söndag 31 januari 2016

Igår...

... var vi till älskade barnbarnen i Ugglebo... och innan vi åkte hem kollade vi på familjematchen på "fotbollsplanen" :)
Mamma Lina och Casper är bäst... lillebror är en dålig förlorare och pappa Calle en bra målvakt :)

Av de fem sköldpaddorna var det bara Torsten som ville vara med på bild,
... medan de övriga hade lyssnat på sovklockan och krupit in i sina skal.

Idag har det inte blivit mycket gjort, då jag efter en ofrivillig vurpa p.g.a. en liten isfläck i fredags kväll, fortfarande känner mig ganska mörbultad.
Jo, jag gick en runda i trädgården... och visst finns det lite vårtecken... så som blodskräppa,
... nya blomknoppar i julrosen och nya spirande blad i en av vivorna.
Nu vet ju jag lika väl som alla andra, att vintern är långt ifrån slut, men visst känns det bra att veta att våren ändå ligger i startgroparna :)

En gång för länge sen, då var jag ganska duktig på att teckna, men av denna förmåga finns alls inget kvar...
... så då är det ju inte konstigt att jag älskar mina kameror istället och datorn där man kan leka med bilderna.
 Roade mig en stund med lite färglek... där en avklädd, naken tulpan fick stå modell...

Det var det om detta... nu tar jag kväll... och slår mig ner i tv-soffan en stund...

Det här får bli mitt bidrag till Helgbilden hos Marit.

Ha det gott!

26 kommentarer:

  1. Härligt inspirerande bilder. Knopparna var ju färgglada.

    SvaraRadera
  2. Jasså . . . det är så tulpanerna ser ut när de är nakna, hi hi hi . . . . riktigt häftiga !
    Så kul att få ha en familje fotbolls match, sonen i min familj är alltid dålig förlorare . . . .
    Vädret i helgen hos oss har varit riktigt uselt, men vi hade gäster och var på barnkalas oxå så det blev
    innersittardagar. Men när jag ser dina vårliga bilder förstår jag att något är på gång . . . .
    Häftigt med sköldpaddor !
    Ha de gott i veckan, kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fick följa med på din helg som har varit hur fin som helst, och jag gillar din Torsten han är ju hur stilig som helst. Javisst är det fint att se hur det börjar spira så smått i våra land. Det glädjer mig även om våren låter vänta på sig. Du har säkert förmågan att teckna kvar med lite övning kan du säkert få fram den igen.

    SvaraRadera
  4. Du är definitivt bättre på att fotografera än att rita :-)! Har ni fem sköldpaddor hemma? Hade en en gång som rymde och var borta i tre år. Sen en vacker dag kom den tillbaka.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Ajaj, att halka på en isfläck är inte kul! Hoppas det blir bättre och bättre!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att träffa barnbarnen! Mindre roligt att halka, hoppas du snart känner dig bättre!

    SvaraRadera
  7. Förrädiska isfläckar! Man går ju och spänner sig i hela kroppen när det är halt! Hoppas att det onda snart är över så att du också kan spela boll :-)

    SvaraRadera
  8. Absolut ÄLSKAR Torsten. Är uppväxt med sköldpaddor som jag bara tyckte så mycket om. Borde nästan göra ett nostalgiskt inlägg om dessa underbara varelser som inte skäller, tappar hår, river sönder saker, hoppar på en, dreglar med mera och äter allt från sallad till sockerkaka faktiskt.

    PS. Din lek med tulpaner är suverän. Du är verkligen en PS-mästare oavsett version av programmet;-) DS.

    SvaraRadera
  9. Bra aktion i fotbollsbilderna, tulpanleken uppskattas.

