fredag 15 januari 2016

Runt, runt...

... och så runt igen. In på parkeringar - kolla registreringsskyltar - ut igen... gata upp och gata ner... eller väg heter det visst så här på landet, för här finns minsann inga gator... och de vägar som finns är ganska få... inte särskilt långa, men efter ett par varv genom samhället, d.v.s. Skärblacka, så lyckades jag hitta några skyltar som platsar i Bosses tävling :)
Nu är jag hopplöst efter, men vadå... det blir fler tillfällen :)

I övrigt har jag njutit av en strålande sol - inte så lång stund men man får vara glad åt de solskensstunder som det bjuds på.

Ha en trevlig fredagskväll!

14 kommentarer:

  1. Wow, grymt läcker naturlig isskulptur och snyggt fotat! Inte dåligt att lyckas hitta tre regskyltar med faktiska ord.

    SvaraRadera
  2. Det var inte dåligt! För det mesta blir det ju ingenting av bokstäverna.
    Det stora istrollet, har du hittat det? Sådan figurer hittar aldrig jag. Den ser nästan ut som guld. / Britt

    SvaraRadera
  3. Bra att hitta namnen :) och vilken fantastisk sista bild wow !!!!
    Stor Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Det var inte dåligt att kunna hitta dessa skyltar.
    Du är en riktig kämpe för att vara med i tävlingar.
    Jag gillar inte direkt att vara med på tävlingar . . .
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  5. Du fick ju ihop en hel mening! Jag har hittat ett enda ord dessa dagar, det var LAX på en mötande bil. Så inget bildbevis.

    SvaraRadera
  6. Vilken isskulptur! Du hittar så mycket kul. Jag har fortfarande inte hittat några skyltar som bildat ord och du har redan fått ihop till en mening. Grattis! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där sistabilden borde varit värt en guldbonuspoäng. Tänk nu har du satt Skärblacka på kartan och Korsordsmästaren 2015 är på G. Dessutom en mening. Undra om någon fixar en motorcykelskylt.
      Helgkram Bosse
      Ps. Jag såg att din kompis, hon med den vilande fina bloggen fyller lite extra jämna år i helgen.

      Radera
  7. Oj, oj jag blev alldeles snurrig av reglerna när jag var inne och läste. Bra jobbat, du har ju nu fyra poäng såg jag! Kramen

    SvaraRadera
  8. Det var strongt gjort, riktigt bra jobbat där att hitta tre skyltar! Du kan ju inte direkt åka till ett underjordiskt parkeringsgarage där det finns plats för 3 000 bilar (och där det är 18 grader året om) och letar skyltar! Är otroligt impad måste jag säga.

    Åsså sätter du guldkant på skyltningen med dessa två ishuvuden. För att inte tala om att jag nu vet var Skärblacka ligger;-) Fantastiskt!

    SvaraRadera
  9. Det var ett bestyr med tävlingen då men säkert kul :)
    Vacker isfigur !
    Önskar dig en trevlig helg !
    Kramkram

    SvaraRadera

  10. Det blev ju en mening där... :)
    Man såg nog lite skum ut där man smög runt på parkeringen och fotade... :))

    Kramen ❤

    SvaraRadera

  11. Det blev ju en mening där... :)
    Man såg nog lite skum ut där man smög runt på parkeringen och fotade... :))

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig isskulptur! Wow ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Det är bra gjort att leta skyltar ... :-)
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)