lördag 13 februari 2016

Lördagstema - knappsats

 Toves andra tema för februari heter Knappsats... 
Första tanken var att hoppa över temat den här veckan, för vad skriver man nu om detta... men så tänkte jag... en utmaning är en utmaning - så då får man försöka i alla fall :)
Knappsatser finns till nästan allt!
Mobiltelefonen t.ex, - eller  portkoden om du ska besöka någon som bor i sta´n, Bankkoden om du vill handla på kort eller ta ut pengar i en bankomat... och alla andra koder som ska knappas in både här och där... en kod till macken, en kod till matbutiken... många koder är det att hålla reda på...
 ...och många olika knappsatser... ibland blir man nästan yr i huvudet ;) 
Nästa vecka ska vi skriva på temat Min ena fot... ja, se det blir något att fundera på :)

HÄR hittar du mer om Lördagsbloggarna... bl.a länkarna till de övriga deltagarna.

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Jo, det är gott om knappsatser och koder. Hjälp tänker jag ibland när jag låst upp dörren på ena jobbet och ska slå av larmet.... tänk inte så mycket bara slå koden tänker jag då - och det har funkat, inte en gång har jag larmat. Om min ena fot skulle jag kunna skriva, för den har bråkat i en vecka nu och jag fattar inte vad jag gjort, men galet ont gör det. (fast nu är den lite bättre) Du ha en fin kväll! Kram och fint citat i tidigare inlägg.

    SvaraRadera
  2. Ja, knappsatser finns det gott om! Nästan lite väl mycket kan jag tycka.
    Men bättre så än inte alls.
    Ja, nästa lördagstema! Det gäller att få igång tänket redan nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Knappsats;
    reservdelar till klädesplagg?!?!

    Det skulle de svarat på den gamla goda tiden.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, just precis sådär snurrigt kan det kännas när man försökt med den där koden som man var bergsäker på att det var portkoden till kompisen – tills man kom på att det nog är SJ-prio-kortets sista siffror!

    SvaraRadera
  5. Ja tänk så många knappar och tangenter man tryckt på i sitt liv. Egentligen tittade jag in för att ge dig en kram på alla hjärtans dag. Så kram på dig och tack för att du gör så fina bilder

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat Anki! Fantastiska bilder - roliga till tema!
    Hjärtekramen

    SvaraRadera
  7. Det var som sagt ett annorlunda tema. Men du klarade även det bra. / Britt

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, och visst är det många koder man får hålla i ordning på.

    Tittar in och önskar dig en fin söndag och Alla Hjärtans Dag.
    Varm kram.

    SvaraRadera
  9. Ja vad vore livet utan Knappar! :-)

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  10. Jättefina foton som illustration till inlägget!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)