lördag 21 maj 2016

Lördagscitatet # 44


Fler citat finns hos Marie 

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Tänk det gjorde elever förr men nu är det andra tider...

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Haha, minns nog mitt kämpande med herbarium i skolan. En vecka innan skolstart kom jag på att oj, 50 växter ska visst pressas. Och vad fanns kvar då, i slutet av augusti... Men, håller med om att dom blev fina! Och du, gör aldrig om det, kör förbi i min landsända utan att ta kontakt! 076-1337224 är numret! Själv är jag ju inte så mycket iväg o luftar mig nuförtiden när transportmedel saknas så jag uppskattar verkligen en fika med en bloggkompis! Mitt engagemang är inte större än några timmar ett par gånger i veckan, så mest är jag fri som fågeln och tycker det vore minst sagt skitskoj att få ses!
    Hoppas det blir fler turer upp mot Dalarna i sommar! Kram

    SvaraRadera
  3. På realskolan fick vi göra ett undersommarlovet. Kommer inte ihåg vilken årskurs det var. JAg hade kvar mitt länge, men så småningom blev växterna bara smulor.

    SvaraRadera
  4. Ett herbarium jag hade ...
    kram

    SvaraRadera
  5. Har aldrig gjort ett herbarium. För mig räcker det gott och väl att kika in här hos dig:-)

    SvaraRadera
  6. Undra om Calle kan gå med på ett herbarium i datorn.....
    Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  7. Visst så är det. Han var både smart och skicklig.

    SvaraRadera
  8. Ha ha, oväntat citat, kan tolkas både bokstavligt och bildligt.
    Allt gott o kram

    SvaraRadera
  9. Hihi....härligt citat.

    Kram nu...och hoppas på en fin söndag.

    SvaraRadera
  10. Ja kanske det. Jag har en press, så varför inte. Och så har jag njutit av Kristinehamn med vackra hus, blankt vatten och en häftig ställning för brevlådan. / Britt

    SvaraRadera
  11. Haha, ja, jag hade ett när jag var barn, min morfar hjälpte mig och sen försvann alla sparade och torkade blommor när vi flyttade, sen slutade jag, men jag har i alla fall haft ett, det är väl OK?!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)