torsdag 21 januari 2016

Ändrade planer...

Igår startade dagen med strålande väder... kallt men soligt :)
Beslutade mig för att åka in till sta´n för att fota lite...
Strax innan jag kom ut på vägen mot Skärblacka, vid Trälsäter så ser jag dem... molnen som hotfullt tornar upp sig...
... och snart har solen försvunnit bakom tjocka moln.
Svänger då t.v. vid stora vägen och åker till Mårängen istället. Här finns camping, badplats, motionsspår och fina promenadvägar.
Här bor en del året runt... och en del är nog väldigt lata. Dörren till yttertältet... fyra steg ut till kanten... en STOR mörkgul fläck av urin - vad säger man?
Vänder och tar vägen längs med Orgaån istället...
Inte mycket färger i naturen en mulen vinterdag... så tänk så glad man blir av några frusna nypon :) 
Kommer fram till sjön... undrar vem som suttit här... och varför tar man inte med sig stolen? En tall med en extratopp i toppen... kanske någon sjukdom... ?
När inte naturen bjuder på så många färger så lockar det ibland till att leka lite med bildredigeringen, som här där jag helt enkelt klickade på "Färgförbättring"...
 ... t.v. oredigerade bilder och t.h. mer konstgjorda. Ibland är det lite kul att sätta färg på tillvaron :)

Vid badplatsen låg denna ensamma båt... 
... den väntar och längtar antagligen lika mycket som jag efter lite mer vårtemperaturer... och en isfri sjö.

Idag är det Kramens dag - så 
kram till dig som tittar in
och
 Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Vad mycket du såg på din promenad. Det mesta vackert.
    Jaha, det var en penna. Jag försökte tänka med de bokstäver man såg, men nej. Kul är det iallafall. / Britt

    SvaraRadera
  2. Läckra vinterbilder och solen sprider sitt ljus på ett alldeles särskilt vackert sätt över naturen men ibland kan molniga dagar också sätta sin fina prägel om man hamnar rätt med kameran och det gör du ju jämt tycker jag.
    Lite nypon lyser upp fint i det annars mer gråa och vita nyanser.
    Men usch så trött man blir på "latoxarna" som den vid husvagnen och den på sjön och solstolen. Hur lat får man bli egentligen.....ggrrr.....
    Ha det gott !
    Stor kram på kramens dag !

    SvaraRadera
  3. Du fick se mycket på din promenad! Minus för kissfläcken!

    SvaraRadera
  4. Fy så äckligt att kissa så nära sitt boende! Man kan ju hoppas att ägaren till stolen har planer på att hämta den igen.
    Jag saknar också färger just nu, även om vintern är otroligt vacker på sitt sätt.

    SvaraRadera
  5. Egendomlig Tall och vackra träd i övrigt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men fy så äckligt med folk som pinkar utanför tältet! Jag tycker det är lite småäckligt att se snövallarna alldeles gula av hundkiss, det har inte snöat på länge o då blir det tyvärr så när man har flera hundar på gården. Men det är trots allt mycket mer naturligt att djuren gör ifrån sig...
    Visst är det skoj att dra i några spakar och se hur bilderna förändras. Lite justering tycker jag oftast behövs, kanske är verkligheten lite väl färglös...
    Kram tillbaks på kramdagen

    SvaraRadera
  7. Underbart vackra bilder! Du är så duktig fotograf. Jag gick också en promenad i det vackra vädret och tog några snöbilder som jag tänkte ha med på lördagstemat som just har rubriken Snö.
    Kramar tillbaka på kramdagen från Ingrid

    SvaraRadera

  8. Så många vackra bilder, det blir ljust och fint med all snö. :)

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  9. Både bra bilder och "mindre bra dokumentation". Sorgligt att se! Kram

    SvaraRadera
  10. Sorgligt med så lata människor och otroligt äckligt att behöva passera där.
    Ja, mer färg det är ju det jag förespråkar! Fina bilder du tog trots att det blev mulet.
    Kram till dig med!

    SvaraRadera
  11. "Beslutade mig för att åka in till sta´n för att fota lite..." Utgår ifrån att du aldrig kom fram eller;-)

    Vad gäller urinfläcken så kan jag berätta att jag så MASSOR av dessa idag på en två kilometers runda. Hade jag orkat att ta upp kameran så skulle jag kunnat "matcha" din "fläck". MEN sedan såg jag en kvinna med två hundar som mötte mig. Hundar modell större alltså. Å de kissade i snöhögarna bredvid gångvägen. Ooooops, tänkte jag. Det kanske inte är män iaf. Kan ha fel där, men...

    Gillar din lek i PS. Mera sådant, tack:-)

    SvaraRadera
  12. Idag har jag knappt varit utanför dörren och blev därför mycket glad över att få följa med på din promenad. Så många läckra bilder. De röda nyponen lyser upp som glada färgklickar (antar att de inte behövde förbättras), kul också att se vad kameran hittade på när den fick bättra på.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Sliskigt det där med det gula....annars är det för härligt nu med allt vitt....

    SvaraRadera
  14. Så synd att inte alla människor använder sin hjärna. Tyckte de tro själva att det var mysigt och gå ut den vägen sen? Det är inte många naturliga färger man ser annars nu, men det vita varierar ju lite ändå. Mycket vackra vyer från din promenad. Trevlig helg

    SvaraRadera
  15. Kiss var du står ser ut att gälla för människa och hund. Det är jättekul att leka med redigering har jag upptäckt också, först var jag inte helt med på det ... men så upptäckta jag härliga effekter att skåda.
    Prima leverans som vanligt du fotografen med sinne för detaljer!:-)
    Nu ska jag kolla dina 365 och lite till här hos dig. Länge sedan nu!
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)