torsdag 5 maj 2016

Första vackra dan i maj...

Det var vad som dök upp i huvudet på mig när jag öppnade dörren i morse...
... ja, nu är det ju inte den allra första majdagen, men i alla fall en av de första :)
Maskrosorna har just börjat blomma ... detta vackra ogräs som lyser i kapp med solen!
I rabatterna blommar det också ... 
Tulpaner och hyacinter...
... och löjtnantshjärta :)
mer tulpaner pärlhyacinter, kungsängsliljor, ormöga...
,... olika primular, mer ormöga och någon vildtulpan...
Det är en härlig tid just nu!
Igår hörde jag göken... och jag har både sett och hört den första svartvita flugsnapparen - härligt!
HÄR kan du lyssna på flugsnapparen :)

Det är den här låten jag fick i huvudet i morse!


Ha det gott!

25 kommentarer:

  1. Härliga blomfoton! Ja visst är det en underbar tid nu! Jag känner hur livsandan återvänder. Vi är inne på tredje vackra majdagen hittills. Hoppas att det håller i sig.

    SvaraRadera
  2. Vilken sommardag det blev med en gång. Så fint allt blommar. / Britt

    SvaraRadera
  3. Nu vill man ut på morgonen och se vad mer som kommit upp. Vilken härlig tid det är nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är helt underbart ute nu, knopp efter knopp slår ut! Vi hoppas att majsolen fortsätter att le åt oss på det här sättet! Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. vilken färgprakt med alla fina blommor....i min trädgård finns inte så mycket blommor än men det kommer......Göken har jag inte hört ännu....det är nåt speciellt med just första koko:t på våren

    SvaraRadera
  6. Japp, de tre senaste dagarna har naturen fullständigt exploderat! Å dina bilder är ett fantastiskt fint bevis på det!

    SvaraRadera
  7. Min man har hört göken, inte jag än. Vilka vackra blommor, underbara fin låt. Ha en trevlig kväll kram

    SvaraRadera
  8. ÄÄÄÄntligen har vi fått lite sol!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentar på skyltsöndagen hos mig Tyvärr hittar jag inte dina skyltar. Kanske deltar du ej, men det för inget för här var det gudomligt vackert med alla blommor och Löjtnantshjärta tillhör mina favoriter i trädgården. En gammal blomma som jg minns väl i de gamla trädgårdarna.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga blommor, så fint. Min man har hört göken men inte jag ännu. Tack för din gissning. Du var närmast rätt svar, så en salut till dej anki, kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna gången gissade du rätt, en fjärrkontroll var det. Du och znogge klurade ut det. ������

      Radera
  12. Kan det bli vackrare än det är nu? Kram

    SvaraRadera
  13. Glad kul låt och man trallar med ...
    Från vår till sommar gick det med en väldig fart men man tackar och tar emot allt med öppna armar.
    Vad vore våren utan dessa blommor.
    Ja nu är jag i farten igen, trädgården behöver mig nu och jag den
    Men i naturen hade inget nämnvärt hänt på 2 veckor, lite grönare bara.
    Vi hade tur med vädret på Irland ej många regn droppar på oss.
    Min dator är offline, den vill inte samarbeta med mig och jag har inte tid att bråka med den.
    Men jag kan skicka hälsningar från mobilen.
    Må väl och njut av härligt väder.
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  14. Det är en underbar tid nu när blommorna avlöser varandra. Man får passa på att njuta så mycket man hinner, för när det blir så varmt blommar de tyvärr över snabbt.

    Somriga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Skuttar i Cornelistakt första dagarna i maj; en skön blomsterkavalkad och lövsprickning :-)
    Kram

    SvaraRadera
  16. In och gissa hos mej. Ha en skön dag, stor kram��������

    SvaraRadera
  17. Vilken fantastisk blomning hos dig! Maj är en härlig månad och även i dag har solen hittat oss :D

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar blomsterprakt du har hos dig. I min trädgård har det just börjat gro efter den långa vintervilan. Kram! ♥

    SvaraRadera
  19. En sån massa jättefina blomster! Blommar bra här också och nu när värmen kom så exploderade det lite grand! En njutningsfull helg verkligen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Vad allt går fort på våren med allt man ska njuta av. Så fina vårblommor du delar med dig av. En njutning för ögat fast det är via datorn.

    Önskar dig en skön söndagskväll och en härlig ny vecka som snart nalkas.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Det är härligt med alla fina blommor och växter nu! Och maskrosorna, de är både trogna och lättskötta och lyser ju så fint! Ha en fin solig majvecka!

    SvaraRadera
  22. Du har så många vackra blommor i din trädgård. Det är en fröjd att se dem på bild!
    Kanske är ni ute med husbilen, det var några dagar sen du skrev?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  23. Wow, vilken färgprakt och jag håller med dig.. Maskrosen är verkligen vacker om man slipper den hemma i sina egna rabatter..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  24. Underbara bilder och underbara dagar har vi haft! Allt har liksom exploderat! Idag har dock temperaturen varit mer arbetsvänlig!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)