fredag 5 februari 2016

Mission impossible...

... ja, för mig då!
Bosses tävling bjöd på en rejäl utmaning den här veckan... och jag har tyvärr inte lyckats lösa hans uppdrag fullt ut.
Först var det att hitta Wallander - Rolf Lassgård, inga problem, men det blev som Ove... och fanns på en plastig affisch på Filmstaden i Norrköping. Christer Henriksson gick också bra fanns i Godisbutikens loppis i Finspång. Lennart Jähkel hittade jag i en bok på Finspångs Bibliotek. 
Nu ska jag vara helt ärlig - Kenneth Branagh hittade jag på nätet, men det gillades ju inte... likaså med Gustaf Skarsgård, så han får inte vara med alls...
Det här är Bildningen i Finspång... Gymnasieskola + Bibliotek...

Så var det då polisjakten... faktiskt svårare än väntat :)
Uppgiften var:
1. att fota ett polishus alternativt ett poliskontor
2. att fota en polishund
3. att fota en poliskvinna
och för bonuspoäng...
4. få en polisbil med påslagna blåljus på bild 
Jag brukar åka till Finspång ganska ofta - om inte varje vecka, så varannan och parkerar då snett emot polishuset...
... och här brukar det ALLTID stå minst en polisbil, men inte igår! Inte en bil inte en polis inom synhåll!
Åkte ett varv på "köpingen" i hopp om att se till dem någonstans... åkte tillbaka till polishuset, men där var lika tomt som förut.
 Eftersom jag hade ett ärende in till Norrköping, så förlade jag min fortsatta polisjakt dit. Det är ingen jättestor stad, men hyfsat stor, så nog borde det väl finnas större chans där :)

 Extrapoäng var ju utlovat om man fotade en polisbil under utryckning - med blåljus påslagna... gissa vad jag mötte i rondellen vid Ringstad? Just det - en polisbil med blåljus! Om jag fick den på bild? Nix - inte en chans!
Parkerade på Stockholmsvägen vid polishuset,,, här ska det väl komma någon...
Nej då... inte alls!
Jag lämnade bilen... tog en promenad runt polishuset... inte en enda polisbil, ingen poliskvinna och ingen polishund!
Det enda sevärda var den snygga väggen på baksidan av entrén :)
Vid övergångsstället på väg tillbaka till bilen kom det så äntligen en polisbil! Hurra!

Lite stärkt och lite gladare åkte jag ner till centrum... parkerade  i ett av parkeringshusen... tog hissen till Filmstaden... ja, det var där jag hittade Lassgård...
Ut på Drottninggatan med siktet inställt på Swedbank... DÄR är ett säkert ställe för att hitta poliser :) Hm... det var nog länge sedan jag var i sta´n... för banken var försvunnen! Systembolaget som låg nästan granne flyttade för ett par år sedan... så jag tänkte... där kanske det finns någon polis... helst då en poliskvinna med hund... men där fanns ingenting!
Tiden rusade och jag fick faktiskt ge upp där för att åka hemåt igen.

På väg tillbaka till bilen gick jag genom en av centrumgalleriorna... och fick plötsligt se den gamla tegelbyggnaden inne i den nya! Jodå, jag vet att jag läst om det för länge sen, men jag har inte sett det förrän nu... och nu vet jag att det invigdes 2012... hm inte så ofta jag är i centrum av min hemstad inte  :)

Som sagt... det gick inte så bra, men ganska kul ändå!

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Du har verkligen varit energisk. Jag klarade inte av det denna gången, och jag har verkligen försökt....kanske inte lika intensivt som du, men ändå. Du hittade ju mycket annat intressant på vägen. Kul inlägg. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Poängskörden blev inte så stor, men jag försvann in i annat. Vad coolt med det gamla inbyggda tegelbyggnaden. Förr hade vi en "sjuka" och gick in på alla bibliotek vi såg när vi reste omkring till nya platser. Kanske inte så konstigt med tanke på att vi annars jobbade inom gebitet. Bildningen i Finspång ser lockande ut. Märkligt att det inte stod "tjugo" polisbilar utanför ett sådant stort högt polishus. Väggsmyckningen var läcker. Helgkram Bosse.
    Ps. Du jobbade flitigt på lekuppgifterna men bjöd på mycket annat trevligt.

    SvaraRadera
  3. Instämmer, svår uppgift.
    Dock fina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  4. JAg hoppade av, bor för smått för att det ens ska vara möjligt! Duktig du är som fått till det så bra!

    SvaraRadera
  5. Det var en svår uppgift att knäcka minsann. Men du jobbade på bra verkade det som. Så fick du lite fina bilder iaf med dig hem som vanligt.
    Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg !
    KramKram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tegelbyggnad och baksida hos polisen var ju inte så dum den heller. Verkade vara ett svårt uppdrag, men du har ju lyckats rätt bra ändå tycker jag. Nu ska jag ta en solskenspromenad. Ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  7. Säger som du inte så lätt och väldigt tidskrävande om man skulle gjort det ordentligt men rätt roligt ändå. Du bjuder på otroligt vackra bilder måste jag säga. Själv fick jag slänga ihop vad jag hittat. Trevlig helg o Tack för titten.

    SvaraRadera
  8. Du går verkligen in för uppgifterna. Du kom inte på tanken att göra ett litet inbrott för att se om det kom en polisbil med blåljus. Du lyckades väl bra ändå, även om du inte kom ända in i mål. / Britt

    SvaraRadera
  9. Det var verkligen en utmaning. Tycker att du i alla fall bör få hederspoäng för god insats. Kul med bilderna från gallerian i Norrköping. Ser att stan följer med sin tid där det gamla är inne. Själv praktiserade jag som "pinnpojke" när de byggde Linden, som väl vid det här laget är helt ute.

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat för det var en svår uppgift. Njuter av dina fina bilder och härliga inlägg. Ha en skön helg och kram :-)

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg! Med uppdrag kan det bli en hel del nya intryck!! ELisabeth

    SvaraRadera
  12. Vilket inlägg i ämnet Anki!
    Själ och hjärta med insatsen!
    Heja dig!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)