fredag 20 maj 2016

Kristinehamn ...

... forts...
Här blev vi kvar i två dagar ... njöt av vädret, omgivningen med båtliv, husbilar och trevliga människor ... och god mat :)
Första dagen blev det bara att njuta av solen ... titta lite på den närmaste omgivningen...
Hittade en häftig brevlåda ... ja brevlådan är ju ordinär, men hur många har en dressin att sätta den på :)
Vägen till centrum går under en bro...
... men först får man gå över järnvägsbron...

Vacker vy i morgonljus...
Fin försommarrabatt med tulpaner och penséer...
Både nya och gamla hus... och jodå klockan är ½7 på morgonen...
Gillar ju fönster och dörrar... och kolla -  jag hittade tomten!

På väg tillbaka till gästhamnen och husbilen ... ett helt annat ljus nu...

Jag hade några torra brödkanter ... och innan vi lämnade Kristinehamn beslutade jag mig för att se om det fanns några hungriga måsar ... och jodå, visst gjorde det det!
Många var de också ... både fiskmåsar och skrattmåsar...


Lämnade Kristinehamn på f.m. för att åka hemåt igen efter en trevlig resa.
Här hemma har syrenerna slagit ut...

 ... maskrosorna blommar på vallen...
...  och grannens ridhusbygge går framåt :)

Nu har vi en del att styra med här hemma, men snart är vi på väg någonstans igen :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Morgonbilden var njutbar. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med morgonpromenad,sååå fina bilder & det råder ett lugn i bilderna. Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt ljus i bilderna! Ha det bra! Hälsningar från Kroatien!

    SvaraRadera
  4. Du är då verkligen en morgonmänniska! Minns inte när jag senast var uppe ur sängen klockan 06:30. Måste ha varit för att passa ett flygplan;-)

    En suverän bildkavalkad varav jag faktiskt gillar morgonbilden bäst. Undrar hur fotot hade sett ut om du tagit det på kvällen;-)

    Här har syrenerna också slagit ut. Älskar deras doft!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Dags för mig att ta en morgonpromenad nu.... ligger på Svinö vid Ölandsbron denna fina morgon 😊

    SvaraRadera
  6. Återigen ett ställe jag inte varit på men det verkar vara ganska idylliskt och fint där. Tänk att syrenerna har slagit ut hos er, här har knappt björken fått musöron ännu och häggen har inte slagit ut. Syrenerna slår nog ut till midsommar om vi har tur.

    SvaraRadera
  7. Det finns verkligen många vackra fönster och dörrar! Annat än hur det ser ut på dagens nybyggen!

    Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  8. Tack för titten på en fin tur!

    SvaraRadera
  9. Hej en kommentar finns på föregående inlägg. Må så gott kram / Eva

    SvaraRadera
  10. En härlig tur till Kristinehamn verkar det som. Så vackert i denna tid att vara på resande fot. Syrener och t o m maskrosor är fint för ögat.
    Ha en riktigt fin helg var ni än är !
    Kram från Marie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)