tisdag 26 januari 2016

Guess What? # 4


Tisdag igen och dags för en ny omgång i bildleken Guess What!
Så... vad är detta?

Det är Sanna med bloggen "Gems of my life" som håller i denna roliga lek... hos henne hittar man länkar till övriga deltagare och där kan alla som vill vara med med sitt bidrag... så gör det!

Jättekul om många är med och gissar... inget pris vid varje omgång, men jag lovar att hitta på något lite längre fram - eller kanske blir det när vårsäsongen går mot sitt slut :)
Helt rätt svar ger 2 poäng, "nästan" rätt ger 1 poäng :)

Just nu är poängställningen denna:

Sanna  3 poäng

Maria  2 poäng

Lilla Syster  2 poäng

Ulla-Maria  2 poäng

Anemonen  1 poäng

Nu sätter jag på kommentarsgranskningen till dess jag lagt ut rätt svar, vilket blir i morgon (onsdag) framåt kvällen...

Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Gängor av något slag, men jag är inte förslagen! Svårt! Delar till en flaska eller burk.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. En lupp! Kanske till och med en avancerad lupp med burk att fånga in småkrypen i för att riktigt noga kunna studera dem. Hoppas nu bara att jag gissat rätt =) Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på en sån där förstoringsburk vad det nu heter, som man lägger ner insekter i och sen kan studera. Finurlig bild.

    SvaraRadera
  4. Jag önskar att jag såg vad det var, men det ringer inte ens en liten klocka i mitt huvud.....ett skruvlock av något slag, men vad.....inte ens fantasin säger mig något. Ber att få återkomma om det plingar till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jag gissar på en plastburk som man lägger t ex insekter i och så är det förstoringsglas i locket. / Britt

    SvaraRadera
  6. Min kommentar kanske föll bort. Jag gissade på att det är en plastburk med förstoringsglas i locket. Man kan stoppa ner en insekt eller något och titta på den i lugn och ro. / Britt

    SvaraRadera
  7. Är det en slags "kork" som man till exempel sätter på en vätskedunk för en slang?

    Eller så är det två olika, väldrigt rena "toppar" som sitter på behållarna för spolarvätska alternativt motorolja?

    Eller någon topp för dina svampburkar.

    Fy f*******n så svårt det är. Kommer ingenvart hos dom andra heller;-)

    SvaraRadera
  8. Detta vet jag precis vad det är. Det är en burk med förstoringsglas i locket, alltså innanför den gröna kanten. Du samlar småkryp i burken och så kan du studera dem genom luppen/förstoringsglaset!

    SvaraRadera
  9. Dessa - vad det nu kallas - skulle kunna sitta på en vattenslang/vattenspruta också;-)

    SvaraRadera
  10. Svar: 1 000 tack, jag har lagt dit länken nu.

    Gärdsmygen är också med den här gången, å hon hade glömt att sätta på granskningen... vilket gäng vi är;-)

    SvaraRadera
  11. Det här är ju en sån här lupp man har på en burk med insekter :)
    Tack för att du är med och Tack för länken finaste ❤️

    SvaraRadera
  12. Det är en sån där förstoringskopp. Alltså en kopp med ett förstoringsglas på att studera insekter i!

    SvaraRadera
  13. Oj, oj, svårt. Någonting att titta i och inte bara titta på. Jag känner mig emellertid rätt säker på att i alla fall det röda okända föremålet är tillverkat i Italien. :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad det än är så är det av god kvalitet eftersom det är gjort i Italien! :)
    Kan det vara en lupp?

    SvaraRadera
  15. Va, jag fattar inte. Igår skrev jag två inlägg med gissning. Men de finns inte med. En plastburk med genomskinligt förstoringslock är vad jag tror. Även om det inte är en tävling, vill jag ju att det jag skriver ska komma med. / Britt

    SvaraRadera
  16. Jag antar att det inte är en vattenflaska i plast med drickpip, men något mer kan jag inte komma på.

    SvaraRadera
  17. Aha, du måste tro att jag är dum på det här. Och du har alldeles rätt. Så lugn jag blir nu. / Britt

    SvaraRadera
  18. En skruvkork av något slag eller ett skruvlock.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  19. Hehe BP ja ett härligt gäng eller hur? Känner mig hemma hehe. En ny gissning: grönsakspurepress.

    SvaraRadera
  20. Oj ser att min första gissning inte kommit med och det var nappflaska hehe.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)