söndag 24 januari 2016

Intet nytt under solen...

... som för övrigt lyser med sin frånvaro idag... och inte mycket att fotografera heller, när allt går i grått eller sepia. 

Det mest färgrika jag hittade var tulpanerna som jag kastade ut igår...
... och syrenens knoppar som tålmodigt väntar på våren :)
Vid gården är årets två första lamm födda... det är ett vårtecken, om än något tidigt...
 På baksidan av lagården stirrade det här gänget med tackor på mig... 
 Inte bara tackorna som stirrade... när jag kom hem så gjorde potatisarna det också! 
Eller gjorde... nu är de skalade och har stirrat färdigt :)
Dagens glada överraskning - en bortglömd burk med torkade trattisar.
De tillhör inte mina favoriter och jag plockar dem bara till att ha som krydda... till det är de bra :)

Nu ska jag koka potatisen och göra en god sås till den stekta grisbogen... kanske med en näve krossad svamp - ja så får det bli...

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Hahaha! Hur smakar stirriga potatisar? Den sorten har vi inte i affärerna här vad jag vet. Så gulligt med nyfödda lamm. Är det inte ovänligt vid denna tiden? Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så söta lamm!!! Det är ju faktiskt ett vårtecken! Annars är det som sagt väldigt grått just nu!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga potatisar. En del glad och en del mindre glada.
    Så fint med nyfödda lamm. Jag kommer ihåg när du var med vid en kalvfösel, av en slump. / Britt

    SvaraRadera
  4. Vi har, som så ofta, haft strålande sol i dag.
    Käcka jordpäron!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Skrattade gott åt dina stirrande potatisar - gillar verkligen din humor i texten där:-)

    Grisbog med trattisar - mums. Jag gillar trattisar, har också en hel burk ståendes i skafferiet. Nej jag plockade inte själv utan fick dom av en arbetskamrat. Men maken gillar dom inte så burken har väl stått där i minst 10 år...

    Å efter att ha tittat på dina söta lamm har jag nästan tappat aptiten för lammracksen som vi ska äta ikväll;-)

    SvaraRadera
  6. Många fina bilder - trots "inget nytt under solen"! :)

    SvaraRadera
  7. Det var tidiga lamm! Vilka roliga potatis :)

    SvaraRadera
  8. Här har talgoxarna hållit vårkonsert idag, så kanske är den på väg - även om det är tidigt. Hoppas att den både glada och ledsna potatisen smakade bra. Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  9. Du är för go ❤️
    Stirrande tackor och potatisar som jag skrattade :) men lamm är ju så söta mina kusiner och jag tog hand om en lammunge en sommar som mamman inte kunde ta hand om Lisen fick hon heta finns det ngt mysigare en mata med nappflaska och svansen som snurrar :)
    Stor kram och hoppas din helg varit bäst !!!

    SvaraRadera
  10. Härliga gladbilder. Den sura och den glada potatisen får mig att skratta och är omöjliga att motstå liksom lammen och tackorna. Tack för det.

    SvaraRadera
  11. Kan bara hålla med de andra som skriver! Haha! Vilka roliga potatisar! Och lammen, så söta!
    Bilden med de kastade tulpanerna blev vacker! Fina färger!
    Här uppe hos oss i norr har vi ovanligt lite snö. Rätt lagomt tycker jag men det lär ju hinna komma mera!
    Ha en trevlig måndag!
    Kram
    // Maria

    SvaraRadera
  12. Kan bara hålla med de andra som skriver! Haha! Vilka roliga potatisar! Och lammen, så söta!
    Bilden med de kastade tulpanerna blev vacker! Fina färger!
    Här uppe hos oss i norr har vi ovanligt lite snö. Rätt lagomt tycker jag men det lär ju hinna komma mera!
    Ha en trevlig måndag!
    Kram
    // Maria

    SvaraRadera
  13. Tänk att en grå-dag kan bli så fin!! Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Detta inlägg med alla dessa fina bilder har jag missat. Tack för allt fint du visar upp och speciellt då lammungarna och deras mammor/ kram Ljusletaren

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)