måndag 25 januari 2016

Att leka med bilder...

... att skapa med bilder - ja det var något jag gjorde mycket förr... men nu rinner tiden iväg och fastän jag egentligen har mer gott om tid nu, så hinner jag liksom inte. Eller också så kanske lusten har avtagit. 
De här bilderna är gamla och jag vet inte om jag haft med dem förr... i så fall så får ni se dem igen :)

 Här var jag i en period när jag bara älskade att leka med lager och opacitet...
Bakgrunden är min egen och resten är lånade bilder.
Många fantasifulla landskap blev det...
I den här bilden finns inget eget... bara lånat...

.Här är vår väg i vinterskrud... lade till lite snöklädda berg i bakgrunden och en flock hästar längst fram... hästar och berg ... ja, från nätet igen då.
Den här är något år senare - Arbetets museum i Norrköping med lite olika Norrköpingsbilder i fönstren...
Här är i alla fall alltigenom egna bilder!

Någon gång kanske lusten kommer tillbaka. Frågan är om jag kan... det PS- program jag har nu liknar inte mitt uråldriga, som ja en gång hade. Det nya är säkert mycket bättre, men jag måste lära mig att använda det... hmmm...
Får tänka på det :)

Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Har inte sett dessa häftiga bilder innan :)

    SvaraRadera
  2. Fina och mycket fantasifulla bildlekar! Jag hade också det intresset förut, men känner också att jag liksom inte hinner eller har lust längre.

    SvaraRadera
  3. WoW!
    Roligt och läckert att leka med bilderna - har också tänkt på ett PS - men nu leker jag med det enkla redigeringsprogram som datorn har .. :-)
    Kram och tack för härligheterna!

    SvaraRadera
  4. Andra bilden minns jag sen förr. Den är bara så underbar! Min bloggvän http://corina.bloggplatsen.se/
    är återigen inne i sitt skapande. Ni kan ni båda två / kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig sett dessa bilderna tidigare. Du är verkligen skicklig. Bilden med hästar och berg påminner mycket om tavlor som var väldigt populära som broderier för ett tag sen. Skulle var kul att kunna så mycket som du när det gäller redigering av bilder. Kram

    SvaraRadera
  6. Nej, de bilderna har inte jag sett iallafall. De är nästan som mönster till ett tyg.
    Det ser ut att vara en kul lek, men avancerad. Hoppas du får mer tid för sådant. / Britt

    SvaraRadera
  7. Du som tar så fina bilder behöver knappast förändra dem. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  8. Jag fattar inget av det där, så dum är jag. Jag behöver gå på kurs hos dig för det ser väldigt kul ut.Jisses vad man kan trixa och luras med bilder.
    Förstår dig med att inte hinna med
    Hi hi hi . . . Hur hann man förr med större familj och allt annat.Nu är vi två och hinner inte med tiden hm. ....
    Men det är livets gång Anki . . . .
    Jag trodde på fint väder idag, men nej det blev tjocka även denna dag.
    Så vi åkte till Ullared och fyllde på fördenskull,även presenter till flera födelsedagar,det lönar sig åka dit.
    Den bästa tid att få äga GEKÅS ingen trängsel med folk det gillar vi hi hi
    Sköt om dig kramen/ Eva

    SvaraRadera
  9. Herregud såååååååå duktig du är, eller var då? Har du jobbat som bildredigerare på en reklambyrå? Om inte så borde hu har gjort det. Att du är mycket uktig visste jag ju, men att du är ett sådant proffs - otroligt imponerande.

    Dina fotomontage är som sagt helt fantastiska. Är aningen (= mycket) avis här. Har också PS men mina kunskaper begränsar sig till allt som börjar på "auto". Lite friläggning och liiiiite lager. Opacitet kan jag inte alls. Vilken version av PS har du gjort dina konstverk i? Började leka med PS 7. Nu har jag senaste versionen. Tycker faktiskt att man ändå känner igen sig - ja, på min nivå då;-)

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiska bilder och tänk så roligt att kunna göra sådana! Så klart föll jag som en fura för snön, hästarna och bergen och att det är er väg också! Du klurar säkert ut det nya programmet också, om jag lärt känna dig rätt!
    Jag har egentligen heller inget emot dimma, men inte för länge, men jag tycker inte om smutsig snö och slask. Det var så fint med rimfrosten, jag hade önskat att få behålla den ett litet tag till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Ja så fantasifulla bilder det går att få med hjälp av PS. Lite kul att hålla på att leka sig fram till något trevligt. Verkligen vackra, fantasifulla bilder du gjort !!!
    Jag blev väldigt förtjust i ditt alplandskap omkring där du bor :)
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  12. Spännande bilder. Den först påminner lite om Ernst Billgrens sätt att måla.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  13. Visst är det roligt att leka med bilder! Jag har inte det bästa redigeringsprogrammet nu, o photoshop var alldeles för svårt o invecklat för mig, i alla fall proffsvarianten som jag hade. Nu har jag bara tagit en gratisversion från nätet men jag saknar väldigt många funktioner där. Få se när jag hittar något bättre...
    Måndagskram

    SvaraRadera
  14. Mycket läckra bilder. Imponerad över hur snyggt du har fått till övergångarna och skapat konstverk.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Oj oj ! Kanonbilder! Vad roligt! Riktigt, riktigt bra.

    SvaraRadera
  16. Använder du photochop eller vad har du för något för att kunna göra sådana där härliga bilder

    SvaraRadera
  17. Som man skapade förr! Lekte mad allt man kom över! Nu blir det ngn enstaka gång.
    Vill du skicka mig din mailadress, jag har en svampfråga till dig.
    karinevby@gmail.com
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  18. Kul bilder. Jag har aldrig testat att kombinera bilder, men såg härligt ut. Ser avancerat ut. Kanske om man får tid någon gång eller du kan kanske hålla kurs? Elisabeth

    SvaraRadera
  19. Du är så duktig! Kul att få se dina skapelser!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)