare. Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på Ludvig och katterna. Klart att Cilla ser lite ledsen ut - hon sitter ju ute och fryser;-)

    Skogsskövling gör mig också ledsen. Här pågår den också, bara för någon har fått för sig att "vi" behöver en ny trafikplats för bussar. Ibland hoppas jag att moder natur tar en gruvlig revansch. Hemsk tanke, jag vet, men...

    SvaraRadera
  4. Nej fy, vill inte se eländet! Du är den andra som visar kalhygge idag, den första var uppe i Umeå, men där hugger man ner skogen för att bygga nya hus, vilket ändå känns lite vettigt när nu staden växer.
    Roligare att vara barnvakt förstår jag, ni bor skapligt nära varandra?
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  5. Fina Ludvig. Bättre kavaljer kan förstås farmor inte ha en torsdag i januari.
    Fina kissar, men tråkig avverkning!
    Allt gott till dig Anki!

    SvaraRadera
  6. Fy sjutton för avverkning. Här hemma är det också snart avverkat tamesjutton överallt. Det går ju inte ens att gå i skogen efter de farit fram.

    SvaraRadera
  7. En Ludvig dag så härligt! Och så har du Lasse hemma,det är väl för gott, jagär glad för er bådas skull! Att du blev av med din svampmark tycker jag är trist.
    Du skulle hört när jag såg din hederbild, en sån riktig fin ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bild!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka godingar där på första koret bästa kompisarna!
    Cilla är ju bedårande vacker hon med.
    Det är så tråkigt när de tar skogen för en - jag vet!
    Ha en skön kväll och hoppas att Lasse mår bättre nu. Kram

    SvaraRadera
  9. Så synd att svampmarkerna dina förstörs!
    Men trevligt med småbesök o fina katter.

    Ha det gott.....BrasKram

    SvaraRadera
  10. Fikadags, ja det tycker de ofta att det är :)

    SvaraRadera
  11. Visst är det tråkigt när de förstör våra svampmarker. Vi har samma fenomen ute vid vår stuga. Barnbarnsmys är härligt....imorgon är det vår tur att "vakta". Tyvärr så lämnar de kvar spår som t ex snuva och halsont :) men vad gör väl det, man får passa på att mysa när tid finns.

    SvaraRadera
  12. Så tråkigt när fina skogar fälls. Snart finns det inte många orörda svampmarken kvar.....
    Så mysigt medan barnbarnsdag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Det går rasande fort att avverka skog idag. Skönt att det tunga skogsarbetet är borta, det som jag själv kämpade med i nio år, i min ungdom. Jag har absolut inget emot att skog avverkas, det är ett måste. Men vad som gör mig irriterad är, skogsavverkning utan återplantering. De som sköter sin skog så, skulle inte få vara skogsägare.
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Charmigt fika-sällskap! :)
    Det är förståeligt att skogen tas - det är ju business som mycket annat - men det ser ju så bedrövligt ledsamt ut ...

    SvaraRadera
  15. Åh vad ledsamt med skogen Anki�� Där kan man verkligen tala om att det går fort att riva ner något som tagit lång tid att växa upp!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)