fredag 20 januari 2017

Veckans rubrik ... v.3 - Tillit

Den här veckan har Anna gett oss rubriken TILLIT.
Tillit ... att lita på, att tro på...

Den som kastar sig ut från en flygmaskin sätter säkert sin tillit till att fallskärmen vecklar ut sig.

På loppisen i en liten östgötaby tror man alla människor om gott.
Här visar man stor tillit till sina kunders ärlighet ... känns skönt att det fortfarande verkar fungera :)

Andhonan visade mig tillit  och poserade snällt :)

När jag var på cirkus med barnbarnen och såg den här trion, så minns jag att min tanke var just att de måste verkligen lita på varandra.


TILLIT är även en sedimentär bergart - en förstelnad morän ...
Bilden är hittad på nätet ... och varför nyckelknippan ligger där har jag ingen susning om :)
 HÄR kan du läsa om den på Universitetet i Tromsös sida om bergarter och mineraler.

Så finns det även en tidning som heter ..
just det...
  Tillit - tidningen med bara glada nyheter.

Vill du se de andra deltagarnas tolkning så gå in under fliken "Veckans Rubrik" - där finns länkar till alla som är med.
Vi har fått ännu en ny deltagare i gruppen ...Välkommen Paula - kul att du vill vara med!

Nästa vecka är rubriken GUNGSTOL :)

Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Vilka passande bilder du valde som illustrationer till tillit!

    Trevlig fredag :D

    SvaraRadera
  2. Tillit och riktiga vänner som man kan lita på är viktigt. Jag har haft ett fåtal.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tillitsfull vinkling på tilliten Anki!
    Kram av tillit :-)

    SvaraRadera
  4. Ett tänkvärt tema. Vi kan handla perenner i en handelsträdgård där vi lägger pengarna i en brevlåda. Det är också tillit. De flesta är säkert ärliga, för de gånger jag varit där har vi stått i kö till brevlådan för att få betala.

    SvaraRadera
  5. Fin tolkning av ett fenomen som känns som det försvinner mer och mer ur samhället. Den lilla söta andtjejen vinner lätt bästa foto.

    SvaraRadera
  6. Mycket fyndigt du hittade på till Tillit. Jag har aldrig fått en fågel att känna sådan tillit till mig, för så nära har jag aldrig kommit. Bra gjort! / Britt

    SvaraRadera
  7. Klurig och vacker tolkning som vanligt. Funderar på hur jag själv skulle löst det om jag varit med och jag hade nog tagit med kycklingar och hönsmamma plus växtförsäljning vid vägen (där ni satte husbilen). Här är folk otroligt duktiga på att lägga pengar i burken eller swisha. En kväll fattades det fem kronor, vilket jag förstås tog med ro för ett visst svinn räknar man nog ändå med när man sätter ut överskottet. Nästa dag låg det fem kronor extra i burken. Jag blev djupt imponerad.
    Ett år lyckades en långfingrad tös på besök i byn tömma kassan och fick sen blodad tand och återkom gång på gång i sin lilla bil. Både vi och grannen såg vem det var, men sen jag började tömma burken två gånger om dagen lönar det sig inte för henne att köra 4 km på vinst och förlust längre. Man tycker ju mer synd om henne och föräldrarna än man sörjer slantarna.
    Måste komma ihåg att titta in till Gungstolstemat och se vad du kommer på för klurigt.
    Trevlig helg och hälsa
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Vilket trevligt loppis! Tänk en sådan där kyrka ligger det i källaren i jullådan. När granntanten flyttade skulle hon slänga den, men jag tog den. Tänkte att det var kul för syskonbarnen att vrida upp och lyssna på stilla natt (om jag minns rätt) Men Busan är livrädd för det där höga ljudet så det blir inte så mycket spelat.
    Ha en skön fredag i solen! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilka trevliga bilder, du är en duktig fotograf! =)

    Ni ser ut att bo fint där i er lilla röda stuga <3

    SV: Skoj att du kikade in på min blogg <3 Mm jag tycker att det är bra att vara lite förberedd utifall olyckan är framme, man kan ju inte lita på att staten skall hjälpa längre.

    Kram och ha det gott!
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Först och främst - vilken otrolig ny header! Den är helt enkelt helt underbar. Vet inte vad grejerna är, men jag ser små utomjordingar/triffider som "vajar" i en lätt bris. Så himal snyggt!!!

    Tillit - ja, du tolkar ordet på ett mycket varierande och informativt sätt. Kul att man fortfarande litar på att personer är ärliga och betalar fyndet i en burg - omöjligt i en storstad tyvärr.

    SvaraRadera
  11. Jag känner tillit till att du fortsätter att lägga in dina jättefina bilder

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder. Kul att du också känner till tidningen Tillit.
    Tillit som stenhård bergart var en fin bild.
    Ha nu en speciell lördag! Kram

    SvaraRadera
  13. Så många passande bilder på temat Anki! 😃 Och två saker fick jag veta som jag inte visste innan, tidningen med bara glada nyheter! Underbart och att det fanns en bergart med namnet tillit!

    SvaraRadera
  14. TilliT är ett bra ord och det kan skrivas både bak- och framlänges! 💗
    Superfina mysiga bilder, du är en duktig fotograf!
    Jag kände TilliT vid min donation 💗
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej, vad är det du säger, en bergart? Tänk vad man får lära sig, varje dag! Fina tolkningar som vanligt, jag har faktiskt gjort ett litet försök jag också idag...han Trumpen inspirerade minsann till vad som INTE är...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Fint inlägg om tillit och härliga bilder!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hej där, de var inte igår.
    Tillit...fina bilder. De här med loppisar och även frallaställen (som jag upplevt) där man lägger en slant. Jo jag tror nog att de flesta av oss fortfarande är ärliga, även om de känns som mycket i den frågan är förändrat.
    Kramiz

    SvaraRadera
  18. Vilka bra bilder! Och dessutom fick man lära sig en ny bergart (bergsäkert, som tillit...) tack för det!

    SvaraRadera
  19. Träffande bilder och så sant om knytningen till tillit. Apropå bilder är jag lite nyfiken på vad det är för växt du har i header-bilden nu?
    Och tusen TACK till länken till tidningen som skriver om positiva saker. Det har jag efterlyst nu i flera år utan att veta att denna fanns. Jag blir så trött på att hela tiden matas med negativiteter, skandaler etc som verkar vara det enda intressanta för de flesta tidningar att publicera.
    Varm kram och god fortsättning på denna måndag!

    SvaraRadera
  20. Växten är en mossa ... eller snarare sporkapslarna på en mossa. Vet tyvärr inte vilken ... finns ju ett antal att välja på :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)