tisdag 31 maj 2016

Cirkus... och lite annat...

Jodå, visst är det trevligt med cirkus, men inte lika kul som jag minns det... :) 
Väldigt blandad nivå på artisterna - de här vitklädda killarna var fantastiska!
Jag gillade clownen också ... han  var lite småkul.
Det tyckte inte barnbarnen, som inte alls delade min uppfattning :)
Den här "rockringsprinsessan" däremot föll dem i smaken och de var djupt imponerade!
 Jag fick associationer till "Tingeling" i Peter Pan... :)

I lördags var jag barnvakt i Ugglebo några timmar... Casper och kusin Lukas hade kul på studsmattan...
Var tog den vägen?

 Igår var Ludvig ledig från dagis och jag åkte dit på morgonen.
 Casper fick åka skolbuss till förskolan...
 Ludvig och jag åkte hem till oss...  hälsade på ett par av hästarna...
 ... och gick bort och hälsade på pappa Calle och kompanjonen Krister...
 Tittade till flasklammen, som får gå inne ytterligare någon vecka...
Bagglammen börjar få horn :)


En väntad räkning ... broavgiften vid Motala... undrar vad det kostar Transportstyrelsen att administrera och skicka ut en sådan?

Myror... finns det ju gott om...
 ... och nu har strimlössen, som inte alls är släkt med löss, utan  med skinnbaggarna kommit -  gillar dem skarpt :)
Randig rygg och prickig mage... och Södermanlands landskapsinsekt. Störst chans att se den är på blommande hundkex.

En tredje favorit är vinbergssnäckorna ... och så´na har vi många!
Den här håller mig under uppsikt!

Ha det gott!


16 kommentarer:

  1. Cirkus minns man från barndomen. spännande!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj här har det hänt mycket, cirkus och allt. Fina bilder på akrobaterna. Clowner har jag aldrig gillat, så jag skulle säkert ha delat dina barnbarns uppfattning.
    Störtcool skinnbagge som du tagit fantastiska macrofoton av.

    SvaraRadera
  3. Cirkus var det många år sen jag var på. På den tiden hade dom med djur också. Men det är nog inte tillåtet längre. Åtminstone hoppas jag att det inte är det! Mysigt att få rå om barnbarnen förstår jag :)
    Jaa du. Ibland förstår man inte alls hur dom tänker med administrativa kostnader. Suck!

    Du är ju en riktig fena på att ta fantastiska bilder på insekter.
    Jätte fina bilder! :)

    Ha det fortsatt fint!
    kram

    SvaraRadera
  4. Vissa räkningar är bara så löjliga!
    Cirkus är jag inte särskilt förtjust i, men barn brukar ju uppskatta det! Ni har haft mysiga dagar!

    SvaraRadera
  5. Än har vi inte hunnit testa den bron....men visst känns det lite konstigt att få en sådan räkning, måste kosta en hel del att skicka den. Cirkus var länge sedan jag var på. Som vanligt har du hittat fina insekter att fota med macro, men hur du kan alla namn på dem fattar jag inte. Jo det kanske går att ta reda på via internet :)

    SvaraRadera
  6. Det är ju inte så ofta man går på cirkus direkt! Kul! :)

    SvaraRadera
  7. Cirkus är inte min grej alls måste jag säga. Speciellt clowner tycker jag är både fula för och skrämmande för barn. Så jag håller med barnbarnen där, helt och hållet.
    Dina myror är helt suveräna - igen! Flasklamm har jag aldrig hört talas om. Matas dom med nappflaska eller?!
    Å nu vet jag vad maken fotade ifjol - en strimlus. Han hittade den på sin ryggsäck och tyckte den var så vacker. Hos dig lär man sig alltid något:-)

    Å vinbärssniglarna - mums på en tallrik med massvis med vitlökssmör. Minns det ljuva 1980-talet då många krogar serverade denna delikatess.

    SvaraRadera
  8. Men nu har ni ju varit på cirkus i alla fall, det kanske dröjer innan ni behöver gå igen.... Fina barnbarn med mycket spring i benen tror jag. Fina foton precis som vanligt =) Ha en fortsatt bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  9. Haha1 Den recensionen går inte att missta sig på. En del fakturor borde nog de som skickar ut tänka efter lite innan om det lönar sig. E-fakturar hade varit bättre. Vilken vacker insekt (trodde aldrig jag skulle tycka det om en sån filur) och du har verkligen fått en fin bild på den. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder du bjuder på och du har rätt i att cirkus uppskattade man nog mer som ung. Tänk om det vore det beloppet på alla räkningar. Kunde ju vara trevligt. Mysigt med barnbarn. HA det gott!

    SvaraRadera
  11. Clowner har aldrig riktigt varit min grej så jag kanske skulle hålla med barnen där! Haha!
    Länge sedan jag var på cirkus! Sist var nog då barnen var små. Ingen favorit då heller men det var uppskattat av barnen!
    Fantastiska bilder på baggen! Så vackra färger! Nån sån har jag aldrig sett tidigare!
    Ha en fortsatt fin junivecka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Cirkus älskade jag när jag var liten och det gjorde även min pappa och vi fick gå på alla cirkusar som kom förbi och det var många på den tiden. Nu är det väldigt länge sedan jag var på cirkus

    SvaraRadera
  13. Som vanligt ett blandat och innehållsrikt reportage med många vackra bilder. Var många år sen jag var på cirkus. Brukade var extra roligt att kolla in barnens reaktioner.

    SvaraRadera
  14. För några år sedan var vi på cirkus med barnbarnen, det mest intressanta var elefanterna. Man får säga vad man vill, men dom verkade ta hand om sina djur på ett mycket bra sätt. Va duktig du är med kameran, såå fina bilder, trevlig söndag och kraam

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag är glad att man mer och mer avstår djur på cirkusarna, tycker det är förfärligt med elefanter och tigrar och dylikt...hörde att man börjat använda mer hundar och de är ju mycket bättre för de är präglade på människan och mår bra i vår närhet. Clowner har jag aldrig gillat, inte ens som barn, tyckte kanske de var skrämmande, tycker inte om lyteskomik heller så jag är nog lite knäpp. Men att få gå o se en föreställning med barnbarnen var väl en höjdare och akrobater är oerhört skickliga!
    Söndagskram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka smådjursbilder. Tänk om alla räkningar såg ut så. Vi får med jämna mellanrum en på 0 kronor från bredbandsföretaget. En annan är på 18 kr. Det var länge sedan jag var på cirkus.
      Kram från snuviga Bosse

      Radera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)