tisdag 16 februari 2016

Guess What? # 7

Ja... tänk så fort tiden går! Redan tisdag igen och dags för en ny GW!
Vad är detta?
Ledtråd: längd ca. 7 cm.
Jag sätter nu på kommentarsgranskningen till dess jag avslöjar svaret i morgon framåt kvällen. Du får gissa hur många gånger som helst!
Helt rätt svar ger 2 poäng, nästan rätt ger 1 poäng... och jag är enväldig domare :)
Inget pris just nu, men jag håller koll på era poäng och den som har flest när vårens omgång tar slut vinner något fint :)
Så börja gissa nu!
Det är Sanna som är den som håller i den här roliga bildleken och vill du se hennes gissningsbild och länkarna till oss som var med förra veckan så titta in till henne :)

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Fy katten så irriterande för jag känner igen det här. Grrrr nåja jag gissar ändå för minnet är inte va det borde vara hmmm Ett spänne ett armbandslås, ett bälte

    SvaraRadera
  2. Ingen aning, men jag gissar ändå. Ett kastrullunderlägg? / Britt

    SvaraRadera
  3. Jag har fortfarande ingen aning, men nu gissar jag på ett notställ? / Britt

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ett hushållsredskap! Kanske en del till en öppnare.
    Något i metall.

    SvaraRadera
  5. Kan det tro vara ett karottunderlägg?

    SvaraRadera
  6. En ängel i ett sånt där julspel. Eller ett notställ. Eller en prydnadsren med en släde efter sig. Eller nåt annat av metall ;-)

    SvaraRadera
  7. En detalj från en mässingsljusstake kanske? ... men det ser ju lite tunt ut får det kanske ... men det får vara min gissning i alla fall, för nu! :)

    SvaraRadera
  8. Nej men vad är det här. Eftersom det ligger på något som ser ut som ett papper av god kvalitet gick tankarna först till ritmall eller suddmall. Men det känns inte alls rätt. Sedan gick tankarna till någon sorts emblem. Sedan tog det stopp och jag ger upp.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Tror att det är en insekt, fast "in disguise". Det är en sån grej som man ställer grytor på - grytunderlägg tror jag att de kallas.

    Sedan kan det ju vara en slags mall också, typ för pepparkakor eller papper.

    Eller en sån grej som man ställer strykjärnet på - om man har ett alltså;-)

    SvaraRadera
  10. Tyvärr - helt blankt igen. Jag är dålig på sådant här :-).
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  11. Säger som Ingrid. Det här är inte min starka sida precis. Det ser ut att vara i metall och snirkligt är det.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)