    SvaraRadera
  10. Full fart i fotbollsmatchen ser jag att det var. Bra lag :)
    Men det var inte kul för dig att du ramlade och slog dig, hoppas du snart är bra igen. Usch ja, många isfläckar att falla på minsann.
    Vad fina de vissna tulpanerna blev i olika färger.
    Önskar dig en fin vecka och krya på dig !
    KramKram

    SvaraRadera
  11. Nu börjar tydligen många se de första små vårtecknen. Här finns dock inga. Säkert. För jag har letat.
    Vilka tulpanbilder! Jag skulle kunna ha dem som tavlor på väggen. / Britt

    SvaraRadera
  12. Härligt att hitta vårtecken redan nu. Jag får kanske ta en inspektionsrunda här hemma. Några isfläckar slipper jag oroa mig för. Tur du inte skadade dig nät värre. Kram

    SvaraRadera
  13. Så härligt det ser ut med grönt gräs Här är det bara snö snö snö och kommer att vara så i månader men tack och lov är det lite ljusare nu och bara 15 grader kallt

    SvaraRadera
  14. Så läckra de uppiffade tulpanerna blev! Kul att leka lite med bilderna!
    Hoppas du känner dig bättre idag! Isfläckar är inte att leka med!

    SvaraRadera
  15. Åhh, stackars dig! Inte kul att göra en vurpa... hoppas du är tillbaks på banan snart. Fina bilder som vanligt!

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du snart slipper sviterna av din vurpa. För en vecka sedan gjorde jag en förarglig vurpa själv, men det gick som tur var förhållandevis bra.
    Söt sköldpadda :-)
    Finfin bildlek med naken tulpan!

    SvaraRadera
  17. Tur att matchen varit för idag hade det varit blött att spela den. Vill inte ha denna blötsnö. Härligt med vårtecknen, men nu är de gömda igen. Stackare som vurpat, jag ska ta det säkra för det osäkra och ta på dubbarna nu när jag ska ut till träningen. Ha en skön kväll.Kram

    SvaraRadera
  18. Så roligt och se dina bilder när du leker med färgerna- jag håller på och testar mig fram också.
    Så till något annat; jag vet att du har läst mitt inlägg om mitt avslut i tema. Idag har jag gjort ett tillägg där att om ingen vill göra nya tema på så kort varsel så får ni skriva mina om ni vill. Ulla Maria är sugen på att hänga på efter att jag - och du också också har bjudit in henne. (Såg din kommentar hos henne).Jag skriver till henne att hon kan kontakta dig så introducerar du henne :-)
    kram o hoppas din vurpa rättar till sig utan mén!

    SvaraRadera
  19. Härligt med lite vårtecken trots att det är en hel vintermånad till! Här har vi fått en omgång snö till idag, men den skulle visst övergå i regn....
    Krya på dig efter vurpan!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  20. Hej Anki! Hoppas att du mår bättre efter din ofrivilliga vurpa. Jag gjorde en sådan vurpa 2007 på en isfläck inte större än ett litet grytlock och det slutade med att jag bröt höger handled som jag tog emot mig med.
    Ser att du har fått en massa vårtecken och det har vi också lite grann. Vi hade snöfritt ända till i eftermiddag, då det började snöa och vi har fått en decimeter redan.
    Må så gott och kram!
    Inga

    SvaraRadera
  21. Torsten verka ju go´.Tulpanerna är jättefina!

    SvaraRadera
  22. Gillar ditt lekfulla inlägg med charmige Torsten och glada gubben. Tack också för vårtecken. De var mycket välkomna. Här utanför är det blött, mörkt och vinden viner runt huset.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hoppsan för vurpan!
    Hoppas du inte blev blå....

    Sköldpaddor är ju så fina och rara.
    Jag fullkomligt älskar dom! :)

    Och vad härligt med dina vårtecken!
    Dom blir jag jätte glad av.

    Kvälkskram från huvudstaden.

    SvaraRadera
  24. Fascinerande med sköldpaddor, de ser lite ut som ett urtidsdjur men väldigt vänlig och klok. Det är roligt att vara kreativ med foto, det blev spännande bilder på tulpanen.

    SvaraRadera
  25. Hur är Torsten i fotboll? :) En halkolycka går blixtsnabbt. Verkar som du hade lite tur i oturen och stukade eller bröt något. Jag gillar din fotolek och tror att dina gamla teckningstakter finns kvar, men har blivit ringrostiga av att du inte gett det syre. Alla vårtecken är välkomna. Idag var det första morgonen i år som det höll på att ljusna under min morgonpromenad. Vi har snödroppar och några vintergäck i vår lilla trädgård. Kram Bosse

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)