fredag 27 maj 2016

Plötsligt händer det...

... och en vecka för tidigt är en polsk trailerdragare med Granmyras ridhus på plats. Camilla berättade att de kvällen innan fått ett mail som meddelade att allt skulle fungera efter det planerade schemat ... men ... tidigt nästa morgon (igår) ringde telefonen som meddelade att de måste fixa en lastmaskin för avlastning!
Det återstår en del grundarbete ... nu blev det besvärligare...
Trailerdragaren som det var så bråttom att lossa - ja, den står kvar!
En massa saker till stommen ligger i vägen och måste flyttas under arbetets gång!

Jag åkte till en av mina favoritplatser ... först kalkbrottet ... där tätört och vårärt blommade fint :)
Gick sen vandringsleden ... vår och sommarblommor sida vid sida ... gullviva, midsommarblomster och massor med smultronblommor!
Smörbollar (bullerblomster), humleblomster, liljekonvaljer... 
... orkidéen tvåblad, rosettjungfrulin och getrams...
Stannade till vid grillkåtan där jag gick in och vilade fötterna lite...
 På hemvägen stannade jag och hälsade på "Godis" och hennes mamma ... tre halvsyskon är födda, men bor inte på Granmyra...

Idag har det till min glädje kommit lite regn, men jag vill gärna ha lite till!

I kväll blir det cirkusbesök med barnbarnen  - det ska bli kul :)

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Det du kallar Smörbollar kallar jag Ängabollar.
    Kul för barnbarnen att gå på cirkus. Det var typ hundra år sedan jag var på cirkus, tror att den sista föreställningen jag såg var av en Ryskcirkus som gästade Borgholm i slutet av 80-talet. 8mm regn fick jag men det är fortfarande torrt på sina ställen i landen, men 8mm var ju bättre än inget. Hoppas att de kan lossa trailerdragen snart så att bygget kommer vidare. Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Det kom knappt 6 mm här, ska det komma mer tycker jag det kan vänta till efter helgen! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Spännande med ridhuset. Så vackra bilder på blommor och hästar. Ha så kul på cirkusen och njut av helgen. Solkramar ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev lite snurrigt. Skrev kommentaren från syrrans padda så det blev hennes namn men det är jag Eva som skrev. Kram

      Radera
  4. Det är evigheter sen jag besökte en cirkus. Kanske det kan bli med Zoé någon gång, för Rasmus tycker inte det är så kul längre. Kram

    SvaraRadera
  5. Ska bli intressant hur det nya ridhuset kommer att se ut, eller rättare sagt när det kommer att bli klart...

    Å tack vare alla dina bilder på olika blommor har till och med kollat på vår skogsväg ner till centrum om jag hittar några kusiner till dina blommor. Tror jag har lyckats;-)

    Åsså är vii helt överens här - du tar över regnet från och med imorgon, då kanske jag får min sol tillbaka efter två regniga dagar;-) Gillar regn endast i form av din nästsista bild.

    Toppen ny header förresten! Kul att myrorna fick vara med. Det fotot är sanslöst bra:-)

    SvaraRadera
  6. Som vanligt alldeles underbara bilder när man tittar in här till dig! Headern är verkligen ett sommarfint collage!

    Trevlig kväll :D

    SvaraRadera
  7. Kalkbrottet ligger nära sonens sommarviste!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken njutbar vandring med hjälp av dina foton!

    SvaraRadera
  9. Ja lite regn är behövligt ibland. Jättesöta Godis gör sig fint på bild, fast jag tycker mer att han är ett Lakritstroll jag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)