söndag 13 oktober 2013

Trädgårdsfärger... gul

Fick tips om och upptäckte även själv ett färgglatt tema hos Charlotta med bloggen "Charlottas trädgård" - nämligen "Trädgårdsfärger" där Charlotta ger oss en ny färg varje lördag. Förra veckan var färgen rosa (då hann jag inte vara med), den här veckan är temat GUL... och här kommer mina bilder...
Nu heter det ju "Trädgårdsbilder"... så kanske är det för mycket utanför... men gränsen mellan naturen och trädgården hos mig är väldigt diffus - eller rättare sagt... det finns ingen gräns.
Först tussilagon...
... som lyser som små solar :)
... de gula randiga krokusarna...
... och  kabbelekan 
Maskrosorna dessa avskydda, men vackra blommor som ingen tycks komma undan - i alla fall inte om man bor på landet...
Casper och Ludvig gillar dem!
På nära håll så är de fina :
De gula dagliljorna... oj vad de blommar och oj vad de brer ut sig...

En annan som gärna sprider sig...
... den sibiriska vallmon...
Den underbara honungsrosen...
... med den underbara doften :)
Gul jättevädd...
... och gula helt vanliga enkla ringblommor...
Och så en annan favorit - kryddtagetesen...
... som blommar så mycket, så gärna och klarar både torka och regn :)
Nu lyser björkarna i sin gula höstskrud...
... liksom kastanjen...
Så här såg det ut här hos oss igår på eftermiddagen...
... vår lilla röda stuga i kanten av skogen :)
HÄR  kan du se fler gula trädgårdsbilder.

Ha det gott!

27 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag fullkomligt älskar de bilder på barnen där dom plockar blommor på ängen <3 ljuvliga bilder <3 verkligen.
      varm kram

      Radera
  2. Underbara färger! Blev lite nyfiken på stugan...såg gullig ut...

    SvaraRadera
  3. Visst är gult en färg som man blir glad av - särskilt på våren! Härliga bilder. /Anette

    SvaraRadera
  4. Vackert gult året runt!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Gult är min älsklingsfärg. Gula tulpaner på våren och gula rosor på sommaren. Vår häck av Ölandstok lyser gul hela sensommaren. Härliga bilder och fint nytt stuk på bloggen.

    SvaraRadera
  6. Hej Anki och tack för att du delar dina gula minnen. Gränsen mellan trädgård och natur är ju självklart flytande och den sätter man helt själv. ;)
    Du har mycket gult som förgyller din omgivningen hela säsongen. Härligt!
    Tänk om sibirisk vallmo kunde trivas hos mig också, då skulle jag ha ännu mer guld, jag menar gult... ;D
    Ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
  7. Vilka soliga bilder.Även om vi har fint väder nu - så är det ju inte så här soligt o varmt. Kul tema. Jag ska gå in o titta också.

    SvaraRadera
  8. Men du...vilka bilder, och min absolut favorit...ja det är den på barnen i sommarängen!! Känns som om det är långt dit...Å dessa maskrosor...min far hatade dom verkligen...ju äldre han blev, desto hårdare gick han in för att utrota dom...å tänk, jag tycker det är vackert!! När jag berättade det för honom en gång trodde jag han skulle begära DNA-test för att verkligen vara säker på att jag var hans avkomma...Men nu kan jag känna ett visst vemod när jag ser alla maskrosor i det som en gång var hans trädgård, nya ägaren är nog mer som jag...det är vackert med gult!! Men allt jobb far la ner...
    Så vacker bild på ert hus i skogsgläntan...ni bor så fantastiskt vackert, och höstens färger gör det hela då inte sämre!! Om vi visste att vädret höll i sej ett tag till skulle jag komma över med kameran i handen och du skulle få guida mej i den vackra byggd igen.
    Ha en fortsatt fin söndag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig idé'. Man kunde ju dokumentera sin trädgård hela året. Dina solgula bilder lyser verkligen upp idag, för här har vi grått och trist. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga gula nyanser men barnen där på ängen blev min absoluta favorit, ljuvligt. Kram och ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  11. Härliga goa ungar i maskros-hagen, det är tider det. Jag låter alltid mina maskrosor blomma,
    det finns så många av dem i vår hage och de sprids till gräsmattan, inte lönt att bråka den korta stund de växer.
    Gult är fult sa vi alltid som barn, men det tycker jag inte. Gult lyser upp som solen.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  12. Min mammas älsklingsfärg var gult. På den tiden var den inte det för mig. Sakta men säkert har jag ändrat lite åsikt. I vissa sammanhang är det riktigt fint. Kram

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder man blir verkligen glad av gult. Den sibiriska vallmon måste införskaffas till nästa säsong!
    Ha en skön vecka
    Kram Madde

    SvaraRadera
  14. Så många fina blommor du har, och detta var bara de gula sorterna!
    Kram och fortsätt att njuta av höstens färger!
    Karin

    SvaraRadera
  15. Tack för gula tipset. Men det gick inte så lätt. Men nu tror jag att jag är med. Får se vad det blir för färg på lördag. Inte rosa tydligen.

    SvaraRadera
  16. Tack Anki för 'tillrättavisningen' ska genast ändra och skriva dit namnet.
    Vad vore en blogg utan bloggvänner ?!
    Ha en fin måndag, kram/ Eva

    SvaraRadera
  17. Hejsan Anki,,Kul att få en ny besökare på bloggen..Du hade många fina bilder med gult som tema. Jag har noterat ditt svar,,jag lägger ut resultatet om någon dag..Tack för titten..Haé Kram.

    SvaraRadera
  18. Vilket underbart inlägg.. Fick nästan lite sommar-känsla..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  19. Mycket varmt och vackert inlägg som får mig att känna ännu mera tacksamhet över en underbart ljuvlig sommar detta år :)
    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  20. Vilket härligt soligt inlägg.
    Det var ett kul tema Färger.
    Underbara bilder.
    Söta småknattar mitt i maskrosparadiset.Undrar hur händer och kläder såg ut efteråt.Svarta ringar hahaha Ja det har man varit med om många gånger.
    Ha det gott.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  21. Har aldrig förstått varför det heter att gult är fult. Som dina fina foton visar så är gult vackert :)

    SvaraRadera
  22. Vilka underbara bilder på ljuvliga gula blommor. Jag gillade speciellt närbilderna!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  23. Vilken blomsterkavalkad! Tur att du inte hann förra veckan - rosa är inte min favo färg precis;-)
    Men gult är absolut inte fult. Älskar färgen så länge den inte kombineras med svart och står för AIK;-)

    SvaraRadera
  24. Så kul du har gjort ditt inlägg och roligt att du är med. Det är ju så mycket som är gult och det var roligt att du tog med rubbet! Och vilka underbara bilder!
    Du har ny header också - kanonfin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  25. Så mycket härligt solgult du hittar!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)