torsdag 28 januari 2016

Mystiska figurer...

... uppenbarar sig i min hjärna när jag ser den här orkidéen....
... för visst sitter det väl en liten varelse där i mitten - lite fågellik... eller som en rymdvarelse!
... eller... titta på pistillen där i mitten på tulpanen...

... en mus!  Runda öron och en lång nos... absolut en mus i mina ögon :)

Det blir mycket tulpaner så här års...

När den ena buketten har vissnat så kommer snart en ny :)

Lite tokig är jag nog, som tycker att utslagna tulpaner är vackrast... bara för att jag gillar att fota ståndare och pistiller!

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Det är ju faktiskt så att det ska likna en annan insekt för att locka till sig pollinerare. Jag kan också se mushuvudet, fast det är nog fantasin som spelar oss ett spratt. Det finns ju växter som pollineras av däggdjur fast jag tror inte att tulpanen räknas dit. Det finns ju kannväxter t ex. / Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med tulpanfrossa - ett måste så här års. Fina närbilder och visst är det en mus som tittar upp där =) Ha en fin torsdag! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, man kan hitta många figurer när man studerar blommor!

    SvaraRadera
  4. Tulpaner med inneboende. Du har verkligen fantasi. Fast jag måste erkänna att det liknade en liten E.T. på första bilden och musen var solklar. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt fina makrobilder!
    I ettan ser jag en vit näsa och en väldigt röd mustasch.

    Tvåan är antingen en mus eller en hund med lite för stora öron.

    Trean liknar en fågelnäbb.

    Här har du mina tolkningar:-)

    SvaraRadera
  6. Inte är du tokig inte, här är det också nya tulpaner som kommer och går så här års. Kramen

    SvaraRadera
  7. Absolut så har du lite husdjur hemma hos dig. Kan se dom också :):)
    Lite vårkänsla hemma på bordet är inte fel så här års.
    Ha det riktigt gott !
    KramKram

    SvaraRadera
  8. Fantastiska bilder !! Och inte nog med att du har blommor du har införskaffat massa smådjur också ;)
    Stor Kram

    SvaraRadera
  9. Absolut, jag håller så med dig, jag ser allt det du ser och baske mig lite till, tror jag! Vilka bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder Anki! Jag ser också som du olika figurer och formationer i närbilder av blommor inuti; helt ljuvliga varelser som liknar något eller bara ren fantasi!
    kram :-)

    SvaraRadera
  11. Jag har nog förvirrat många i min blogg idag, och det var inte meningen. Vi har fortfarande inte bokat någon resa till Dallas. Min hjärna hoppar ibland fram för många steg i berättelserna och glömmer att informera om allt. Ibland hänger jag inte med riktigt själv heller, så jag förstår att det var förvirrande. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  12. Mycket fina bilder. Så många olika saker man kan se när man tar sig tid att verkligen sitta ner och bara titta och låta olika saker komma fram. Intressant och kul. Tack.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Underbara macrofoton av en vacker blomma. Tycker att du gör helt rätt som gillar de utslagna blommorna bäst. Det ser verkligen ut som små underliga varelser därinne :-)

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder! Ser nästan ut som aliens på vissa bilder ;)

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara bilder! Och visst är det kul att fantisera lite :) Tycker också att vissna tulpaner är vackra. Och nu blev jag lite sugen på att testa mitt macro-objektiv. Tappade inspirationen att fota i höstas och letar fortfarande efter den. Om en månad blir jag mormor och då känner jag på mig att det blir mycket bilder...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)