onsdag 3 februari 2016

Den blå grejen...

... i veckans GW var en sådan här!
Jag vet inte vad de heter, men ger rätt för BURKÖPPNARE... även om man egentligen inte alls öppnar med den, utan bara släpper på det vakuum som får locket att sitta som berget. Faktiskt en av mina bättre köksprylar :)

Många roliga gissningar blev det... tack alla som var med!

Bara två personer gissade rätt...

Maria

och


Bra jobbat tjejer... ni är kanonduktiga!

Nu stänger jag kommentarsgranskningen och ni som vill kan gå in och kolla vad det gissats på :)

Ha det gott!

9 kommentarer:

  1. Wow, jag som aldrig sett en sådan i verkligheten, bara hört talas om dem.
    Jo, jag vet att det tar tid, men tid är gratis i trädgårdssammanhang- måbra tid och reflektionstid, så det får ta tid! Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Då var kommentar ju helt korrekt - den saken har jag inte hemma. Visste inte ens att en sådan grej fanns. Tror det är andra eller tredje gången hos dig som jag lär mig hur mycket bra grejer det finns som jag inte har den blekaste om. Här är det förresten maken som är "vakuumsläpparen". Han håller burkarna under hett vatten å då "ploppar" dom. Tror faktiskt att jag föredrar din grej om inget för att spara vatten:-)

    SvaraRadera
  3. Jamen en sån har jag ju, fast inte en blå ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis till de som gissade rätt!
    En sådan har jag inte, bra idé.
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  5. Aha, sådan känner jag inte till, men när du visar den, så visst har jag sett sådana. Ser fram emot nästa och lyckönskar de som var duktiga och visste. / Britt

    SvaraRadera
  6. Jag har funderat så jag nästan fick huvudvärk, men kom inte på det. Nu står jag i startgroparna för att gissa på nästa konstiga pryl. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken smart grej. Tack för tipset. Ska kolla i någon lämplig affär om det finns. Nu vet jag ju hur den ser ut. :-)

    SvaraRadera
  8. Det där skulle jag aldrig lyckats gissa! Duktigt av de som kunde, fast de kanske har en dylik själva. Verkar vara en bra grej att ha.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)