tisdag 9 februari 2016

Guess What? # 6


Ja, vad är nu detta?
Gissa!!
Nu sätter jag på kommentarsgranskningen  -  du får gissa så många gånger du vill fram till jag ger det rätta svaret i morgon kväll (onsdag).

Det är Sanna som håller i denna roliga fotolek och hos henne kan du också vara med och länka ditt eget bidrag i leken, eller följ länkarna och gissa hos de andra som är med. Förra veckan såg startfältet ut så här:
BP    Maria   Anemonen    Gärdsmygen    Geddfish
(ja... så var det Sanna och jag också då... :))

Ha det gott...
och
 Lycka till!

18 kommentarer:

  1. Tror att det är en sådan ihopknycklingsbar vas i plast/silikon. Eller en ask för gélehjärtan sådär inför Alla Hjärtansdag.
    Återkommer om jag får fler idéer...

    SvaraRadera
  2. Jag sitter i solen och ser bilden lite otydligt, men min första tanke var ett ljus, som brunnit en tid och vikt ner sig som en blomma. Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Hej, jag tror att det är ett plastmått!
    Ha dä gött ♥

    SvaraRadera
  4. Mycket svårt! Ett blockljus som brunnit ner? / Britt

    SvaraRadera
  5. Du har visst fortsatt på Bosses tema! Hmm, det ser ut som en fastsydd knapp i något geléaktigt eller möjligen i glas. Ett fat, en vas en skulptur, en ljuslykta??? =) Kram

    SvaraRadera
  6. Godis tror jag. Något sådant där med gelé.

    SvaraRadera
  7. Så svårt, igen. Kan du inte lägga in tuschpennan en gång till för den känner jag igen. Min första gissning var en liten värmekudde. Men vad gör knappen där. Kommer emellertid inte på något vettigare så jag gissar att det är en värmekudde och gör knappen till igångsättare, när man knäpper med den så blir hela rasket varmt och gott och man kan lägga den i fickan eller på nacken eller var man har lust. Långsökt - ja visst.
    Kram o god kväll

    SvaraRadera
  8. Tack för att du länkar och ännu större TACK att du är med igen :)
    Det här tror jag är ett rött ljus som smält ut :)
    Eller en glas skål kan vara i plast också
    Kramisar till dig fina vän ❤️

    SvaraRadera
  9. Vinserveringsknappen. Tröstenappen ;)

    SvaraRadera
  10. En grej som man gör isbitar av i frysen - för drinkar alltså;-)

    SvaraRadera
  11. Du är makalös på att fotografera svåra saker. Jag tänker så jag får huvudvärk. Återkommer senare hoppas jag med ett svar. Kram

    SvaraRadera
  12. Har du riktigt slutat med dina vanliga inlägg?
    Saknar dina foto och ditt eget småprat.
    Ha en bra dag/ kram Ljusletaren

    SvaraRadera
  13. Jag vågar inte ens gissa. Jag ser ju en plastskruv i bilden, men vad den sitter på har jag ingen aning om.

    SvaraRadera
  14. Oj vad svårt.....Glasögon av något slag. Skid eller simglasögon gissar jag på! Frågan är bara varför det är en skruv där......

    SvaraRadera
  15. Detta var alldeles för svårt för mig.
    Men jag gissar på en bit av en karamellskål eller ballong.
    Trevlig eftermiddag och varm kram till dig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)