söndag 1 maj 2016

Här hemma...

... rullar dagarna och livet på i ganska sakta mak och det händer inte så mycket.
 En del jobb med trädgårdsstädning, med ved, dagliga skogspromenader ... och så i slutet av förra veckan fick vi en ny uppgift av Bosse!
Jag greppade genastt kameran och gick ut för att fota...
... men så tänkte jag - va´sjutton - blommor! Näe lite mer kreativ får jag nog vara - och lite större utmaning.
Det inlägget kommer vilken dag som helst :)

Så därför blir det det här istället.
Markarbetet till ridhuset på Granmyra pågår för fullt ... mycket att gräva är det!
 Kanske blir det en kälkbacke också :)
 Här ska det byggas!

Det händer andra trevligheter också ... som ett nytt föl!
Mamma Frida och hennes lilla tjej som föddes i fredags...
.. såå fina!
Föreslaget namn är Godis ... och visst är hon väl riktig sötsak :)

I en grantopp intill hagen satt en rödhake och sjöng såå vackert ...
HÄR kan du lyssna på den.

Nu hoppas vi på att våren kommer!
Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Vackra blommor och fina hästar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina bilder är fantastiskt vackra! Så inte behöver du bli mer fantasifull!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar "Hästapållarna" mest av allt. De brukar vara så "kelgoa & pratsamma". Kram

    SvaraRadera
  4. Godis verkar vara ett perfekt hästnamn! Underbara blommor, men bäst idag är nog rödhaken. Jag bara älskar en fågeln och jag är så glad att jag har ett par i min trädgård. Men de lever lite farligt här med katterna. Ha en skön kväll i solen - tänk att det kunde bli en sådan skön eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  5. Snacka om att du har överträffat dig själv här! Allt finns ju med - flora, fauna åsså grävmaskiner. Fölet är verkligen söt liksom grävmaskinerna. Pkej då, de är inte söta, men jag gillar grävmaskiner, hjullastare, dimprar och kranar som du vet!
    MVG igen:-)

    SvaraRadera
  6. Du är så flitig med kameran, min bara samlar damm!

    SvaraRadera
  7. Det var många finfina bilder och rödhaken var en riktig "höjdare" :)

    Ha en bra ny vecka !
    Kram

    SvaraRadera
  8. Blommor är fint, hästar också fint, jättefina bilder med andra ord.kram

    SvaraRadera
  9. Vad du är flitig med kameran. Hästbilderna är helt underbara och du är redan klar med Bosses tävling ser jag. Kan du skicka över lite energi och fantasi? Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt varierade bilder. Blommorna som bjuder på skönhet och lugn. Grävmaskinerna som visar på nyetablering, stoet med föl som påminner om nytt sprittande liv och så till sist rödhaken som övervakar det hela och berättar om det för den som vill och förstår.
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Ååååååååååhhhhhhhh! Så vansinnigt söt. Fast Godis var ju ett väldigt ospecifikt namn. Han borde få ett finare namna tycker jag allt. Blommorna är allt fina, men inget går ju upp mot ett föl!

    SvaraRadera
  12. Älskar dina djur- och naturbilder och tack för det <3
    Så många fina blommor ni har nere hos dig. Här är det snöfläckar kvar än men nu går det fort/ kram Ljusletaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var bara tvungen att börja i denna ändan direkt efter jag läst dina inledningsrader. :) Vilka fantastiska fem blombilder du börjar med. Jag tror att du blivit hemmablind eftersom du är så van vid detta. Måtte jag inte bli Ankiblind och verkligen fortsätta uppskatta dina härliga naturbilder. Nu pratar jag högt med mig själv.
      Kram Bosse som ska vandra vidare i din blogginläggningstakt.

      Radera
  13. Vilket gulligt föl!! Fina blommor också förstås!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)