fredag 22 januari 2016

Den där Bosse...

... ja han hittar då på och får oss att både kolla gravstenar, registreringsskyltar och som nu då fotografera fåglar... OCH göra snöänglar!
En poäng för varje fågelbild skriver han... hm, det kanske inte godkänns med två arter på en bild, så jag lägger till ett par extrabilder :)

Alla fåglarna är fotade inifrån köket och är inte världens bästa, men får duga...
Lägsta temperatur på utetermometern får bonuspoäng... där har man väl ingen chans, men man vet ju aldrig :)
Igår när solen sken så fint prövade jag att göra en snöängel, vilket visade sig vara väldigt svårt då snön är mer som cement än snö. hade i alla fall en klarblå himmel att titta upp på :)
Idag fick Lasse vara fotograf och jag kastade mig (hm... lade mig försiktigt) i snön.
Snön var lika hård här och det var inte lätt att fixa en snöängel med min dåliga axlar, men här är i alla fall bildbevis!

Så där ja... uppdraget utfört! En stilla undran - VAR är de manliga deltagarna - inte någon som vågar... eller?

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. haha - som jag skrev hos Comsi comsa så blir skaran av bloggvänner som "producerar" snöänglar och fågelbilder, bilslkyltar allt fler: härligt bidrar du med!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla Tove. Hjälper fjäsk? Jag vill se en helnorsk ängel. Ditte är bara halvnorsk.
      Kram Bosse Retsticka

      Radera
  2. Fina bilder,men ligga i snön! Nej Tack....
    Alldeles för kallt för min frusna kropp :-)

    Ha det gott...Trevlig Helg....BraskaminKram

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. En bra fråga Anki. Vilken man kommer att spräcka nollan när det gäller manliga deltagare i denna uppdragslek. Sedan tänker jag tyst. Undra vad deras män tänker om mig. Tror de att jag är helt galen? Tror de att deras fruar håller på att gå i barndom? Snygg blå himmel att titta på. Hoppas inte axlarna gnäller. Mina klarade sig i alla fall. Jag viste såklart att jag skulle få fina fågelbilder och experttexter från dig. Det där var ditt domän. :) Bonuspoängen leds av en kvinna i Finland.
      Trevlig helg. Bossekram

      Radera
  4. Ha ha ha . . . Bosse kan få er att göra precis allt, men den 'lätte går jag inte på' (ett uttryck) *fniss*
    Nä jag skojar men jag tänker på er alla där ni ligger och gör snöänglar, om jag skulle lägga mig ner i snön,
    hur skulle jag då komma upp ? ! för jag är ingen ängel som kan flyga. Jag är döglad att mina knän är snälla och inte bråkar med mig, så då vill jag inte utsätta dem för några onödiga, roliga saker, hi hi hi . . . .
    Det är så mycket 'om och men' med att fixa till det till tävlingar, jag hinner inte, är väldigt upptagen med att göra ingenting. Var det bra sagt ? 'fniss'
    Ha en trevlig skön helg Anki, kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Så mycket fåglar du har runt köksfönstret. Behändigt en så här kylig dag. Strongt av dig att ge dig ut i alla minusgrader för att göra snöänglar.
    Kram o trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Jag är djupt imponerad av att du själv gjorde en snöängel.

    SvaraRadera
  7. Vilket kul inlägg och en massa fina fåglar. Det är klart man gör en snöängel om man får en utmaning, men en fördel om man kan ta sig upp igen :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Ja den där Bosse han kan både det ena och det andra. Han sätter igång er och gör massor med roliga, möjliga och omöjliga saker bakom kameraögat :)
    TREVLIG HELG ANKI ! (hör av mig snart) :)
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Har inte gjort snöängel på flera år faktiskt.. och jag gillade skarpt bilden på hackspetten :D

    SvaraRadera
  10. Nu är du den sjätte snöängel jag har kollat. Måste säga att jag är impad, speciellt med tanke på hur kallt det var då du utförde ditt uppdrag. Att du skulle få till fåglarna också kom ju inte som någon överraskning. De går ju på restaurangbesök hos dig.

    Ställde samma fråga som du igår i en kommentar. Undrar om det finns någon manlig deltagare. Svaret är nej. Bosse har uteslutande kvinnliga läsare;-)

    SvaraRadera
  11. Jag skulle tro att det går ungefär en manlig bloggare per tio kvinnliga när det gäller sådana här vardagliga och trevliga bloggar. Mäns bloggar handlar ofta om sport och politik - de är inte mycket för att göra snöänglar... Bosse är tydligen ett trevligt undantag. Fina fågelbilder!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kolla här: https://debutsky.wordpress.com/2016/01/22/guess-what/

    SvaraRadera
  13. Fina fågelbilder du fick till. Där gick jag bet. Tyckte det var lite pinsamt kliva in i grannarnas trädgård för att fota men det hade säkert haft något gott med sig det också. :) Tycker det är mysigt mata småfåglar men sedan vårt fågelbord gick sönder har det inte blivit något nytt. Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  14. Snyggt jobbat.
    Extra skönt att kunna stå inne i köket och fotografera! :)
    Hade varit super om snöängeln gick att göra inomhus också.
    Jag fick in en massa snö inanför kläderna. Brrrr va kallt!
    Ha en skön söndag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)