torsdag 11 februari 2016

VA???!!!

Klicka på bilden så kommer du till inslaget på nyheterna!
Detta hörde jag på nyheterna idag! Ibland slutar man inte att förundras - jag trodde i min enfald att det redan var olagligt... och straffbart!

Inte händer det mycket i vardagen, men i tisdags när jag skjutsade Casper till simskolan hade en lastbil åkt i diket mellan Kimstad och Skärblacka,
Tänkte för mig själv... att den här bilden skulle jag haft med i Bosses uppdrag förra veckan :)
Vi hade tur och kom förbi innan vägen stängdes av för bärgning. När vi skulle samma väg tillbaka var det däremot tvärstopp och vi var många som vände och tog vägen över Högstad Gård till Krokhagen... och jisses vilken trafik det var på denna lilla leriga grusväg. Tyvärr ingen bild därifrån, men det går inte att mötas på den vägen... eller borde inte gå! Med högerhjulen på kanten till diket och nästan slalom vid snökäpparna så gick det till slut... men vilken pärs!

På väg hem från förskola och dagis... på bushumör :)
Ludvigs favoritbok... han gillar ju att plocka svamp och fick den här i julklapp av mig...
... och i den här ska det läsas varje kväll... vilka går att äta... och hur lagar man till dem? 
Vilken kille va´   :)

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Man slutar aldrig att förvåna sig. Jag trodde i min enfald också att det var olagligt redan. vilka härliga barnbarn! Det syns att det finns mycket bus i dem. Jag förstår att han gillar svampboken...hän har ju en bra lärare också. Kram

    SvaraRadera
  2. Då lärde jag mig något nytt i dag också! Trodde verkligen att kapning var olagligt!
    Bra tips på svampbok.Om något år eller så, skulle det nog kunna vara aktuellt för mitt äldsta barnbarn, eller förresten det kanske kan funka redan nu med en femåring. Hon är förstås mer van att köpa champinjoner över disk än att plocka i skogen, men det kanske kan vara en mormor-uppgift att introducera skogen. Vi har ju närheten till bra skog, där jag själv fick hänga med som liten. Elsiabeth

    SvaraRadera
  3. Ja det är helt otroligt att det ännu inte är olagligt med id-kapning! Våra lagstiftar lever tydligen i en annan värld.
    Tråkigt med olycka och långa köer, men intressant ögonblicksbild av det.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga killar! Och den pojken har du tydligen sått några svampsporer i! Tänk vad roligt om svampintresset håller i sig.
    Det första trodde jag inte heller varit lagligt. Men blir bara paff. / Britt

    SvaraRadera
  5. Då förstår du hur jag har det som ska möta timmerbilar med släp efter en sådan väg. Ibland får man backa jättelänge för att komma till en mötesplats och det går knappt att mötas ens där. Hjärtklappning var ordet. Idag skulle jag iväg och gå på vattengympa men det går inte för lastbilarna. Jag vågar helt enkelt inte fara när jag vet att minst 6 stycken kör i skytteltrafik på vägen

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att kunna föra vidare ditt stora intresse för svamp och mycket kan han lära av dig också.
    Ha en fin Alla Hjärtans dag/kramen

    SvaraRadera
  7. Självklart trodde jag det var både olagligt och straffbart! Herregud!!!

    SvaraRadera
  8. Trodde precis som du att ID kapning var straffbart. En självklarhet kan jag tycka, fast uppenbarligen inte.
    Ja, den bilden med polis och räddningsfordon hade ju varit perfekt för Bosses utmaning. Du kanske kan komplettera;-)

    Å jag vet vem Ludvig brås på:-)

    SvaraRadera
  9. Hm, man slutar aldrig att förvånas.... kul att lillkillen delar ditt intresse för svamp :D

    SvaraRadera
  10. Killen är fostrad i rätt anda!
    Jag vart lika förvånad som dig idag på morgonen ang. id-kapning.
    Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett stort problem att vissa givna lagar tar så lång tid innan de kommer på "plats". Ditt svampintresse smittas. Vilken investering för framtiden. Osis Anki. Där blinkade två bonuspoäng bort. ;) själv har jag blivit knäpp. Jag går och tittar efter brandgula saker. Även efter andra mer "hemliga" saker. :) Kram från 56-åringen.

      Radera
  11. Äpplet faller inte långt från.....vad gäller svamp :) Bra han börjar redan nu så kommer han nog att kunna allt när han är vuxen :)
    Men vad besvärligt med vägen och lastbilen. Bra att det gick att ta en annan väg iaf.

    Ha det gott !
    KramKram

    SvaraRadera
  12. Det var förra året som Gbg kunde prunka med vårblommor redan i februari. I år har jag ännu inte sett några :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)