tisdag 2 februari 2016

Guess What? # 5

Ja, vad är nu detta?
Gissa!!
Nu sätter jag på kommentarsgranskningen  -  du får gissa så många gånger du vill fram till jag ger det rätta svaret i morgon kväll (onsdag).

Det är Sanna som håller i denna roliga fotolek och hos henne kan du också vara med och länka ditt eget bidrag i leken, eller följ länkarna och gissa hos de andra som är med. Förra veckan såg startfältet ut så här:
BP    Maria   Anemonen    Gärdsmygen
(ja... så var det Sanna och jag också då... :))

Ha det gott...
och
 Lycka till!

19 kommentarer:

  1. Hello! Detta är en kettlebell, alltså styrketräningsgrunka.
    Ha en bra dag! ♥

    SvaraRadera
  2. Ett handtagg det syns hur tydligt som helst hehe fniss. Nä jag skojar lite. Inte en susning så jag får återkomma

    SvaraRadera
  3. Det där är antingen en kapsylöppnare eller en sån där burköppnare! Blå plast är det i vilket fall som ;-)

    SvaraRadera
  4. Har inte en susning. Drar till med headscarf/bandana för legogubbe.

    SvaraRadera
  5. En barnstol troligtvis något som ett barn använder tror jag. Funderar vidare och så vidare.

    SvaraRadera
  6. Det enda jag vet med säkerhet är att jag inte har den saken hemma;-)
    Ingen aning, men det kanske är en leksak.

    SvaraRadera
  7. Sittlock på Toa....Ha Ha Ha :-)
    För man inte ska sitta för länge...

    Kram

    SvaraRadera
  8. En form av leksak gissar jag. Fast nu var det svårt. / Britt

    SvaraRadera
  9. Så härligt att du är med finaste ANKI !!!!! Tack för länken !!!
    så till gissning, hmmm svårt men det måste vara en del till en barnleksak,
    eller så är det en jätteförstoring på en napp, eller helt enkelt en del av ett köksredskap
    Ska fundera lite mer....
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Hmmm ... det där på minner om en flasköppnare jag har ... kan det vara det? Gissar på det och återkommer om någon annan tanke slår till!

    SvaraRadera
  11. Någon sorts plastleksak. Kan dock inte komma på mer exakt vilken sorts leksak det skulle vara.

    SvaraRadera
  12. Ja nu ska du få dig ett gott skratt! Gissningarna blir konservöppnare eller en locköppnare, skulle också kunna vara ett koppel som jag har haft till katterna då de var små ett sådant som blir längre och längre om inte matte har bestämt hur lång lina man får. Jag väntar med spänning på att få se vad det är du fotat - för jag har inte den blekaste. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  13. En kettelbell :)
    Träningsredskap

    SvaraRadera
  14. Svårt tycker jag. Gissar på något som är hemmahörande i kök eller badrum och drar till med att det är handtaget till ett litet rivjärn.
    kramen

    SvaraRadera
  15. Jag har funderat i evigheter men fortfarande kan jag inte få det till något. Jag ska fortsätta tänka lite till och se om det dyker upp något. Du har verkligen fotat en bra grej på ett svårt sätt. Kram

    SvaraRadera
  16. Ja just det är det inte handtaget till en skallra? eller varför inte en potta i plast och dessutom en färggrann sådan.

    SvaraRadera
  17. Ja just det en tratt kan det vara eller en fotpall i plast. En barnstol. Nu är mina grå celler trötta. Så jag är nöjd

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)