tisdag 12 januari 2016

Guess What # 2

Jag har hittat en kul bildlek hos BP  och nu tänkte jag också testa på att vara med . Denna lek har "sin" dag just på tisdagar så nu är det dags!
Det är Sanna med bloggen Gems of my Life, som är initiativtagare till denna roliga lek som kallas "Guess What"- eller GW

Nu är det dags för årets andra GW, men den allra första för mig... så varsågoda och gissa... och ni får gissa hur många gånger som helst :)
Klicka in er till Sanna och gissa hos henne och följ sedan länkarna till de andra deltagarna... eller varför inte hänga med på denna roliga utmaning själv!
Nu kör vi!
Guess What...  gissa vad detta är!

Det rätta svaret kommer i morgon kväll... onsdag alltså och fram till dess sätter jag på kommentarsgranskningen, så ni kan tänka fritt utan att påverkas av andras gissningar.
Vad vinner man då? Ja... just ingenting mer än äran... eller förresten - den som har flest rätt när "säsongen" är slut någon gång framåt våren/ sommaren, den ska få ett pris! Vad det blir, ja det vet jag inte än, men jag ska fundera ut något lämpligt :)



Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. En glasburk som ligger ner / Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken kul tävling! Jag tror det är en vas.

    SvaraRadera
  3. En saft/vin-karaff! :) Tror jag.
    Rolig idé och tävling!

    SvaraRadera
  4. Gissar på ett glas med 'bubbel' i.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Så himla kul att du också vill vara med och gissa. Roligt att du upptäckte leken hos mig och 1 000 tack för länken:-)

    Din bild föreställer INTE en svamp, så mycket är klart;-) Tror att det är insidan på en metallburk. Eller vänta nu - det kan vara en snöskyffel också. Å eftersom du är en mästare på Photoshop så har du frilagt skyffeln och lagt den i vardagsrummet. Om jag har rätt där - stor eloge:-)

    PS. Nu ska jag uppdatera min GW länka till dig också. Då är alla med:-) DS.

    SvaraRadera
  6. En karaff/bringare i glas eller en vas gissar jag på!! Roligt att Sannas roliga lek sprider sig!!

    SvaraRadera
  7. Jag brukar gissa hos BP men jag är sjuuukt dålig på att gissa, haha. Gissar väl på... nåt julpynt ;)

    SvaraRadera
  8. Jag ångrar mig!!!! Det är en sockerströare ju!!!

    SvaraRadera
  9. Foten på ett uppläggningsfat.... hihi

    SvaraRadera
  10. En glasburk insidan möjligen.

    SvaraRadera
  11. Ett slags glas, insidan som du fixat med i ditt roliga fotoprogram. :-)

    SvaraRadera
  12. Först av allt vad jättekul att du hoppade på GW:)
    Tack för länken !!!
    Så till gissning
    Det ser ut som frost eller is på en vas /pelare
    eller en lykta som blivit insnöad och du tagit in och tinar bort isen
    eller så är det helt enkelt en sockerströare i glas ;)
    Kram och stort Tack för att du hoppa på..
    kanske borde fundera mer ..det är aldrig vad man tror..har jag upptäckt haha
    Sanna

    SvaraRadera
  13. hihi....det var ju en skoj bildlek. :) Men jag har absolut ingen aaaaning om vad det kan vara. Men eftersom jag är konstant fikasugen så gissar jag väl i så fall på en serveringskanna :) :)
    Ha det gott !
    KramKram

    SvaraRadera
  14. Jag gissar på en glasvas även om det ser ut till att vara snö längst ner på den, för jag tror inte att du lyckats göra en isvas med det mönstret. Så glasvas får gissningen bli! Kram

    SvaraRadera
  15. Hihi, vad spännande!!:)
    Jag gissa på en glasängel.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  16. Jag gissar på en glasvas :-)

    SvaraRadera
  17. En glasvas fylld med hagel!!!
    En "hemmadestileringsapparat"!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)