tisdag 23 februari 2016

Guess what? # 8

Vad är detta?
Tror det är ganska lätt den här gången... kanske för lätt?
Jag sätter på kommentarsgranskningen nu och fram till dess jag avslöjar svaret i morgon framåt kvällen. Du får gissa hur många gånger som helst!
Helt rätt svar ger 2 poäng, nästan rätt ger 1 poäng... och jag är enväldig domare :)
Inget pris just nu, men jag håller koll på era poäng och den som har flest när vårens omgång tar slut vinner något fint :)
I den högra kolumnen finns en lista med aktuell poängställning!
Så börja gissa nu!

Det är Sanna som är den som håller i den här roliga bildleken och vill du se hennes gissningsbild och länkarna till oss som var med förra veckan så titta in till henne :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Jag vet jag vet för en ggr skull :)
    Måttband måste det vara
    Tack för att du är med och länk
    Stor Kram ❤️ Sanna

    SvaraRadera
  2. Äntligen tror jag mig veta vad det är i en sådan här gissningslek. Ett måttband.

    SvaraRadera
  3. Ett måttband blir min gissning. =)

    SvaraRadera
  4. En ihoprullad gummi-/plastmatta.

    SvaraRadera
  5. Lätt? Jag kan då baske mig inte se det. Gissar att det är ett lås av något slag.
    Något man sticker i för att det ska gå igång.
    Termostaten på elementet.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som ett oljefilter som är lite utskjutet? Må så gott! /Lotta

    SvaraRadera
  7. Oj, jag tyckte inte alls det var lätt! Torktumlare kanske?

    SvaraRadera
  8. Ihoprullade Wettexar.
    Häftkuddar (häftmassa) på rulle.
    Kartongrör.
    Maken tycker det ser ut som ett duschmunstycke.

    SvaraRadera
  9. Det här tror jag att jag kan. Vilket inte på något sätt betyder att det är rätt. :-) Måttband är i alla fall mitt svar.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den här gången ser t.o.m JAG vad det är för nått.
    Ett måttband! :)
    Men tänk om jag ser helt fel...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det ser ju ut som något på rulle ... nu ska jag bara komma på vad "något" är ...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)