söndag 21 februari 2016

Skyltsöndag

Söndag igen och dags för nya skyltar till Skyltsöndag!

Först ett par uppmaningar ...
Den här hittad och fotad i ett undersökningsrum på akuten.

 Den andra är bra - Man ska inte slåss!
Så det så... inte slå någon, varken över nätet eller annars!

Så några förbud... de här vid infarten till en bakgård i centrala Finspång ...
... och så denna vid Louise De Geer Konsert & Kongress i Norrköping.
Till sist... en skylt jag hittat någonstans, någon gång och minns inte var och jag har ingen aning om vem som är fotograf heller ... men tycker den är bra!

Fler skyltar och länkar till andra Söndagsskyltare hittar du hos BP!

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Den sista skylten tycker jag påminner om omgivningen kring Junibacken i Stockholm. Den är bra!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Små ofrivilliga glädjeämnen är roligast på åt vis.

    SvaraRadera
  3. Hihihi för den sista! :)
    Tack för härliga skyltar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej, slåss ska man inte göra, varken över nätet eller under bältet. :-) Tack för varierad och kul skyltvisning.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Roliga skyltar du hittat på jakten efter såna :) Tänk vad det finns i vår omgivning bara man håller ögonen öppna och det gör man ju när man har kameran över axeln :)
    Så snygg header du har fått. Fina små växter du fångat.

    SvaraRadera
  6. Haha! Den som satte upp sista skylten måste ha haft humor. Kram

    SvaraRadera
  7. Grodans betydelse i den felstavade första skylten förbryllar mig. Fast jag gillar grodor och det gör säkert många andra, så den kanske bara är där för att skapa en positiv stämning.
    Sista skylten är bäst :-D

    SvaraRadera
  8. Dagens första skratt. De är bra allihop, men allra roligast är den sista. / Britt

    SvaraRadera
  9. Höhö, roligt! Fast den med slagsmål över nätet förstår jag inte riktigt, vad är det för nät dom menar, det står liksom ingenting där för mig, men det är kanske det som är det roliga! Det är roligt med skyltar och fullkomligt obegriplig emellanåt!
    Ser att du använt den fantastiska mossbilden i din header! Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Helt underbara skyltar :) hoppas allt är bra med dig vännen
    Själv är jag en Ove i detta vårdsverige haha såg att du gjort det inlägget !!!
    Jag hoppas allt är bra med dig
    Din länk i min bloggsida var borta ???? Så jag har inte sett uppdateringar :/ men nu är du där och jag har massor att läsa ikapp
    Kramisar i mängder ❤️ Sanna

    SvaraRadera
  11. SORRY, SORRY, SORRY! Japp, jag missade dina skyltar igår. Tack för påminnelsen, för herregud så sur jag blivit om du inte hade sagt till. Kan väl säga som så att dina skyltar var omgångens absolut bästa - med bred marginal dessutom:-))))

    Ettan höll jag på att garva ihjäl mig åt (efter att ha googlat "fackuttrycken";-)

    Tvåan resulterade i samma reaktion som ettan - ASG:-)))))

    Å treans skyltsamling ser aningen trött och/eller tillbakalutad ut. Jag menar dessa skyltar har ju sett samma cykel som står parkerad vid lastkajen ett antal gånger om man säger så;-)

    Å sista skylten framkallade återigen samma reaktion som ettan och tvåan.

    Tusen tack för denna härliga skyltning och länken. Hoppas du kan förlåta mig att jag missade den igår. Å tack än en gång att du sa till. Det är jag verkligen tacksam för:-)

    SvaraRadera
  12. Superbra skyltar, tack och skratt! Så man får fnatt!
    Tacksamhetskram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)